Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان از اخطار زیست محیطی برای رفع آلایندگی های واحد سه کارخانه سیمان دورود خبر داد.

الهام برنا از تعطیلی فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به منظور اجرای عملیات نشتی گیری، ارتقا، برج های خنک کننده سیستم غبارگیر و تعمیرات اساسی، دمونتاژ، اصلاح فیلترها، آسیاب و سیستم های کنترلی آن ها و افزایش راندمان سیستم های کاهنده غبار از ١٠ تیر ۱۳۹۶ به مدت ۴۰ روز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از بازدید میدانی از خط سه کارخانه سیمان دورود در این خصوص اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی ملزم به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند و بر اساس همین اصل فاز ٣ کارخانه سیمان دورود به منظور اجرای عملیات نشتی گیری، ارتقا، برج های خنک کننده سیستم غبارگیر و تعمیرات اساسی، دمونتاژ، اصلاح فیلترها، آسیاب و سیستم های کنترلی آن ها و افزایش راندمان سیستم های کاهنده غبار از ١٠ تیر امسال به مدت ۴۰ روز تعطیل خواهد بود و پس از اتمام عملیات، پایش خروجی ها به منظور ارزیابی عملکرد صورت می پذیرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان گفت: به منظور ارزیابی عملکرد زیست محیطی واحدهای صنعتی، این واحدها حداقل هر سه ماه یک بار پایش می شوند، ضمن این که صنایع بزرگ ملزم به نصب سیستم های پایش آنلاین هستند.

برنا با بیان اینکه کارخانه سیمان دورود دارای سیستم پایش آنلاین است و به صورت مستمر پایش می شود گفت: واحد یک این کارخانه از سال ۱۳٩٤ تاکنون تعطیل است و واحد دو با ظرفیت ١٠٠٠ تن در روز فعال است و سیستم های کاهنده غبار و گازهای خروجی دارای عملکردی در حد استانداردهای محیط زیست هستند،.

وی گفت: خروجی استک واحد سه کارخانه با ظرفیت ٢٥٠٠ تن در روز، بیش از حد استاندارد بوده و پس از اخطارهای زیست محیطی، کارخانه ملزم به رفع آلایندگی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و اثرات فاجعه‌بار بر خاک، آب و هوا

پنج ماه پس از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران نه تنها باعث شهید شدن غیرنظامیان و تخریب خانه‌ها، بلکه باعث بروز بلایا و اثرات زیست‌محیطی در این منطقه شده‌اند که می‌توان آن را همیشگی توصیف کرد. کارشناسان متخصص معتقدند این تهاجم اثرات فاجعه باری بر خاک، آب‌های زیرزمینی و حتی هوا داشته است.

بزاساس گزارس العربی الجدید، نوار غزه در منطقه مدیترانه قرار دارد، که هیات بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC) اعلام کرده است که یکی از مناطقی در جهان است که بیشترین تأثیر را از تغییرات آب و هوا، شرایط خشکسالی و موج گرمای شدید می‌بیند.

در حالی که دمای کره زمین از دوران پیش از صنعتی شدن ۱.۱ درجه سانتیگراد افزایش یافته، درجه حرارت در فلسطین ۱.۵ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. 

در مطالعه‌ای که برای ارزیابی وضعیت زیست محیطی نوار غزه درست دو ماه پس از تجاوز تهیه شده و در مجله Social Science Research Network منتشر شد، محققان گفتند ۲۸۱۰۰۰ تن دی اکسید کربن در دو ماه اول جنگ تولید شد که بیش از ۹۹ درصد آن به دلیل بمباران هوایی رژیم صهیونیستی و تهاجم زمینی به نوار غزه بود.

بر اساس این مطالعه، هزینه کربن (هزینه کربن، روشی برای اعمال هزینه بر آلودگی‌های ناشی از کربن است) بازسازی نوار غزه بسیار زیاد است.

هشام ربیع، کارشناس خاک و اقلیم در وزارت محیط زیست مصر در مصاحبه‌ای به العربی الجدید گفت که ارزیابی زیست محیطی واقعی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هنوز انجام نشده است و انجام آن دشوار است. چراکه در حال حاضر، به خصوص که ماشین جنگ ادامه دارد و بمباران متوقف نشده است.

ربیع اعلام کرد که وضعیت زیست محیطی نوار غزه با توجه به محاصره و اقدامات رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تهدید کننده آب، قبل از تجاوز، با توجه به افزایش سطح آب دریا‌ها و خشکسالی که منطقه را تحت تأثیر قرار داده است، بد بود.

او در ادامه گفت که وضعیت زیست محیطی در نوار محاصره غزه اکنون فاجعه بارتر از وضعیتی است که در این مطالعه نشان داده شده است. بنابراین، نیاز فوری به مطالعات کاربردی بیشتر، نمونه برداری از خاک، آب، هوا و گیاهان غزه برای بررسی آنها و آشکار کردن مشکلات واقعی زیست محیطی ناشی از حملات صهیونیست‌ها به نوار وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • پایش مشترک کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و امور منابع آب شهرستان ارومیه از رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه
  • فاجعه زیست محیطی بیخ گوش شهر
  • دستور امام خمینی برای افزایش حقوق کارگران خطاب به وزیر کار: دستمزدها افزایش یابد تا کارگران از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند
  • مراکز صنعتی و معدنی مازندران در نوروز پایش می شوند
  • مسوولان و متولیان ملزم به اجرای قانون هوای پاک هستند
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر در کارخانه سیمان اردستان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان
  • تجاوز صهیونیست‌ها به غزه و اثرات فاجعه‌بار بر خاک، آب و هوا
  • دستگیری چهار گروه شکارچی در گرین کوه لرستان