Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-07@02:24:41 GMT

اپلیکیشن هوش مصنوعی مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۹۴۸۸

اپلیکیشن هوش مصنوعی مایکروسافت

گروه فناوری _ شرکت مایکروسافت، اپلیکیشن Seeing AI را برای iOS منتشر کرد؛ این اپلیکیشن به کمک دوربین گوشی، فضای اطراف را برای نابینایان توصیف می‌کند.هوش مصنوعی به انسان‌ها کمک می‌کند که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهند؛ در مایکروسافت هوش مصنوعی به نابینایان کمک می‌کند تا بتوانند فضای اطرافشان را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از زومیت ، سال گذشته، شرکت مایکروسافت، نسخه‌ی آزمایشی اپلیکیشن Seeing AI را در معرض نمایش عموم قرار داد؛ این اپلیکیشن، از دوربین گوشی هوشمند کمک می‌گیرد تا بتواند فضای اطراف را برای کاربرش توصیف کند. تمام جزئیات فضای اطراف مثل اشخاص، اجسام و حتی عواطف توصیف می‌شود. حال، نسخه‌ی اولیه‌ی این اپلیکیشن به‌صورت رایگان برای کاربران iOS منتشر شده است.

با سقیب شیخ آشنا شوید.

شیخ وقتی ۷ ساله بود، بینایی خود را از دست داد.

او مدتی بعد با کامپیوترهای سخنگو در مدرسه آشنا شد؛ این آشنایی او را تشویق کرد که به سمت برنامه‌نویسی برود.

حالا ۱۰ سال است که شیخ با عنوان مهندس نرم‌افزار در مایکروسافت فعالیت می‌کند.

او از زمان دانشجویی روی اپلیکیشنی کار می‌کند که بتواند فضای اطراف را برای نابینایان توصیف کند.

او با مهندسان مایکروسافت توانست رؤیای خود را پیاده‌سازی کند.

اپلیکیشن او، Seeing AI نام دارد که تنها با آیفون کار می‌کند. البته این اپلیکیشن قرار است روی عینک هوشمند نصب شود تا با یک اشاره، محیط اطراف را توصیف کند.

اینجا، اپلیکیشن Seeing AI با صدای بلند می‌گوید: فکر می‌کنم مردی در حال انجام حرکات نمایشی با اسکیت است.

اپلیکیشن Seeing AI کاربردهای دیگری هم دارد.

این اپلیکیشن می‌تواند در جلسات گروهی، سن، جنسیت و حال و هوای مخاطبان اطرافتان را توصیف کند.

این اپلیکیشن می‌تواند متون و کتابها را هم بخواند.

حتی هنگام عکاسی به شما کمک می‌کند.

هوش مصنوعی مایکروسافت می‌گوید: کمی دوربین را به سمت راست حرکت دهید.

وقتی عکسی ثبت می‌کنید، هوش مصنوعی مایکروسافت، متن را تحلیل می‌کند؛ سپس اگر تمایل داشته باشید، به‌جای کل متن، تنها عناوین را برایتان می‌خواند.

شیخ می‌گوید:

سال‌ها پیش این مورد جزو داستان‌های علمی تخیلی محسوب می‌شد؛ اما هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و آینده‌ی آن، هیجان‌انگیز خواهد بود.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی

تعداد تماس‌های روزانه در زمان حج ۱۴۰۲ به بیش از ۱ میلیون تماس رسید. علاوه‌بر این، بسیاری از حجاج ارز مسافرتی خود را سال گذشته از طریق اپلیکیشن بله خریداری کردند. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی اپلیکیشن بله، حجاج امسال می‌توانند به راحتی ارز مسافرتی خود را همانند ادوار گذشته از اپلیکیشن بله تهیه کنند. تماس صوتی و تصویری به صورت فردی و گروهی از دیگر قابلیت‌‌های بله برای حجاج است تا تجربهٔ این سفر معنوی را با اعضای خانواده‌ و دوستان‌ خود به اشتراک بگذارند.


امین تجملیان، قائم مقام اپلیکیشن بله، دربارهٔ حضور اپلیکیشن بله در عربستان، اضافه کرد: «با توجه به محدودیت‌هایی که کشور عربستان برای برقراری تماس اینترنتی دارد، حجاج ایرانی بهتر است از پیام‌رسان‌هایی استفاده کنند که قابلیت ارسال و دریافت کد به عربستان را دارد. اپلیکیشن بله این امکان را دارد و حجاج می‌توانند به راحتی با دسترسی به بله، از آن استفاده کنند.»
 

به نقل از روابط‌عمومی این اپلیکیشن، ویژگی‌ مهمی از قبیل تماس گروهی تا 20 نفر وجود دارد که می‌تواند برای هماهنگی بین اعضای کاروان یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد. ارزمسافرتی هم از دیگر ویژگی‌های شناخته شدهٔ بله محسوب می‌شود که افراد قبل از شروع سفر خود می‌توانند از بله دریافت کنند.

برای دریافت ارز مسافرتی ابتدا باید بلیط هواپیمای سفر تهیه شود؛ سپس با مراجعه به اپلیکیشن بله، در زبانهٔ خدمات، بخش خدمات بانکی و انتخاب ارز مسافرتی، مراحل دریافت ارز، آغاز می‌شود.

بعد‌ از انجام مراحل خرید ارز مسافرتی، مسافران با داشتن کد 15 رقمی شناسۀ فروش، می‌توانند ارز خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملّی ایران دریافت کنند.

اپلیکیشن بله، پیام‌رسان رسمی بانک ملّی ایران، با هدف تبدیل شدن به زیست‌بوم دیجیتال مردم ایران در تلاش است که مردم تمامی نیاز‌های ارتباطی و خدماتی و دیجیتالی خود را با بهترین کیفیت در این بستر مرتفع سازند.
 

دیگر خبرها

  • جان تری و توصیف شخصیت های فوتبالی در قالب کلمات کوتاه / زیرنویس فارسی
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی!
  • استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی دقیق‌تر آب‌وهوا
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • سیل توصیف از گل شهاب: وحشیانه، غیرمعقول و تاریخی!