Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر باقری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفت:قدرت موشکی ایران دفاعی است و هرگز قابل معامله و مذاکره نیست به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی ، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد گفت:لزوم آمادگی برابر عوامل تهدیدو حل اختلافات منطقه ای نیاز به دخالت فرامنطقه ای ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت : هم ردیف شمردن سپاه با گروه های تروریستی و اعمال تحریم های مشابه، ریسک بزرگی برای امریکایی ها و پایگاه ها و نیروهای ان ها در منطقه است.
وی با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار کرد : با گذشت قریب به 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس ؛ به رغم تداوم توطئه ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه ای امریکا و رژیم صهیونیستی ؛ جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت ، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می دهد .

وی افزود : پیدایش تهدیدات نوین امنیتی که با طراحی و پیدایش قدرت های استکباری و مرتجعین منطقه و غفلت و بی توجهی برخی همسایگان ، جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است و کشاندن تهدید به داخل ایران را دنبال می کند، لزوم هوشمندی و امادگی بیشتر برای مقابله و خنثی سازی ان ها را مورد تاکید حوزه دفاعی و امنیتی قرار می دهد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قوی تر و موفق تر از همیشه ، توان امادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات حفظ و ارتقا بخشیده است تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است ، با دفاع جانانه از مرزهای کشور و جانفشانی مدافعان حرم و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست های تکفیری ؛ صحنه نبرد را به مناطق دور دست منتقل کند و امنیت مثال زدنی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد .

سرلشکر باقری اقتدار و امنیت ممتاز امروز کشور را تجلی اراده الهی و عنایت ائمه اطهار به ملت ایران و ثمره خون شهدا دانست و افزود : این یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر است که اگر رهبری حکیمانه و دور اندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود ، امروز شاهد وضعیت متفاوتی در کشور بودیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت منطقه جنوب غرب اسیا خاطرنشان کرد : این منطقه محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت های استکباری ، شیطنت صهیونیست ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت های غیر مردمی و جائر منطقه امروز با حوادث و توطئه های جدید نیز روبرو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده اندیشی و سهل انگاری کرد.

وی افزود: اینکه در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست های تکفیری پس از سه سال جنگ و اوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت دینی و پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور؛ بی درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می شود ؛ امری عادی به نظر نمی رسد.

سرلشکر باقری طرح موضوع برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را سرآغازی بر پدید امدن مشکلات و چالش های جدید در این منطقه دانست و تاکید کرد : این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام ، مذاهب و بخش های مختلف این سرزمین است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بروز اختلاف و تنش بین برخی کشورهای منطقه و ایجاد صف بندی و جبهه بندی های جدید میان کشورهای عربی گفت : توصیه جمهوری اسلامی ایران چه برای عراق و چه برخی اختلافات دیگر در حاشیه خلیج فارس مفاهمه و گفت و گو در فضایی به دور از خشونت و دودستگی است.

وی تاکید کرد : منطقه ،کشش جنگ ها و تنش های دیگر را ندارد و قطعا بروز هر درگیری جدید پای بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد کشاند و این در حالی است که کشورهای منطقه خود به خوبی ظرفیت لازم برای حل معضلات و اختلافات را دارا هستند و نیاز به دخالت قدرت های سلطه گر فرامنطقه ای ندارند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات و سخنان اخیر مقامات نظامی امریکایی که با دخالت اشکار در امور داخلی کشورمان از ضرورت تغییر نظام در ایران سخن گفته اند تصریح کرد : بحمدالله ملت ایران که متحد و یکپارچه در سایه امنیت مثال زدنی، انتخاباتی با شور و عظمت را برگزار کرد در یک امنیت ، در یک نظام مردم سالار بر تصمیم خود در دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی محکم ایستاده است و اجازه دخالت در سرنوشت و امنیت کشورمان را به دیگران نمیدهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین