Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:44:26 GMT

راجر فدرر؛ درخشش ابدي يک جنتلمن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۷۶۰۰

خبرگزاري آريا- وقتي قرار است از بهترين ورزشکاران دنيا حرف زد، محال است اسمي از راجر فدرر گفته نشود.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، راجر از 6 سالگي پاي مسابقات بزرگ تنيس استراليا و ويمبلدون مي‌نشست و همين علاقه باعث شد تا پدر در 8 سالگي او را در مدرسه تنيس ثبت نام کند. هنگامي که او 10 ساله بود، همه مردم شهر با هيجان از بازي خوب او در زمين تنيس حرف مي‌زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانيکه هم سن و سالان خود را با ضربات ديدني راکت شکست مي‌داد، حريفانش را در آغوش مي‌گرفت و به آنها مي‌گفت: شما دفعه بعد مرا خواهيد برد. راجر با جديت کامل به پيشرفت در اين ورزش نائل شد و حالا خوشحالم که او يک نام بزرگ و ستاره در اين ورزش است. راجر در ابتدا فوتبال را هم در کنار تنيس دنبال مي‌کرد، اما بعد از مدتي با رها کردن فوتبال تمرکز خود را روي تنيس گذاشت و در 13 سالگي با ترک زادگاهش براي تحصيل در آکادمي حرفه‌اي تنيس سوئيس، عازم شهر زوريخ شد.
فدرر تا 16 سالگي مدام مصدوم بود و نمي‌توانست خوب و مرتب به تمرين بپردازد، اما سرانجام با بهبود مصدوميت‌هايش توانست در سال 1998 به دنياي حرفه‌اي تنيس وارد شود و به اتحاديه تنيسورهاي حرفه‌اي جهان بپيوندد. رويارويي وي با بيون بورگ در اوايل ورودش به جمع حرفه‌اي‌ها که با شکست راجر همراه بود درسهاي بزرگي به وي داد و پس از شکست از اين قهرمان پر آوازه آن سالها، فدرر در مسير رو به رشد قرار گرفت. راجر در سال 1998 وارد تيم ديويس کاپ سوئيس شد و در حالي که کم سن و سال‌ترين عضو تيم سوئيس بود بعنوان بهترين تنيسور تيم برگزيده شد. تورنمت ميلان اولين تورنمنت جهاني بود که فدرر توانست به قهرماني در آن دست يابد. فتح اين تورنمنت در سال 2001 براي راجر محقق شد و اين آغازي بود بر قهرماني پياپي اعجوبه تنيس جهان.
فدرر اولين بار در سال 2003، زماني که تنها 21 سال داشت با اشک شوق جام قهرماني تنيس ويملبدون را بالاي سر برد تا نمايانگر ظهور يک پديده تکرارنشدني در تنيس جهان باشد، اما کمتر کسي فکر مي‌کرد او 14 سال بعد، هنگاميکه خيلي‌ها فکر بازنشستگي او را مي‌کردند، دوباره قهرمان گرند اسلم ويلمبلدون شود.
فدرر در آستانه 36 سالگي پس از دو هفته تنيس پياپي در سطح اول دنيا، پشت ميکروفون قرار گرفت و اين گونه صحبت کرد: مهم تر از قهرماني و پيروز شدن، اين سلامتي و حس خوبي که دارم، برايم مهم است.
حالا فدرر 35 ساله، پس از کن روزول که سال 1974 در سن 39 سالگي به فينال ويمبلدون رسيد، مسن‌ترين فيناليست اين رقابت‌ها در دوران تنيس حرفه‌اي به حساب مي‌آيد. او سال گذشته مصدوميتي طولاني را پشت سر گذاشت اما بازگشتي باشکوه را تجربه مي کند. او حالا هشتمين جام ويمبلدون را بالاي سر برد و توانست از سمپراس پيشي بگيرد. همچنين فدرر با اين قهرماني به نوزدهمين قهرماني گرند اسلم رسيد تا رکورد خود را بيش از پيش دست‌نيافتي کند.
اينکه چه فردي بهترين ورزشکار تاريخ است و يا اينکه اصلا شاخص هاي انتخاب چنين فردي چه مي تواند باشد، همواره بحث هاي زيادي در رسانه هاي ورزشي دنيا و ميان ورزشي نويسان وجود داشته اما يک مسئله ميان تمامي اين بحث ها مشترک است. اينکه راجر فدرر هر روز که مي گذرد يک شاخص جديد به مجموع اين شاخص ها اضافه مي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان خوشاب، این دوره از رقابت‌ها با حضور ۷ کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان طی ۵ روز به میزبانی ازبکستان در شهر سمرقند این کشور برگزار شد.

گفتنی است؛ فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود برای نخستین بار در ورزش خراسان رضوی مقام نائب قهرمانی را از آن خود کند.

دیگر خبرها

  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش بانوی کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰
  • آنتونیو رودیگر در 31 سالگی سرانجام قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • اشباع‌نشدنی؛ کریستیانو رونالدو به رکورد فوق‎‌العاده 66 هت تریک رسید! + عکس
  • النصر 6-0 الوحده؛ رونالدو و هت تریک، پیوندی که هرگز قطع نمی‌شود!