Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت:عملیات کشت آفتابگردان در سطح 15 هکتار از اراضی کشاورزی محمدآباد از توابع شهرستان بویین‌زهراآغاز شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 تن آفتابگردان روغنی در سطح مزارع کشاورزی شهرستان بویین‌زهراتولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا میانگین عملکرد آفتابگردان روغنی در اراضی کشاورزی این شهرستان را 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 تن در هکتار برآورد کرد و گفت: سهمیه تخصیص داده شده سازمان برای کشت آفتابگردان روغنی در شهرستان بویین‌زهرا 10 هکتار است که تاکنون 15 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت محصول آفتابگرداناختصاص یافته است.

نقی‌زادهابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در توسعه کشت دانه‌های روغنی، انتظار می‌رود کشت این محصول همچنان در سطح مزارع کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا افزایش یابد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح مبارزه با سِن گندم در اراضی و مزارع استان با روش سم پاشی در شهرستان‌های گلپایگان، نطنز، آران و بیدگل، کاشان و دیگر مناطق اصفهان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان اردیبهشت جاری ۸۵ هزار هکتار در استان اصفهان سم پاشی می‌شود.


منصور شیشه‌فروش افزود: سن غلات مهمترین آفت گندم و جو در ایران و جهان است و خسارت این حشره به‌صورت کمی (کاهش میزان محصول گندم و جو) و کیفی (کاهش کیفیت گندم برای آرد و نان) پدیدار می‌شود.


وی افزود: همچنین دیدبانی مشترک مبارزه با «ملخ مراکشی» با کمک بخش حفظ نباتات جهاد کشاورزی در استان اصفهان به خصوص در منطقه سادات‌آباد سمیرم و لردگان آغاز و آفت ملخ آن پایش و بررسی می‌شود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته مبارزه و سم‌پاشی با ملخ مراکشی در چهار هزار هکتار از مزارع استان انجام گرفت، افزود: امسال نیز پایش و ردیابی در ۱۰ هزار هکتار مزارع سمیرم، لنجان و تیران در برنامه قرار گرفته و از اردیبهشت جاری آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر