Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:50:37 GMT

مداخله در 594 مورد کودک آزاری در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۶۰۶۱۶

مداخله در 594 مورد کودک آزاری در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان به 13 هزار و 800 مورد مداخله در اورژانس بهزیستی گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد 594 مورد کودک آزاری، 406 مورد همسر آزاری، 231 مورد خودکشی و 18 مورد سالمند آزاری بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پارسی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی، گفت: شعار امسال سازمان بهزیستی «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» است که از۲۴ الی ۳۰ تیر ماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس برنامه توسعه ششم دولت سازمان بهزیستی را مکلف کرده همه شهرهای دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفری استان به اورژانس اجتماعی مجهز شوند.

پارسی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان رودسر و لنگرود راه اندازی کردیم، ادامه داد: تاکنون 9 مراکز اورژانس اجتماعی در گیلان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اضافه کرد: در پنج شهرستان آستانه اشرفیه، صومعه سرا، ماسال، شفت و رضوانشهر مراکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

پارسی به 13 هزار و 800 مورد مداخله در اورژانس بهزیستی گیلان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد 594 مورد کودک آزاری،406 مورد همسر آزاری، 231 مورد خودکشی و 18 مورد سالمند آزاری بوده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه پیشگیری از طلاق به بهزیستی سپرده شده است، اظهار کرد: از طرف دادگاه پرونده 8 هزار و 900 زوج به بهزیستی ارجاع داده شد و تحت مشاوره قرار دادیم که در این راستا بالغ بر 12 درصد به سازش منجر شد.

وی تصریح کرد: 15 هزار کودک در کشور به علت بیماری‌های ژنتیکی با معلولیت متولد می‌شوند‌ که مشاوره ژنتیک از اقدامات مهم زوجین است.

پارسی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 31 هزار دانش آموز مقطع متوسطه، پیش‌دانشگاهی و دانشجویان آموزش‌های لازم پیش از ازدواج را فرا گرفتند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کلیه ازدواج‌هایی که رخ می‌دهد، زوجین باید تحت غربالگری ژنتیک قرار گیرند، گفت: 736 مورد مشاوره ژنتیک انجام شد. هم‌چنین هزینه‌های مربوط به اقشاری که بضاعت مالی ندارند را بهزیستی تأمین می‌کند.

‌انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۰۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی

به گزارش صدای ایران از آنادولی،​​​​​​​فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فلسطین گفت در برابر مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا وحشت‌زده شده است.

آلبانزه در حساب ایکس خود با باز نشر تصاویر مربوط به مداخله شدید پلیس علیه دانشجویان حامی فلسطین با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی توسط یک کشور خارجی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت تا آنجا که ممکن است یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: "اجازه دهید نسل‌کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان