Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور، با تاکید بر ضرورت حذف مجوزها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: باید اراده ای جدی در رأس دستگاه های اجرایی شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد .اسحاق جهانگیری با تاکید بر ضرورت حذف مجوزها و مقررات غیرضروری و دست و پا گیر بر سر راه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: تا اراده ای جدی در رأس دستگاه های اجرایی در این خصوص شکل نگیرد شاهد اقدامات موثر در این جهت نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید برای بهبود محیط کسب و کار و از بین بردن بروکراسی در کشور چاره ای اساسی و جدی اندیشیده شود، گفت: برای اینکه بتوانیم محیط کسب و کار را در کشور بهبود بخشیده و فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کنیم نیازمند اراده ای ملی و تلاش همگانی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی در قالب طراحی و استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، کارهای انجام شده را مثبت و اثربخش ارزیابی و بر ضرورت تداوم و تکمیل این برنامه تاکید کرد.

جهانگیری در ادامه این جلسه با تبریک روز بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی وظایف سنگینی بر عهده دارد و به دلیل آنکه جمعیت فراوانی از کشور در قالب دریافت کنندگان مستمری و دریافت کنندگان خدمات درمانی و تعامل با کارفرمایان تحت پوشش این سازمان هستند، نقش بسیار تعیین کننده ای در بهبود محیط کسب و کار ایفا می کنند.

معاون اول رییس جمهور از رییس سازمان تامین اجتماعی خواست از طریق تعامل با اتاق ها و تشکل های بخش خصوصی گره ها و موانع موجود در فضای کسب و کار را شناسایی و فعالیت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را هر چه بیشتر تسهیل کنند.

وی با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رشد چشمگیر صادرات در برخی کشورها در سال های اخیر، ‌ گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که این میزان رشد صادرات ناشی از برطرف شدن موانع پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این کشورها بوده که این موضوع بیانگر اهمیت فراوان بهبود محیط کسب و کار است.

در این جلسه که وزرای اموراقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، ‌ صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون حقوقی رییس جمهور، رییس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، ‌ معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مشاور اقتصادی رییس جمهور، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، رییس سازمان تامین اجتماعی گزارشی از جلسات شورای گفتگو و تدوین پیش نویس مصوبه ای به منظور رفع مشکلات فعالان اقتصادی بخش خصوصی با سازمان تامین اجتماعی در جهت بهبود فضای کسب و کار، امنیت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال ارایه کرد که پس از بحث و تبادل نظر پیشنهاد «نحوه عمل سازمان تامین اجتماعی جهت رسیدگی به لیست حقوق و دستمزد ارسالی کارفرمایان و فعالان اقتصادی» به تصویب رسید.

در ادامه این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون اقتصادی وی نیز گزارشی از ایجاد مرکز ملی پایش محیط کسب و کار ارائه کردند و به تشریح اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی برای استقرار و توسعه این مرکز پرداختند.

طیب نیا گزارشی از تصویر وضع موجود محیط کسب و کار ارائه کرد و گفت: در دولت یازدهم ۴۰۰ مجوز غیرضروری حذف شد و سامانه ای نیز برای شناسایی مجوزهای موجود در کشور راه اندازی شد و تدابیر لازم برای جلوگیری از خلق مجوزهای جدید غیرضروری اندیشیده شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه راهکارهایی برای تسهیل صدور مجوزهای موجود در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: برای بهبود محیط کسب و کار ارتباط مناسبی با دانشگاه ها، اتاق ها و تشکل های بخش خصوصی فراهم شده و ضمن شناسایی مقررات و قوانین مخل کسب و کار، تعامل و همکاری مناسبی میان بخش های مربوطه در قوای سه گانه ایجاد شده است.

وی افزود: پس از گذشت حدود ۹ سال از قطع ارتباط ایران با دفتر کسب و کار جهانی، امسال این ارتباط بصورت ویدئویی مجدداً برقرار شده و امیدوارم که در سال جاری شاهد ارتقاء رتبه کشور در بهبود محیط کسب و کار باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هم گزارشی از اجزا و فازهای مختلف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار، تجارب جهانی در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بهبود فضای کسب و کار و نیز اهداف و مزایای استقرار مرکز ملی پایش محیط کسب و کار ارائه کرد و پس از ارائه نظرات و دیدگاه های مختلف، استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسب و کار به تصویب رسید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: تولید کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است که با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود.

صفر نصرالله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: نامگذاری این شعار نشان از تفکر عمیق، هوشمندانه و شناخت درست از صحنه‌ی رهبر معظم انقلاب دارد که برای چند سال متوالی شعار سال را محور اقتصاد قرار داده‌اند.

وی افزود: فقط تشکیلات دولتی نمی‌تواند چرخ تولید را راه‌اندازی کند به همین دلیل شرکت مردم و ورود تمام استعدادها در عرصه‌ی تولید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور یک امر مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه تولید وضعیت نابسامان اقتصادی را سر و سامان می‌دهد، ادامه داد: با تولید، اشتغال و بسیاری از توسعه‌ها رونق پیدا می‌کند.

نصرالله زاده خاطر نشان کرد: اکوسیستم از ایده تا تولید محصول و ثروت باید با فعالیت در تمام عرصه‌ها به صورت کامل تکمیل شود.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در کشور ما برای تولید زیر ساخت‌های لازم فراهم است، گفت: توسعه علم و فناوری در کشور به نحو مطلوبی اتفاق می‌افتد اما استفاده از زیرساخت‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، ایده‌های جدید برای تولید و حل مشکلات مربوطه و کامل کردن زنجیره تولید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: زیست بوم فناوری با مشارکت فعال تمام بازیگران می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد ایفای نقش مسئولان، کارهای حمایتی، اعطای تسهیلات، برنامه ریزی‌های متناسب با هر منطقه، تهیه نقشه‌ی راه علم و فناوری و اجرای صحیح آن می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با بیان اینکه برای به ثمر نشستن این کارها باید مستمر تلاش کنیم، گفت: کسانی که در حوزه‌های مختلف دانش و تولید فعالیت می‌کنند اگر هر فرد نقش خود را به خوبی ایفا کند تحقق شعار سال با وضعیت بسیار مطلوبی عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی درست برای تحقق شعار سال امر مهمی است، خاطر نشان کرد: اقداماتی که جنبه‌ی تئوری و نظریه پردازی دارد در توسعه اقتصادی نمی‌تواند کمک کننده باشد این کارها به اندازه‌ی کافی در سال‌های گذشته انجام شده است و همه باید آستین بالا زده و به صورت عملی وارد صحنه شویم.

نصرالله زاده افزود: دولت محترم نیز باید مسیر گشایی برای تولید بهتر به ویژه تولیدات دانش بنیان و چگونگی به صحنه آوردن مردم را در دستور کار خود قرار دهد تا مردم بتوانند نقش اساسی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه یک کشور است، گفت: استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکاناتی که در اختیار مردم است موثر خواهد بود امیدواریم با همت بیشتر، افزایش تولید با مشارکت مردم به خوبی پیش رفته و مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب برآورده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشت بهاره چغندرقند در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز کشت بهاره در آذربایجان غربی
  • کمیته‌های تخصصی تحقق شعار سال در دستگاه‌های تشکیل می‌شود
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی خوزستان برای حضور در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تحقق شعار سال نیازمند تعامل بیشتر دستگاهای اجرایی
  • بازدید معاون اول رییس جمهور از ستاد پلیس راهور فراجا
  • تولید، کلیدواژه بهبود وضعیت اقتصادی کشور است