Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر-معاون آبزی‌پروری شیلات بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر ۱۵ هزار تن میگو برداشت کنند.

به گزارش قدس آنلاین، صغری اشرف از ذخیره سازی میگو در استخرهای پرورشی نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح زیرساخت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر در ۱۰ منطقه این استان برای پرورش میگو آماده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورش میگو استان بوشهر از اردیبهشت ماه آغاز شده اظهار داشت: تاکنون ۹۵۰ میلیون قطعه بچه میگو در ۳ هزار و ۵۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شد.

معاون آبزی‌پروری شیلات استان بوشهربا اشاره به ذخیره‌سازی یک‌میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذخیره سازی بچه میگو تا پایان تیرماه ادامه دارد پیش بینی می‌شود یک میلیارد قطعه بچه میگو در سایت‌های پرورشی ده‌گانه استان بوشهر ذخیره سازی شود.

اشرفبا بیان اینکه ۲۷۱ مزرعه پرورش میگو در این زمینه فعال است تصریح کرد: تاکنون بچه میگو در ۳ هزار و ۵۰۰ استخر پرورشی در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر ۱۵ هزار تن میگو برداشت کنند.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید میگو شبکه دامپزشکی استان بوشهر نظارت کامل بر فعالیت پرورش دهندگان دارند افزود: در این راستا پرورش دهندگان در هنگام ذخیره سازی بچه میگو ضمن مراعات ویژه بهداشتی این عملیات را با نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می‌دهند.

اشرف با اشاره به اینکه، سیاست اقتصاد مقاومتی در اراضی پرورش میگو متبلور است گفت: در اراضی ساحلی ۱۰ گانه پرورش میگوی استان بوشهر ضمن تولید و صادرات میگو زمینه اشتغال مناسبی فراهم می‌شود به‌گونه‌ای که در هر مزرعه پرورش میگو بیش از ۸ نفر به طور مستقیم مشغول به‌کار هستند و این در حالی است که اشتغال غیرمستقیم در این عرصه مانند کارخانه تولید غذا، فرآوری، بسته‌بندی و صادراتبیش از این رقم است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه پرورش میگو در کشور پیشگام است افزود: این استان با داشتن ظرفیت لازم در حوزه پرورش آبزیان از جمله میگو توانسته تولید بیش از ۶۵ درصد میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه عملیات برداشت میگو در استخرهای پرورشی اواخر مهرماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: پرورش دهندگان سال گذشته ۹ هزار تن میگو در استان بوشهر تولید کردند که ۹۰ درصد آن به خارج از کشور صادر شد.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یوسف گازران در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است