Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر جمالی یوسفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن اجرای پایلوت طرح ملی کنترل بیماری های غیرواگیردار، افزود: در صورت اجرای سراسری این طرح، می توان شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیردار بود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که امروزه نتوانستیم بیماری های غیرواگیردار در کشور را کنترل کرده لذا شاهد افزایش بیماری هایی همچون سرطان، دیابت و بیماری های مشابه غیرواگیر در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: وضعیت موجود در زمینه بیماری های غیرواگیردار نشان می دهد تلاش ها در این زمینه کافی نبوده و آسیب های زیادی در این زمینه به کشور وارد شده ضمن آنکه عدم پیشگیری در حوزه بیماری های غیرواگیردار هزینه های زیادی را نیز به حوزه سلامت وارد کرده است.

وی یادآور شد: باید وزارت بهداشت تلاش کرده تا مردم را نسبت به بیماری های غیرواگیر دار حساس کرده و با فعال کردن شبکه های بهداشتی بتوان کنترل بیشتری بر بیماری های غیرواگیردار کرد.

جمالی یوسفی تاکید کرد: بیماری های غیرواگیردار خاموش بوده و آسیب سنگینی به حوزه سلامت وارد می کند درحالی که می توان با راهکارهایی همچون تغزیه و ورزش مانع بروز این بیماری ها شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: امروزه مرگ و میرها از بیماری های غیرواگیردار افزایش یافته و باید وزارت بهداشت بتواند اقدام عملی در این زمینه انجام دهد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان