Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:47:45 GMT

صنعت خودرو در سال 2025: صنعتي بدون مرز

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۶۹۸۷

خبرگزاري آريا-بخش دوم- اين گزارش برگردان گزارش شرکت IBM تحت عنوانصنعت خودرو در سال 2025: صنعتي بدون مرز” است که در 20 صفحه منتشرشده است و در چند بخش مجزا ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از جهان اقتصاد،در بخش اول گزارش کلياتي از تحولات صنعت خودرو ذيل چشم‌انداز سال 2025 و دگرگوني مرزهاي صنعت خودرو را ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دوم مقولات مربوط به مصرف‌کنندگان و اثرات تحولات ترجيحات آن‌ها در صنعت خودرو به‌طور دقيق‌تر ازنظر خواهد گذشت و توصيه‌هايي نيز به نقش‌آفرينان صنعت خودرو ارائه خواهد شد. نقش‌آفرينان اين حوزه با نگاهي عميق و مرور اين گزارش مي‌توانند بخش از تغييرات را لمس کنند و نقش خود را بازآفريني نمايند.

اختلال در ارتباط با مشتريان

درک خواسته‌هاي مشتريان

انتظارات مشتريان براي داشتن رابطه‌اي يکپارچه، چندکاناله و شخصي، رابطهٔ بين مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها را متحول خواهد ساخت. مشتريان خواهان ارتباطي يکپارچه در هر دو کانال (آنلاين و آفلاين) هستند و انتظار دارند يکپارچگي را بين نقش‌آفرينان زنجيرهٔ ارزش مانند خرده‌فروشان، تأمين‌کنندگان، فراهم‌کنندگان ارتباطات، توليدکنندگان صنايع الکترونيک و ديگر نقش‌آفرينان ببينند و شاهد ارزش و اطلاعاتي کاملاً مرتبط و شخصي‌سازي‌شده باشند.

تغيير انتظارات مصرف‌کنندگان درزمينهٔ تجربهٔ خريد، مالکيت و به‌کارگيري خودروها ريشه در تحولات فناوري‌هاي ديجيتال و سبک زندگي دارد (نمايه 3). حدود 44 درصد از مديران اجرايي در صنعت خودرو که در اين مطالعه مشارکت داشتند، بر اين عقيده‌اند که در آينده مصرف‌کنندگان خريد خود را مستقيماً از طريق اينترنت انجام خواهند داد؛ حدود 61 درصد اعتقاددارند که افراد خواهان مدل‌هاي قيمتي متنوع‌تري خواهند بود. جالب است بدانيم که فقط 45 درصد فکر مي‌کنند افراد خواهان مدل‌هاي متنوع مالکيت خواهند بود. اين رقم در مطالعات قبلي 75 درصد بود. براي درک بهتر انتظارات مشتريان، مي‌توان خواسته‌هاي آنان را به اين شکل خلاصه کرد: خدمات جامع متصل (80 درصد مديران به اين موضوع اشاره‌کرده‌اند)، شخصي‌سازي فيزيکي و ديجيتال (59 درصد) و ايمني داده و حريم خصوصي (56 درصد).

نمايه 3

نمايه 3



رابطهٔ ديجيتالي که مصرف‌کنندگان از شرکت‌هاي خودروساز انتظار دارند، تحت تأثير آورده‌هاي آن‌ها از صنايع ديگر شکل مي‌گيرد: چگونگي خريد، مالکيت و کاربري خودروها.

انتظارات مصرف‌کنندگان از تجربه‌هاي ديجيتال طي فرآيند خريد، زمان مالکيت و چرخهٔ عمر محصول

درک دانسته‌هاي مشتريان

امروزه صرفاً درک آنچه مصرف‌کنندگان خواهان آن هستند، کافي نيست؛ نقش‌آفرينان آينده‌نگر در اين صنعت بايستي منظر نگاه خود را در راستاي برنامه‌ريزي براي آينده تغيير دهند. فناوري‌هاي ديجيتال و اجتماعي، مصرف‌کنندگان را به‌طور جمعي هدف قرار مي‌دهند- مي‌توان اين گروه‌ها را اجتماعي از افراد تلقي کرد- و همين مسئله اجتماعات را ترغيب مي‌کند در جنبه‌هاي متفاوت کسب‌وکارها و محصولات و خدمات شرکت‌ها، مشارکت کنند. تا سال 2025، مديران اجرايي در صنعت خودرو انتظار دارند مشتريان به ترتيب در جنبه‌هاي متفاوت زير مشارکت نمايند: خلق محصولات و خدمات جديد، خدمات اشکال جديد حمل‌ونقل (63 درصد)، طراحي محصول (59 درصد) و برنامه‌هاي بازاريابي (54 درصد). حدود 66 درصد مديران انتظار دارند که مصرف‌کنندگان حتي در استراتژي کسب‌وکارها نيز مشارکت کنند. قدرت اجتماعات مي‌تواند دربردارندهٔ منافع و ادراکات بيشتري نيز باشد و وراي مرزهاي يک شرکت از علاقهٔ مصرف‌کنندگان به مشارکت بهره گرفته و بدون محدود شدن به فرهنگ يک شرکت، از نيروي جمعي استفاده کند.

سامانه‌هاي بسياري درزمينهٔ مدل‌هاي کسب‌وکار و مشارکت توسعه خواهد يافت. هدف اصلي در اين سامانه‌ها همکاري با جمعي مناسب در موقعيتي مناسب و کسب منافع و ادراکات اين اجتماعات است (شکل 4). قالب اين سامانه‌هاي مشارکت به شکل بازي‌ها، رقابت‌ها و اشکال ديگر ظهور خواهد کرد.

نمايه

نمايه 4

4

به نظر مديران اجرايي فرصت‌هاي کليدي بسياري درزمينهٔ خلق مشترک با مصرف‌کنندگان وجود دارد که هرکدام رويکرد خاصي از مشارکت را طلب مي‌کند.

انتظار داريد شرکت شما تا سال 2025 به چه اندازه‌اي از خلق مشترک با مشتريان در زمينه‌هاي زير بهره ببرد؟

توصيه‌ها: آميختن با مشتريان

از دانسته‌هاي مشتريان استقبال کنيد

*از تجربه‌هاي مشتريان در صنايع ديگر بياموزيد. فرآيندها و فناوري‌هاي مشابه مرتبط با مصرف‌کنندگان را در راستاي بهينه‌سازي شرکت آزمون کنيد.

*با دقت و وسعت زيادي گوش کنيد، به‌طور عميق تحليل کنيد و هر زمان فرصتي بروز کرد با مشتريان خودتان بياميزيد. کانال‌هايي را هدف قرار دهيد که از هرجايي و در هرزماني قابليت دسترسي داشته باشند. از تعاملات خود بياموزيد. حجم بالايي از اطلاعات را از منابع متفاوت (شامل: پايگاه‌هاي داده و پلتفرم‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي) تحليل کنيد.

*تجربيات ديجيتالي معنادار، شهودي و مستمر را بين کانال‌هاي مصرف‌کنندگان نشر دهيد. جهت اطمينان از استمرار عمليات در طول نقاط دسترسي مصرف‌کنندگان، با شرکاي خرده‌فروشي خود همکاري کنيد.

انتخاب‌هايي مرتبط با سبک زندگي ارائه دهيد

*در مورد سبک‌هاي زندگي و تجارب کاربران از طريق درک نقشه‌هاي شناختي تعمق کنيد. جهت شخصي‌سازي تجارب مشتريان و تسهيم محتواي مصرف‌کنندگان از اين نقشه‌هاي شناختي استفاده کنيد.

*جهت برآورده کردن انتظارات جديد مشتريان و خلق جريان‌هاي جايگزين سرمايه‌اي، مدل‌ها جديد مالکيت و کاربري توسعه دهيد. مدل‌هاي مشابه را در صنايع ديگر بررسي نماييد. در صورت نياز، جهت کسب قابليت‌هاي توانمندساز از شراکت‌ها و فناوري‌ها بهره ببريد.

*بر روي توانمندي‌هاي درون‌خودرويي‌اي تمرکز کنيد که انتظارات ديجيتال، شخصي و بدون راننده مصرف‌کنندگان را، برآورده کند.

اجتماعات (جمع مصرف‌کنندگان) خود را بکار بگيريد

*جهت ايجاد ايده‌هاي جديد با اين جمع‌ها همکاري کنيد. از فناوري‌هايي استفاده کنيد که فارغ از زمان و وسيله به اين جمع‌ها اجازه دهد هر طور که مي‌خواهند به شبکهٔ مشارکت شما متصل شوند.

*سامانه‌هاي کاراي آميختن را با در نظر گرفتن بهترين نتايج بکار بگيريد. از مدل‌هاي مشارکت استفاده کنيد و برمبناي ترجيحات مشتريان آن را شخصي‌سازي کنيد.

*ورودي‌هاي مصرف‌کنندگان را پيگيري کنيد و افراد را بر مبناي آورده‌هاي آن‌ها شناسايي کنيد. بدون مشارکتي دوطرفه افراد علاقهٔ خود را از دست خواهند داد.

مشتريان يکي از ارکان کسب‌وکارها هستند اما شايد ديگر نگاه سنتي صرف و اولويت دادن به آن‌ها کافي نباشد و بايستي دست به عمل زد. صنعت خودرو با چشم‌انداز تحولاتي که در برابر خود مي‌بيند بايستي رويکردي عميق‌تر به مشتريان داشته باشد. يادگيري از صنايع نوظهور و نوع روابط آن‌ها با مشتريان مي‌تواند راهنماي عملي مناسب براي صنعت خودرو باشد.

دربخش بعدي اين گزارش اشکال جديد خدمات حمل‌ونقل و نسل جديد فناوري خودروها بررسي خواهد شد. برخي از اين تحولات فناورانه ارتباطي تنگاتنگ با مشتريان، اکوسيستم و ساختار سنتي صنعت دارد و درک آن مي‌تواند به برخي از پرسش‌هاي مطرح‌شده حول نقش بازيگران صنعت خودرو در آينده پاسخ دهد.

*عضو هيات علمي مرکز تحقيقات سياست علمي کشور

مدير پروژه ملي آينده نگاري خودروي هوشمند

ترجمه: دکتر رضا نقي زاده*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی آلینیک، وزیر امور خارجه بلاروس امروز دوشنبه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح درباره اوکراین است، اما همه چیز به اراده سیاسی کی یف بستگی دارد.

وی دراین‌باره گفت: درهای ما برای مذاکرات صلح آمیز باز است. آنها همیشه باز بوده و باز خواهند ماند. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگرداندن صلح و پایان دادن به خونریزی در اوکراین کمک کند.

وزیر امور خارجه بلاروس تاکید کرد: ما به اراده سیاسی رهبری اوکراین تکیه خواهیم کرد… ما می بینیم و توجه می کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده ای می خواهند صلح را بازگردانند و به رنجی که با آن روبه رو هستند پایان دهند. اما همه چیز به تصمیم سیاستمداران این کشور بستگی دارد.

آلینیک روز شنبه اعلام کرد که ابتکار سوئیس برای برگزاری نشستی درباره اوکراین در ۱۵ و ۱۶ ژوئن بدون مشارکت روسیه و بلاروس «بی معنی» است و تأکید کرد که دستیابی به نتایج در چنین نشستی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بلاروس برای شرکت در این نشست دعوت نامه ای دریافت نکرده است، افزود: فرض ما این است که هرگونه حل و فصل مسالمت آمیز این مناقشه و هرگونه بحث در مورد مسائل امنیتی اروپا و اوراسیا بدون مشارکت روسیه و بلاروس مطلقاً بی فایده است.

کد خبر 6097793

دیگر خبرها

  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • رولزرویس کولینان ۲۰۲۵ سری ۲، لوکس‌تر و خشن‌تر از قبل / عکس
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • آغاز دور جدید فروش خودروهای وارداتی در سال جدید + جزئیات
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز