Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان غربی با دریایی از محرومیت‌ها و رشته‌کوه‌هایی از مشکلات، همچنان کمترین سهم از پیشرفت کشور را به خود اختصاص داده است، هم مرزی با سه کشور و وجود پتانسیل‌های عظیم کشاورزی بر چرایی اوضاع کنونی می‌افزاید و بار مسئولان ارشد استانی را به مراتب سنگین‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارند و شاید مقصر ردیف نخست اوضاع کنونی هستند.

وحدت نمایندگان مردم در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی پاشنه‌آشیل پیشرفت و توسعه این خطه است، به طوری که باید برای ایجاد وحدت و همدلی در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مختلف گام برداشت.

با این اوصاف فعالیت هرچه بهتر مجمع نمایندگان می‌تواند قدری از غبار محرومیت را از چهره آذربایجان غربی بزداید البته اگر نمایندگان استان بتوانند به دور از تعصبات جناحی و قومی تلاش منسجم داشته باشند.

آذربایجان غربی دارای 9 حوزه انتخابیه و 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی است، در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اولین مجمع نمایندگان آذربایجان غربی به ریاست یکی از سه نماینده مردم ارومیه در مجلس و نیابت ریاست نماینده دیگر ارومیه تشکیل شد.

در تیرماه 95 سید هادی بهادری به عنوان رئیس مجمع و روح‌الله حضرت‌پور به عنوان نائب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی برگزیده شدند.

ریاست مجمع نمایندگان بر اساس تصمیم خود نمایندگان به صورتی سالیانه و دوره‌ای می‌باشد و در دومین سال فعالیت این مجمع و در جلسه 20 تیرماه امسال برای اولین بار از طریق رای‌گیری بدون حضور نادر‌قاضی‌پور نماینده ارومیه اعضای مجمع انتخاب شدند.

در جلسه مذکور همایون هاشمى نماینده تکاب، شاهیندژ و میاندوآب در مجلس به عنوان رئیس، محمدقسیم عـثمانى نماینده بوکان به عنوان نـائـب رئـیس، شهروز برزگر نماینده سلماس به عنوان سخـنگو و جلال محمودزاده نماینده مهاباد به عنوان دبیر مجمع نمایندگان آذربایجان غربی انتخاب شدند.

به همین مناسبت گفت‌وگویی با همایون هاشمی جهت بررسی مشکلات حوزه انتخابیه تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب ترتیب داده‌ایم که به اختصار به آن اشاره می‌شود.

هاشمی متولد 1345 در تکاب بوده و مدرک پزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اخذ کرده است، وی سرپرست بهزیستی آذربایجان غربی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر را در سوابق کاری خود دارد.

* با توجه به اینکه راه‌آهن جزو مطالبات اصلی مردم است در این خصوص نمایندگان آذربایجان غربی چه اقداماتی انجام داده‌اند؟

هاشمی: تکمیل پروژه راه‌آهن جزو مطالبات اصلی نمایندگان آذربایجان غربی است و تمام نمایندگان استان به نوبه خود پیگیر اتمام پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه و همچنین شروع پروژه قطار سریع‌السیر ارومیه به تبریز هستند، راه آهن را یکی از فرصت‌های اصلی توسعه برای آذربایجان غربی می‌دانم.

با توجه به اینکه راه آهن در آذربایجان غربی توسعه نیافته است باید رویکرد توسعه محور به این مقوله داشته باشیم، توسعه راه آهن در آذربایجان غربی باید بیشتر بر اساس حمل و نقل صنعتی استوار باشد.

* مهمترین اقدامی که برای توسعه حوزه انتخابیه خود در نظر دارید چیست؟

هاشمی: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی راه‌کارهای توسعه منطقه، بهسازی و توسعه جاده تکاب - دندی - زنجان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که توسعه جاده‌ای و بهبود حمل و نقل آذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد؛ چراکه در صورت قابل استفاده بودن این جاده مسیر دسترسی به تهران 150 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و امکان بالقوه‌ای برای ارتقاء وضعیت حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی و به خصوص جنوب این استان ایجاد خواهد کرد.

* اخیرا امام جمعه تکاب از وضعیت جاده تکاب - شاهین‌دژ گلایه کرده‌اند در این خصوص چه پیگیری‌هایی انجام گرفته است؟

هاشمی: در جریان سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی در راستای پیگیری‌های صورت گرفته برای توسعه جاده‌های استان قول 13 هزار متربع قیر و آسفالت موردنیاز برای اصلاح، بهسازی و تعریض جاده تکاب - شاهین‌دژ داده شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت خطرناک این جاده اصلاح شود.

* با توجه به اینکه وضعیت سایر جاده‌های مواصلاتی تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ نیز مورد مطالبه مردم است در این خصوص چه اقدامی صورت گرفت؟

هاشمیِ: برای بهسازی تمام جاده‌های مواصلاتی تکاب، میاندوآب و شاهین‌دژ موافقت تخصیص 3 هزار تن قیر رایگان از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است و همچنین برای ادامه آسفالت جاده میاندوآب به شاهین‌دژ نیز دستور پیگیری از وزیر راه و شهرسازی گرفته شده است و باید با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به سرعت به وضعیت جاده‌های این سه شهرستان سامان داده شود چراکه از دست دادن جان هم‌وطنان در جاده‌ها خسارت سنگین و ضایعه دردناکی را بر کشور تحمیل می‌کند.

* همان طور که مستحضر هستید اغلب پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان غربی و قول‌های دولتمردان تدبیر و امید، چندین بار تمدید می‌شود و از اجرای آنها خبری نیست؛ چه تضمینی برای تحقق مطالبات مردم وجود دارد؟

هاشمی: برای تمام موارد اشاره شده از وزیر راه و شهرسازی دستور کتبی گرفته شده است و مقرر شد تا جلسه مشترکی با معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی برگزار شود و هماهنگی‌های لازم برای اجرایی شدن وعده‌های وزیر صورت گیرد، ضمن پیگیری تا حصول نتیجه امیدواریم دولتمردان نیز به وعده‌های خود عمل کنند.

----------------------------

گفت‌وگو از محسن محمدی

------------------------------

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود

شهردار ارومیه گفت: هدف‌گذاری بودجه ۱۴۰۳ آسفالت معابر به میزان بیش از یک‌ونیم میلیون مترمربع است که اقدامات اولیه این موضوع آغاز شده است که سازمان عمران معابر فرعی و پیمانکاران معابر اصلی را کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از عموم شهروندان به خاطر اینکه عملیات عمرانی موجود در شهر را تحمل می‌کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی افزود: هدف‌گذاری بودجه ۱۴۰۳ آسفالت معابر به میزان بیش از یک‌ونیم میلیون مترمربع است که اقدامات اولیه این موضوع آغاز شده است که سازمان عمران معابر فرعی و پیمانکاران معابر اصلی را کار می‌کنند.

شهردار ارومیه با اشاره به رقم ۲۰۰ میلیاردتومانی چهار قرارداد آسفالت که در مرحله مناقصه قرار دارد، گفت: سیاست ما استفاده از پیمانکاران بومی است و از این پیمانکاران جهت همکاری دعوت می‌کنیم.

مهدی‌زاده تصریح کرد: پروژه زیرگذر امام علی (ع) را آغاز کرده‌ایم و تا کنون هشت مورد شمع‌کوبی آن انجام شده است و به صورت دو شیفته و بدون اختلال جدی در ترافیک این پروژه را پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به تأخیر در افتتاح پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی ادامه داد: مشکلات حاصل از نبود هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین ترکیدگی لوله انتقال آب موجب کندی در عملیات عمرانی شده است و پیمانکار این پروژه نیز طبق توافق قبلی پروژه را پیش نبرد و در نهایت منجر به ورود شهرداری ارومیه و خاک‌برداری توسط سازمان‌های مدیریت پسماند و عمران شد که امروز این خاکبرداری اتمام پیدا می‌کند.

مهدی‌زاده با اشاره به اهمال‌کاری‌های پیمانکار در پروژه زیرگذر شورا-شهید بهشتی عنوان کرد: بخشی از این اهمال‌کاری نیز مربوط به عوامل شهرداری است که برخورد لازم انجام خواهد گرفت و از شهروندان بابت اینکه دچار زحمت شده‌اند، عذرخواهی می‌کنیم، چرا که در سیستم خود ما نیز در نظارت و زمان‌بندی و مدیریت پروژه ایرادات وجود دارد و این منجر به آزمون و خطا در پروژه‌های بعدی نخواهد شد.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: بعد از اتمام زیرگذر شورا-شهید بهشتی پروژه زیرگذر شورا-آهندوست را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم وارد فاز اجرایی چهارراه مخابرات شویم، چرا که بدون ایجاد کریدوری موازی امکان فعالیت در چهارراه مخابرات وجود ندارد.

مهدی‌زاده اظهار کرد: سعی داریم تا پایان اردیبهشت زیرگذر شورا-شهید بهشتی به روی ترافیک گشوده شود.

وی عنوان کرد: دو پروژه نیمه‌تمام بزرگ به نام کمربندی دوم و تقاطع آذربایجان با چندین پل داریم که با حل مشکلات قبلی آن‌ها این پروژه‌ها در حل اجرا هستند و شاهد پیشرفت پروژه هستیم.

مهدی‌زاده در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص شروع نشدن پروژه جدید و تمرکز بر پروژه‌های قبلی تصریح کرد: از لحاظ مسائل شهری امکان این موضوع وجود ندارد که تمرکزمان را بر یک نقطه از شهر بگذاریم، بلکه باید عملیات عمرانی و توسعه را در همه نقاط شهر شاهد باشیم.

وی از احداث خیابان جدید در اراضی پشت پارک جنگلی به سمت بلوار ساوالان و منطقه تاناکورا خبر داد و افزود: ظرف ۴۵ روز آینده پیمانکار پروژه معبر پارک جنگلی به سمت خیابان ساوالان به طول ۳.۸ کیلومتر معرفی می‌شود و شاهد انتقال بخشی از ترافیک و تردد خودروها به این معبر جدید و در نتیجه کاهش ترافیک در مناطق اطراف خواهیم شد که این پروژه یک پروژه زیرساختی برای شهر و با اهداف چندمنظوره است.

شهردار ارومیه با انتقاد از پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب گفت: بر اساس مجوزی که شهرداری ارومیه صادر می‌کند، پر کردن و ترمیم نوارهای حفاری استانداردهای خود را دارد که رعایت نمی‌شود و این امر موجب نشست محل‌های حفاری، گلایه شهروندان و تحمیل هزینه می‌شود.

کد خبر 748315

دیگر خبرها

  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی ​
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس