Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در دولت دوازدهم اصلاح طبان با فقدان مرحوم هاشمی، پیروزی روحانی را مدیون خود دانسته و از وی می خواهند که به صورت انحصارطلبی تمامی وزرا از این جریان سیاسی انتخاب شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا صفرپور در گفتگو با عصر فارس به بررسی سهم‌خواهی در دولت روحانی پرداخت و اظهار داشت: رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم هرچند با گفتمان اعتدال گرایی در مرحله اول و دوم توانست رأی مردم را جذب کند؛ اما در مرحله اول مدیون مرحوم هاشمی با گفتمان سازندگی و رئیس دولت اصلاحات با گفتمان اصلاحات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روحانی در سال 92 با عدم تأیید صلاحیت هاشمی رفسنجانی و مظلومیت‌نمایی وی و از طرفی کناررفتن عارف با توصیه خاتمی رأی اورند و از این نظر هر دو گروه از وی سهم‌خواهی داشتند.
این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی با تصریح بر سهم‌خواهی طیف سازندگی و اصلاحات از روحانی گفت: بدین ترتیب در چینش وزرا در دولت یازدهم وزرای اقتصادی سهم هاشمی و وزرای فرهنگی سهم خاتمی قرار گرفت.
صفرپور بیان کرد: در مرحله بعد (دولت دوازدهم) اصلاح طبان با فقدان هاشمی، پیروزی روحانی را مدیون خود دانسته و از وی می خواهند که به صورت انحصارطلبی تمامی وزرا از این جریان سیاسی انتخاب شود.
این تحلیلگر سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان ادعا دارند که روحانی باید زمینه به قدرت‌رسیدن اصلاح طلبان در قوه مقننه و مجریه ‌(دولت سیزدهم ) را فراهم کند و کناررفتن عارف و جهانگیری را به‌نحوی جبران کند.
وی با اشاره به اینکه روحانی ذائقه مردم را از مشکلات معیشتی با شعارهای ساختارشکنانه به سمتو سوی سیاسی و فرهنگی جهت داده است، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان با اهرم فشارِ مجلسی که در دست دارند روحانی را وا می‌دارند وزرایی که مدنظر اصلاح طلبان است را انتخاب کند؛ هرچند در این زمینه بین گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب هم در معرفی شهردار تهران و هم در چینش وزرا اختلافاتی وجود دارد.
صفرپور اضافه کرد: در دولت یازدهم گروه‌های دیگری از جمله تکنوکرات‌ها و حامیان مرحوم هاشمی نیز قطعا به دنبال سهم‌خواهی هستند و در این زمینه روحانی کار سختی را در تعیین وزرا دارد که بتواند طیفی از حامیان و اصلاح‌طلبان از جمله سید حسن خمینی، ناطق نوری، لاریجانی و گروه کارگزاران سازندگی و ... را راضی نگه دارد.. این استاد دانشگاه گفت: احتمال می‌رود روحانی یک دولت چند دستگی با سهیم کردن اهداف ذکر شده برای راضی نگه داشتن حامیان خود جمع کند که این امر باعث می‌شود تا بین وزرا اختلاف و دودستگی به وجود آید و این دولت سهامی نتواند مشکلات مردم را برطرف کند. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)