Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه شورای نگهبان و سپاه پاسداران همواره مورد هجمه دشمنان نظام است گفت: امروز انتظار داریم دستگاه قضا با متخلفان انتخاباتی برخورد قاطع داشته و احکام قاطعی صادر شود.

محمدعلی علمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌ داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی، الهی و معنوی است که امام خمینی‌(ره) آن را پایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در انقلاب، خواهان اجرام احکام خدا و دستورات دین اسلام بودند.هدف از انقلاب احیاءارزش‌های دینی و اجرای قانونی اساسی مبتنی بر دین اسلام بود که به امر امام‌(ره) تدوین شد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از برکات نظام اسلامی، تاسیس نهاد شورای نگهبان بود،‌ افزود: دو نهاد سپاه پاسداران و شورای نگهبان که هر دو نهادی مقدس هستند و در قانون اساسی برای تشکیل آنها، ماموریت آورده شده است.

وی با بیان اینکه براساس اصل 91 قانون اساسی، شورای نگهبان از 6 نفر از مجتهدین و با حکم ولی‌فقیه انتخاب می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: 6 نفر دیگر از حقوق‌دانان هستند که به پیشنهاد قوه قضائیه و تائید مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را در این نهاد انجام می‌دهند.پاسداری از احکام اسلامی، تفسیر قانون بر اساس اصل 98 قانون اساسی برای جلوگیری از هرج و مرج و همچنین نظارت بر انتخابات از وظایف شورای نگهبان است.

علمی با اشاره به اینکه شورای نگهبان و سپاه پاسداران همواره مورد هجمه دشمنان نظام است، بیان کرد: برخیدر داخل با تبعیت از بیگانگان قصد تخریب شورای نگهبان و سپاه پاسداران را دارند. شورای نگهبان در مورد انتخابات وظیفه دارد که با صراحت و شهامت در مورد کاندیداهای انتخاباتی نظر بدهد و در احراز صلاحیت‌ها، التزام عملی به اسلام را به‌عنوان یک شرط لحاظ کند.

وی با اشاره به اینکهوقتی رهبر معظم انقلاب بارها می‌فرمایند به مذاکرات خوش‌بین نیستند چرا باید هزینه و وقت کشور را صرف مذاکراتی کرد که نتیجه‌اش در پایان برای همگان بر بد‌عهدی آمریکائی‌ها مشخص شد، اظهار داشت:امروز تمام دنیا اعتقاد دارد که آمریکا با بد‌عهدی برجام را آتش زد و به عهد و پیمان خود وفادار نبود اما باز از داخل اصرار بر مذاکره دارند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه امروز انتخابات تمام شده و به تائید شورای نگهبان نیز رسیده است، گفت: تخلفاتی در کشور و استان بوده که بلافاصله پرونده‌ها و گزارشات به دفتر مرکزی تهران ارسال شده است.پرونده‌ها به قوه قضائیه نیز ارسال شده و قوه قضائیه قبل از برگزاری انتخابات جلسات پیشگیرانه برگزار کرد که جای تقدیر دارد و امروز انتظار داریم با متخلفان انتخاباتی نیز برخورد قاطع صورت گرفته و احکام قاطعی صادر شود.

انتهای پیام/

R7860/P41362/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیرو‌های انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

دیگر خبرها

  • خبر مهم شورای نگهبان برای کاندیداهای دور دوم انتخابات
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • تنور داغ رقابت انتخاباتی ۴ کاندیدای مجلس در کرمانشاه زیر بارش‌ها
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • اصرار بر بی‌حجابی برخورد قضایی دارد؟