Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از شرکت ۱۲۰۵ داستان نویس با ۱۷۷۴ اثر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویس رضوی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد با اشاره به درپیش بودن دهه کرامت و برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: امسال سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی نیز همانند سالهای گذشته در استان سمنان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دهه کرامت در حال جریان سازی ادبیات دینی در سطح کشور است تصریح کرد: خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان و نیز آثار جشنواره داستان نویسی رضوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که این امر به برگزاری کارگاه های آموزش داستان نویسی و فرهنگ سازی این نوع ادبی مربوط می شود.

سوقندی از شرکت یک هزار و 205 نفر در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی خبر داد و افزود: تاکنون هزار و 774 اثر به دبیرحانه جشنواره ارسال شده است که مرحله نخست داوری آثار نیز به اتمام رسیده است.

وی بیشترین آثار دریافتی را مربوط به استان سمنان دانست و گفت: در این دوره 270 اثر از 214 داستان نویس استان سمنان به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهرستانهای استان برای نخستین بار اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره داستان نویسی رضوی در شهرستانهای استان توجه بیشتری به این نوع ادبی صورت بگیرد.

سوقندی ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره ملی داستان نویسی رضوی 836 اثر مربوط به داستان کوتاه، 734 اثر مربوط به داستان کوتاه کوتاه، 63 اثر مربوط به بخش کرامت انسانی است و در بخش ویژه حادثه آتش سوزی قطار نیز که امسال به جشنواره اضافه شد 22 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کلیه آثار جشنواره های گذشته در 5 جلد منتشر شده است اظهار کرد: جلد ششم نیز پس از برگزاری جشنواره سیزدهم چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از شرکت 37 داستان بلند (رمان) در جشنواره امسال خبر داد و گفت: بخش رمان به علت حجم داستانها به صورت دوسالانه برگزار می شود و لازم به ذکر است که این آثار به طور مستقل چاپ و منتشر خواهند شد.

سوقندی به شرکت ۷۱۱ زن و ۴۹۴ مرد در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان حضور مربوط به شهرستان سمنان با ۱۷۴ اثر است.

وی با یادآوری برگزاری نخستین دوره جشنواره داستان نویسی رضوی در سال ۸۴ تصریح کرد: در اولین دوره ۶۴ شرکت کننده با ۱۱۷ اثر شرکت کرده بودند که این میزان در دوره سیزدهم به هزار و ۲۰۵ نفر با هزار و ۷۷۴ اثر رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی ۱۴ مرداد سالجاری در سمنان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود