Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ نیلوفر امیدی متولد ١٣٦٨ اهل لاهیجان کارشناس فلسفه و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی معلم و مدرس دانشگاه ،مسئول برگزاری کلاس شاهنامه و مثنوی خوانی است که به گفته وی هدف از برگزاری این کلاس آموزش ادای دین به ادبیات کلاسیک ایرانی و چگونگی تلفظ صحیح واژه های زبان فارسی،حذف اصطلاحات سخیف و عامیانه از زبان محاوره ی نوجوانان،بالا رفتن اعتماد به نفس نوجوانان با شرکت در بحث های گروهی،آشنایی نوجوانان با مهم ترین و بزرگ ترین متون ادب پارسی از جمله: شاهنامه، مثنوی معنوی، بوستان و گلستان سعدی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..ایجاد خلاقیت و افزایش قدرت تحلیل و بررسی متون،ایجاد مهارت درخلاصه نویسی داستان ها،ترویج هنر کتاب خوانی وترغیب و تشویق نوجوانان به رفتن به سمت ادبیات است.

این کلاس از تاریخ سوم تیر ماه ٩٦ آغاز شده و تا کنون ٤ داستان از شاهنامه گزینش شده و در کلاس بررسی و توسط نوجوانان خلاصه نویسی شده است.نوجوانان بایستی برای هر جلسه یک داستان از شاهنامه را در منزل مطالعه کنند،خلاصه ی داستان را در دفتر خود بنویسندو برداشت خود از داستان را در کلاس ارایه دهند.

همچنین نوجوانان باید هرشب یک الی دو بیت شعر را حفظ کنند تا بتوانند در مشاعره ای که هر جلسه در کلاس برگزار می گردد به خوبی شرکت نمایند.داستان های گزینش شده از شاهنامه عبارت اند از:داستان زال و رودابه،رستم پهلوان پیروز،هفت خوان رستم،رستم و سهراب،سیاوش و هفت خوان اسفندیار.

امیدی در پایان افزود: بررسی داستان های مثنوی معنوی،تحلیل آن و حفظ ابیات مثنوی از جمله برنامه ی مرداد ماه بوده و در شهریور به حکایاتی از بوستان و گلستان سعدی پرداخته می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود