Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه تحقیقاتی بلومبرگ نیو انرژی پیش بینی کرد خودروهای برقی تا سال ۲۰۴۰ میلادی میزان تقاضا برای نفت را ۸ میلیون بشکه کاهش دهند که این رقم بیشتر از مجموع تولید نفت فعلی کشورهای ایران و عراق است.

به گزارش بلومبرگ، بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان کم کم دارند افزایش استفاده از خودروهای برقی را به عنوان یک تهدید جدی بلند مدت تلقی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اوپک در گزارش این ماه خود، پیش بینی اش از فروش خودروهای برقی را 4 برابر کرده و شرکت های تولید کننده نفت از اکسون موبیل گرفته تا بی پی نیز در چشم اندازهای خود تجدید نظر کرده و پیش بینی رشد مصرف خودروهای برقی را افزایش داده اند. موسسه تحقیقاتی بلومبرگ نیو انرژی در لندن انتظار دارد خودروهای برقی تا سال 2040 میلادی میزان تقاضا برای نفت را 8 میلیون بشکه کاهش دهند که این رقم بیشتر از مجموع تولید نفت فعلی کشورهای ایران و عراق است.

افزایش محبوبیت خودروهای برقی، این ریسک را بالا می برد که تقاضا برای نفت در دهه های پیش رو کاهش یابد و تردیدهایی را در مورد تداوم درآمد سالانه بیش از 700 میلیارد دلاری صنایع سوخت های فسیلی ایجاد می کند. هرچند پیش بینی تولید کنندگان نفت از میزان کاهش تقاضا برای نفت در نتیجه گسترش خودروهای برقی، به اندازه موسسه بلومبرگ بالا نیست، اما آمارهای منتشر شده نشان کی دهد که خودروهای برقی در سال های آینده در ناوگان حمل و نقل جهانی نقش پررنگ تری خواهند داشت.

کولین مک کراچر، تحلیلگر موسسه بلومبرگ در لندن در این باره گفت: «افزایش تعداد خودروهای برقی در جاده ها تبعات مهمی برای خودروسازان، شرکت های نفتی، شرکت های برق و سایرین خواهد داشت... اختلاف نظر گسترده ای در مورد اینکه دنیا چگونه با این پدیده خود را وفق خواهد داد وجود دارد.»

موسسه بلومبرگ انتظار دارد، با توجه به کاهش سریع هزینه باطری های لیتیومی که برق مورد نیاز خودروهای برقی را ذخیره می کنند، تعداد فروش خودروهای برقی در جهان تا سال 2040 میلادی از تعداد فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی سبقت بگیرد. این موسسه پیش بینی کرده که تا سال 2040 میلادی، 530 میلیون دستگاه خودروی برقی در جهان به فروش برسد که یک سوم کل تعداد خودروها خواهد بود.

اوپک نیز پیش بینی کرده که تعداد خودروهای برقی در جهان تا سال 2040 میلادی به 266 میلیون دستگاه برسد در حالی که در سال گذشته این رقم را تنها 46 میلیون دستگاه پیش بینی کرده بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد کشور شده که در روزهای آینده عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و تاکنون از 30 هزار نفر 15 هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی  افزود: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از 12 تا 13 هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 5500 خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران