Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرآنلاین: سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید با دیدن «هفت روز از تیر شصت» که به زندگی آیت‌اله بهشتی می‌پردازد دقایقی از زندگی سیاسی خود را مرور کرده است.

سیدرضا صالحی‌امیری که شامگاه یکشنبه ۲۵ تیر خود را به انتهای مراسم جشن تولد داود رشیدی و افتتاح نمایشگاهی از وسایل شخصی، نامه‌ها و یادداشت‌های این هنرمند فقید در لابی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر رساند در ادامه به تماشای نمایش «هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی شهلایی به همراه محمد لارتی نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان دیدن این نمایش در مورد آن گفت: «من و بسیاری از هم نسلانم حادثه هفتم تیر را درک کرده‌ایم زیرا در همان فضای سیاسی زندگی می‌کردیم و همچنان معتقدیم حیات انقلاب اسلامی ناشی از مقاومت شهدای هفتم تیر است. ما بر این باوریم که ریشه‌های تنومند نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدای انقلاب به ویژه سیدشهدا آیت‌اله بهشتی است که درود و رحمت خداوند بر آن‌ها باد.»

او افزود: «در مدتی که شاهد اجرای این نمایش بودم، دقایقی از زندگی سیاسی خودم را مرور کردم. من بر این باورم که امروز حیاتمان را مدیون خون پاک شهدای هفتم تیر هستیم و جوانان عزیزمان بدانند بقا، هویت و تداوم حیات ایران مدیون شهدای انقلاب اسلامی است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص نمایشگاه آثار داود رشیدی و جشن تولد او در غیابش گفت: «داود رشیدی بزرگمردی در جامعه هنری است که همه ما مدیون هنرنمایی‌های او در عرصه‌های مختلف هستیم. او از معدود کسانی است که در گفتمان تئاتر در سرزمین ما تاثیر بسزایی داشته و می‌توان گفت که بسیاری از هنرمندان تئاتر کشورمان مدیون حضور او و هم نسلانش هستند.»

او در پایان با اشاره به این که در چند روز گذشته دیداری با خانواده رشیدی داشته است، بیان کرد: «امروز (یکشنبه ۲۵  تیر) برحسب وظیفه به تئاترشهر آمدم تا با قرائت فاتحه‌ای یاد این هنرمند را به سهم خود گرامی دارم.»

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • تام هالند: زندگی و حرفه ام را مدیون مرد عنکبوتی هستم
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • تحکیم بنیان خانواده با سبک زندگی اسلامی
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سعیدی، نماینده چابهار: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند/ حجاب واجب است اما تقویت ارزش پول ملی و سفره مردم هم واجب است