Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@17:47:30 GMT

کمبود واگن مشکل اساسی متروی مشهد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۵۹۶۸۲

کمبود واگن مشکل اساسی متروی مشهد

تین‌نیوز |

نماینده مردم مشهد در شورای عالی استان ها با اشاره به کمبود واگن به عنوان مشکل اساسی خطوط متروی شهر مشهد و لزوم کمک دولت در این حوزه گفت: شورای بعدی باید چهار خط مشهد را تکمیل و در نهایت شهر گلبهار را به شهر مشهد متصل کند.

غلامرضا بصیری پوردر تشریح آخرین وضعیت خطوط متروی شهر مشهد گفت: قطار شهری مشهد بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس چهار خط ریلی برای مشهد پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به خطوط یک، دو، سه و چهار اشاره کرد.

وی افزود: در شورای چهارم و با توجه به معضل حمل و نقل شهر مشهد، اعضا توجه ویژه‌ای را به توسعه خطوط مترو داشته و بر همین اساس خط دو مترو مشهد نیز به پایان رسید. احداث خط یک از شورای اول کلید خورد و در ادامه نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بصیری پور ادامه داد: خط سه متروی مشهد نیز بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری بوده، ضمن اینکه شورای چهارم پیش بینی های لازم را برای احداث خط چهار در دستور کار خود قرار داده است. خطوط بعدی متروی شهر مشهد نیز در شوراهای دوم، سوم و چهارم مورد تصویب و مراحل احداث این خطوط در دستور کار قرار گرفت.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به کمبود واگن برای خطوط مترو مشهد گفت: در این زمینه امیدواریم دولت به تعهدات خود در این بخش توجه کند؛ چرا که ما با مشکل عمده ای در این زمینه رو به رو هستیم. شورای بعدی مشهد خطوط مترو شهر را به پایان رسانده و علاوه بر آن احداث خطوط جدید را در دستور کاری خود قرار دهند.

وی از اتصال شهر گلبهار به مشهد در آینده خبر داد و افزود: فاصله این دو شهر حدود 40 کیلومتر بوده که شورای چهارم بنا دارد این دو شهر را از طریق مترو به یکدیگر متصل کند.

بصیری پور در ادامه با اشاره به اینکه احداث خط سه متروی شهر مشهد بالغ بر 6000 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت گفت: این در حالی است که هزینه یک سال شهرداری مشهد حدود همین میزان است که امیدواریم دولت یازدهم که تعامل خوبی را با مدیریت شهری مشهد داشته است بتواند اعتبارات لازم را در اختیار شورا قرار داده تا شاهد توسعه خطوط مترو شهر مشهد باشیم.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«مصطفی سعیدی سیرایی» از حوزه کرج، فردیس و اشتهارد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

با توجه به شکل گیری جریان‌های سیاسی جدید و تغییر موازنه قدرت بین اکثریت اصولگرای سنتی و رویش‌های جدید انقلابی، مجلس دوازدهم باید از پویایی و نشاط سیاسی ویژه ای برخوردار باشد و لابی گری های مرسوم بهم بخورد و در مجموع با درصد قابل توجه نمایندگان انقلابی امیدواریم شاهد تغییرات محسوس به نفع مردم باشیم.

*مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نقشه راه اجرای برنامه هفتم توسعه، واقعی دیدن بودجه‌ها و جلوگیری از ناترازی بودجه. به فرمایش مقام معظم رهبری ام الخبائث ناترازی بودجه است.

*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

به دلیل حوزه تخصصی اینجانب و کمبود سرانه‌ها و زیر ساخت‌ها در حوزه انتخابیه حتی الامکان در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا خواهم کرد.

*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

کمبود زیرساخت‌ها و عدم نظارت دقیق بر عملکرد مدیران و غیربومی بودن آنها از اساسی‌ترین مسائل ما در استان البرز است که علیرغم نزدیکی به مرکز جزو محروم‌ترین استان‌ها با بیش از ۶۰ محله محروم هستیم که نیازمند رسیدگی فوری هستند.

کد خبر 6098773

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • سرانجام احداث پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟