Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@13:52:29 GMT

هشتمین قهرمانی ویمبلدون برای راجرر فدرر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۸۹۳۳

هشتمین قهرمانی ویمبلدون برای راجرر فدرر

ورزش>ورزش‌های دیگر - همشهری آنلاین:
فینال تنیس ویمبلدون سال ۲۰۱۷ با برتری راجرر فدرر سوئیسی بر مارین چیلیچ کروات و هشتمین قهرمانی فدرر به پایان رسید.

مسابقه فینال برای چیلیچ بیست و هشت ساله كروات تجربه تلخي شد. وي ست اول را ۳-۶ باخت و تنیس‌باز سی و پنج ساله سوئیسی ست دوم را هم به سرعت و با نتیجه ۱-۶ از حریف برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدرر در ست سوم هم با اعتماد به نفس همیشگی بازی کرد و این ست را با نتیجه ۴-۶ برد تا با هشت قهرمانی در ویمبلدون، در تاریخ تنیس رکورددار و جاودانه شود. کسی که در حال حاضر مرد شماره پنج جهان است، پرافتخارترین تنیس‌باز تاریخ هم محسوب می‌شود.

به گزارش بي بي سيِ، فدرر که برای یازدهمین بار در فینال ویمبلدون بازی می‌کرد، طبق انتظار از همان ابتدا با خونسردی رشک‌برانگیزش، فینال را شروع کرد و به سرعت جریان بازی را در دست گرفت. با این قهرمانی او برای نوزدهمین بار قهرمان گرنداسلم شد و جایزه دو میلیون و نهصد هزار دلاری قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس دنیا را دریافت کرد.

فدرر برای قهرمانی دوباره در این تورنمنت پنج سال صبر كرد و در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد. اما بعد از یک دوره استراحت، در ابتدای سال میلادی جاری، با پنجمین قهرمانی در اوپن استرالیا، دوباره اوج گرفت و روزهای درخشان گذشته‌اش را تکرار کرد.

پس از آن در مسترز ایندین ولز و میامی نیز قهرمان شد، اما بعد تصمیم گرفت از مسابقات دور باشد و استراحت کند تا بتواند با تمام قوا در ویمبلدون شرکت کند.

فدرر که در ابتدای مسابقات، بخت شماره سه قهرمانی بود، در حالی قهرمان ویمبلدون ۲۰۱۷ شد که حتی یک ست هم به حریفانش واگذار نکرد؛ موفقیتی که در چهل و یک سال گذشته بی‌سابقه بوده است. آخرین باری که یک تنیس‌باز بدون واگذاری یک ست قهرمان ویمبلدون شد، بیون بورگ سوئدی در مسابقات سال ۱۹۷۶ بود.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، خراسان رضوی در رده بندی مدالی مسابقات با کسب ۹ مدال طلا و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد. کردستان با کسب ۴ طلا و یک نقره عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و تیم فارس با ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز سوم شد.

کد خبر 6099780

دیگر خبرها

  • امیدواری انریکه: کاش این تیم قهرمان اروپا شود!
  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • مورایس به قهرمانی حساسیت گرفت! | پس چرا شما تشریف آوردید؟
  • این استقلال دلیل قهرمانی پرسپولیس است
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • تکلیف قهرمان روز آخر مشخص می‌شود
  • رسمی؛ پارما قهرمان سری بی در فصل 2023/24
  • اسپورتینگ قهرمان جدید فوتبال پرتغال
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • قهرمانی تنیسور آذربایجان غربی در تور جهانی تنیس J ۳۰