Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:05:55 GMT

نگذارید ارزش‌های دفاع مقدس دستاویز سلیقه‌ها شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۶۲۷۳۸

نگذارید ارزش‌های دفاع مقدس دستاویز سلیقه‌ها شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان شهدا را متعلق به همه جامعه خواند و گفت: نباید با بی‌تفاوت بودن به یادواره‌ها، بگذاریم که ارزش‌های دفاع مقدس دستاویز سلیقه‌های مختلف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازآوای سیدجمال؛ پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان، امام جمعه، فرماندار و همچنین جمعی از رؤسای ادارات برنامه‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه شورای هماهنگی آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با قرائت وصیت‌نامه شهید حبیب‌الله لطیفی به عنوان شهید شاخص شهرستان آغاز شد، امام جمعه اسدآباد ایجاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نهادی گرانمایه خواند و گفت: هشت سال دفاع مقدس درس بزرگی بود که شهدا با جانفشانی و ایثارگران و جانبازان با رشادت‌هایشان به ما آموختند.

کابینه دولت دوازدهم افرادی با روحیه جهادی باشد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با اشاره ای به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون جهاد و جهادگری، خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه تشکیل کابینه دولت دوزادهم هستیم، باید افرادی در این کابینه قرار بگیرند که روحیه جهادی دوران دفاع مقدس را داشته باشند.

وی با بیان اینکه دیگر رقابت‌ها با پایان انتخابات تمام شد و امروز باید با رفاقت اهداف بلند نظام را پی بگیریم، گفت: امروز اگر هر فردی در هر مقام و منصبی از مسئول یک اداره گرفته تا روحانی، امام جمعه و فرماندار و استاندار و... باید با روحیه جهادی یک ساعت بیشتر از ساعت اداری فعالیت کنند و اگر این روحیه در جامعه مسئول و مردم تقویت شود، ایران گلستان خواهد شد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فتنه سال‌های 87 و 88، گفت: هرگاه جامعه مسئولان و مردم یک رنگ شده و از اختلافات دست بکشند، دشمن هم عقب نشینی خواهد کرد؛ سهم خواهی‌ها در هر دولتی موجب می‌شود که دودش در چشم مردم برود و این مهم می‌طلبد که از این مباحث کناره بگیریم.

قداست دفاع مقدس به وصیت‌نامه شهداست

وی با تأکید بر اینکه باید روحیه توکل، توسل، معنویت، مسجدداری، جدانشدن از روحانیت را در جامعه تقویت کرد، افزود: جامعه باید تنها حزب خدایی باشد و در این راستا حرکت کند.

حسینی‌مجد با بیان اینکه قداست دفاع مقدس به وصیت‌نامه شهداست، گفت: در شهر اسدآباد نوجوان 13 ساله ای به نام شهید محمدرسول رضایی در وصیت‌نامه‌اش جمله معروف دارد که «در تشییع جنازه ی من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم»، حال باید آینده نگری و نبوغ این نوجوان بسیجی شهید را در بین نوجوانان امروزی تقویت کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره ای به رخداد شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب نیز در دوران گذر است و سختی آن در همین دوره است که باید برای حفظ آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

سردار ظفری با اشاره به رخداد واقعه عاشورا، گفت: دفاع مقدس در دل انقلاب قرینه عاشوراست و البته این دفاع مقدس است که تصورات ما را از عاشورا عینیت می‌بخشد.

دفاع مقدس در دل انقلاب قرینه عاشوراست

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ این انقلاب و ارزش‌های اسلامی همه مسئول هستیم، گفت: هر کسی به اندازه ای تشخیص می‌دهد که تفرقه و اختلاف انقلاب را دچار بحران خواهد کرد، رسالت دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: هیچ خانواده شهیدی حق ندارد بگوید که شهید تنها از آن خود است، چرا که شهید متعلق به همگان است و همه در برابر خون آنان مسئول هستند.

ظفری با تأکید بر اینکه نباید ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس دستاویز سلیقه های مختلف شود، گفت: باید نسبت به یادواره‌ها احساس مسئولیت کنیم و نباید رسالت محوری از جامعه مسئول و مردم رنگ ببازد.

وی تأکید کرد: باید سهم دفاع از شهید را به همگان یاد بدهیم چرا که ارزش‌ها متعلق به همه است.

ظفری در پایان سخنانش به تشکیل حکومت جهانی اشاره کرد و گفت: دل باید دریایی باشد که حکومت جهانی شکل بگیرید و به دست صاحبش سپرده شود.

لزوم ایجاد یادمانی در منطقه قراویز به نام شهدای اسدآباد

در ادامه این نشست جانشین فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد هم نصب تمثال مبارک شهدا را در مسیر بلوار ورودی شهر اسدآباد یک کار ارزشمند خواند و گفت: این امر می‌تواند نشانی از شهیدپرور بودن این شهر داشته باشد.

امیدعلی الیاسی با اشاره به اینکه 13 شهید شهرستان اسدآباد در منطقه قراویز تقدیم انقلاب شدند و البته بیشتر شهدای استان هم در این منطقه عملیات‌هایی داشتند، گفت: بنا داریم یادمانی دراین منطقه ایجاد و به نام شهدای اسدآباد به بهره برداری برسانیم.

وی بر برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس تأکید کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه از سوی مسئولان شد.

تمام کوچه‌های اسدآباد مزین به نام شهداست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز از ساماندهی مزار 43 شهید شهرستان در سالجاری خبر داد و گفت: در سال 93 گلزار شهدای شهر اسدآباد ساماندهی و به بهره‌برداری رسید.

علی وفائی گفت: در شهر اسدآباد همه خیابان‌ها و کوچه ها به نام شهیدان این شهرستان توسط شهرداری نامگذاری شده است که این امر در راستای حفظ و ماندگاری نام آنان مؤثر است.

وی با اشاره به یادمان شهدای گمنام در پارک شهید مدنی(جنگلی)، گفت: این شهدا در سال 90 در ورودی شهر دفن شده اند که هم اکنون یادمان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وفایی با اشاره به موقعیت مناسب این یادمان در ورودی شهر و عبور مسافران زیادی از این منطقه، گفت: این فضا نیازمند امکاناتی چون روشنایی و آب است که باید ادارات خدمات رسان در این زمینه پای کار آیند.

ادارات دولتی نسبت به ایثارگران بی توجه‌اند

مشاور استاندار در امور ایثارگران استان همدان هم با اشاره به اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های دفاع مقدس نسبت به گذشته در سطح جامعه مشهود است، گفت: متأسفانه حتی در ادارات دولتی هم نسبت به این ارزش‌ها بی توجهی می‌شود و مدیران و کارکنان هم نسبت به این مهم دوری می‌کنند.

توکلی تأکید کرد: باید برخورد با ارباب رجوع ایثارگر برخوردی مناسب باشد که متأسفانه شاهدیم که این بی‌توجهی و برخورد نامناسب هستیم.

وی در بخشی از سخنانش به خاطراتی از شهید صفدر فتوحی اشاره کرد و گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و درست است که شاید جانباز باشیم و از پا افتاده اما هنوز از کار افتاده نشده ایم و باید برای حفظ این ارزش‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

اسدآباد به لحاظ رویکرد انجام کارهای فرهنگی آماده است

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز در پایان این نشست با تأکید بر بازیابی ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه، اظهار کرد: بهترین سرمایه انقلاب ما دفاع مقدس است و برای شناساندن آن باید همه همگام شوند.

حسین افشاری از تشکیل کمیته هفتگانه ای زیر مجموعه شورای هماهنگی دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این کمیته ها اهداف را مرحله به مرحله دنبال می‌کنیم تا به چشم انداز و افق حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برسیم.

وی تأکید کرد: امروز باید تمام ظرفیت‌های شهرستان و دستگاه‌های اجرایی برای اجرای مصوبات و برنامه‌های ابلاغی با موضوع نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده کنند.

افشاری با بیان اینکه اسدآباد به لحاظ وجود رویکرد فرهنگی آماده است، افزود: نمونه ای از این آمادگی را در شور و اشتیاق مردم برای استقبال و تشییع پیکر شهید ترور علی جواد زارع شاهد بودیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد

دریافت 7 MB کد خبر 6096274

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • تشییع پیکر شهید گمنام تازه تقحص شده دفاع مقدس در یزد