Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اجرای برنامه‌های متنوع همزمان با دهه کرامت در قم خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی ظهر دوشنبه در نشست خبری که با هدف اعلام برنامه‌های دهه کرامت در سالن جلسات مجتمع شهید آوینی قم برگزار شد، با بیان این که دهه کرامت فرصتی برای بیان فضایل و کرامات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است، گفت: این دهه تلاش و برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌های مرتبط فرهنگی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مهمترین برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: قم در دهه کرامت میزبان کنگره شعر کرامت است و این کنگره در دو قالب غزل و مثنوی با موضوع فضایل و کرامات حضرت معصومه(س) در سراسر کشور اعلام فراخوان شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: بیش از ۳۵۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره ملی شعر کرامت رسیده است که ۳۴۴ موضوع مرتبط با فاطمه معصومه(س) بود و با توجه به این که آثار رسیده جای دیگر به چاپ نرسیده، این تعداد اثر جای تفاخر دارد.

وی با بیان این که ۲۰۰ شعر در قالب غزل ۷۰ شعر در قالب مثنوی و ۵۰ اثر در بخش ویژه شرکت کردند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰۰ اثر شناسایی و برگزیده می‌شود و تحت عنوان مجموعه شعر کرامت به چاپ می‌رسد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شعرای این استان و این که قم قطب اصلی شعر آیینی کشور است با این جشنواره سعی بر این است که جایگاه ویژه قم معرفی به همگان معرفی شود.

وی گفت: برای نفرات اول هر بخش دو میلیون تومان، نفرات دوم یک و نیم میلیون تومان و نفرات سوم یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و نشان فاطمی نیز به نفرات برتر هر رشته اعطا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار در حال داوری است و داوران این مسابقات استاد مجاهدی، استاد علوی و استاد قاسمی هستند که آثار با کد گذاری در اختیار آنان قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: اختتامیه کنگره ملی شعر کرامت روز پنج شنبه پنجم مردادماه سال جاری در سالن شهید آویی این اداره کل و با حضور شعرای مطرح و مسئولان وزارت کشور و مسئولان استانی و تقدیر از نفرات اول برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت روز سوم ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح در حرم حضرت معصومه(س) است که با حضور مسئولان کشوری و استانی و سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و مدیر بنیاد رضوی و با حضور تولیت حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود.

عصر شعر ملکوت هشتم در قم برپا می‌شود

حسینی کاشانی افزود: برنامه «عصر شعر ملکوت هشتم» روز سوم مرداد در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و تعدادی از شعرای مشهد در سالروز تولد حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و تعدادی از شعرای قم نیز در روز تولد امام هشتم به مشهد می‌روند و به شعرخوانی می‌پردازند و از زحمات استاد مجاهدی به عنوان ملک الشعرای شعر آیینی قم تجلیل می‌شود.

وی با بیان این که دفتر خبرگزاری رضوی همزمان با دهه کرامت در قم افتتاح می‌شود، ابراز داشت: در مشهد، شیراز و تهران این دفتر وجود دارد و بنا به گفته‌ها با توجه به شرایط ویژه قم و حضور مراجع عظام تقلید مرکز اصلی این خبرگزاری قم خواهد بود.

صندلی‌های سینمایی استان قم تا پایان سال دو برابر می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه صندلی‌های سینمایی استان قم تا پایان سال حداقل تا دو برابر افزایش می‌یابد، گفت: مجتمع‌های فرهنگی قم دیجیتال می‌شوند و پنج سینما سیار در قم برپا می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد هزینه سینما سیار نیز گفت: اعتبار هر دستگاه سیار پنجاه میلیون تومان است و مانند یک اتاق فرمان متحرک عمل می‌کند و با یک پرده امکان جابجایی و اکران در همه مناطق و روستاها وجود دارد که این اداره کل مشکل خرید ندارد زیرا این دستگاه در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

حسینی کاشانی گفت سه تئاتر خیابانی باطل السحر در مجتمع شهید آوینی، تئاتر خیابانی عکاسی در صحن امام زمان(عج) و تئاتر نان و نمک در این دهه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه افتتاح گالری رضوی در مجتمع شهید آوینی هم از دیگر برنامه‌هاست، گفت: چهار گروه نمایشی از استان قم برای شرکت در جشنواره بین الملی تئاتر رضوی راهی یاسوج و مشهد می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد نیز گفت: در دهه کرامت در ۱۰ مسجد قم که اسامی آن‌ها مرتبط با حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) است مراسم جشن برپا می‌شود.

وی بیان کرد: مسابقه چهل حدیث رضوی در سطح مساجد و مسابقه نامه‌ای به امام رضا در قم مانند سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای زائر اولی‌های قم که در قالب کاروان می‌آیند در این ده روز اسکان رایگان در نظر گرفته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی ظهر دوشنبه در نشست ستاد برگزاری دهه کرامت استان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در این دهه اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از جمله جشن‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این دهه باید تلاش کنیم سبک زندگی رضوی را برای مردم و اقشار مختلف تببین و تشریح کنیم و زندگی خود را به نور رضوی منور کنیم.

حجت الاسلام جابر آزور دبیر ستاد و مهران خورده بین مقدم جانشین ستاد دهه کرامت استان بوشهر نیز توضیحاتی درباره برنامه‌های این دهه تشریح کردند.

کد خبر 6085598

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • یک گرجستانی دیگر در لیگ برتر درخشید
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • کرمانشاهیان میزبان دو کاروان از خدام حرم رضوی
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنهای دهه کرامت در استان کرمانشاه
  • جشن‌های دهه کرامت در قم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود