Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- راهی تازه برای خنک شدن در گرمای تابستان، اولین سینمای دنیا با صفحه نمایش LED تاسیس شد، اختراع ابزاری برای تبدیل افکار به موسیقی، و... که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری میزان، راهی تازه برای خنک شدن در گرمای تابستان، اولین سینمای دنیا با صفحه نمایش LED تاسیس شد، اختراع ابزاری برای تبدیل افکار به موسیقی، و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که صفحه فناوری میزان به آن پرداخته است.

جزئیات را در ادامه بخوانید ...

راهی تازه برای خنک شدن در گرمای تابستان

این پنکه ها به بندِکیف وصل می شوند و مستقیم به صورت شما باد خنک می‌زنند.

اولین سینمای دنیا با صفحه نمایش LED تاسیس شد

سامسونگ امروز از اولین سینمای دنیا با صفحه نمایش LED رونمایی کرد. این سینما که در کره جنوبی قرار دارد از صفحه نمایشی LED با پشتیبانی از تکنولوژی HDR بهره می‌برد. سامسونگ به این موضوع اشاره کرد که این سینما تجربه تماشای فیلم‌ها را به فصل جدیدی وارد می‌کند. این صفحه نمایش کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و کیفیت رنگ‌ها در آن بالا خواهد بود از نظر صدا هم تجربه جدیدی به تماشاگران منتقل می‌شود. سیستم صوتی این سینما با همکاری سامسونگ و هارمن کاردن ساخته شده است.

طول این نمایشگری که سامسونگ در این سینما قرار داده به ۱۰ متر می‌رسد و به همین می‌توان از این صفحه نمایش در سینماهای دیگر هم استفاده کرد. این نمایشگر از HRD پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تصاویری با کیفیت ۴K پخش کند. درجه روشنایی آن هم به ۱۴۶fL می‌رسد که ۱۰ برابر بیشتر از تکنولوژی حال حاضر پروژکتورها است.

برای اینکه تجربه صوتی خوبی به تماشاگران منتقل شود از تکنولوژی شرکت JBL استفاده شده که خودش یکی از زیر مجموعه‌های هارمن کاردن به حساب می‌آید. تکنولوژی صدا این صفحه نمایش می‌تواند صدای Surround ایجاد کند. احتمال دارد که در چند سال آینده این مدل از سینما بیشتر شوند.

اختراع ابزاری برای تبدیل افکار به موسیقی

محققان دانشگاه واشنگتن وسیله ای به نام انسفالوفون طراحی کرده اند که اجازه می‌دهد افکارتان را تبدیل به موسیقی کنید و امیدوارند که این وسیله در گذران دوره نقاهت بیماران پس از سکته یا مشکلات حرکتی مفید واقع شود
این وسیله سیگنال‌های مغزی را از طریق یک کلاه جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به نوت موسیقی تبدیل می‌کند که در کنار یک ترکیب‌کننده به کاربر اجازه خلق آهنگ دلخواه خود را با آلات مختلف موسیقی می‌دهد.

6 فایروال رایگان و عالی برای ویندوز

فایروال ابزاری برای مقابله با تهدیدات امنیتی می‌باشد و هر سیستمی که دارای ارتباطات اینترنتی است، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. برای انتخاب فایروال مناسب نیازی به هزینه‌ برای نرم‌افزارهای گران‌قیمت و یا دردسرهای کرک کردن آن‌ها نیست. در این مطلب به معرفی 6 فایروال رایگان و البته ایده‌آل خواهیم پرداخت.


1. ZoneAlarm

یکی از قدیمی‌ترین فایروال‌های موجود می‌باشد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فایروال دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که در نسخه پولی‌ می‌توان انتظار امکانات بیشتری را داشت. البته سابقه کاری زیاد این برنامه و همچنین ویژگی‌های زیاد و رایگان آن، با نقاط ضعفی نیز همراه است. به عنوان مثال در برخی از موارد اختلال در عملکرد این برنامه و دیگر آنتی‌ویروس‌ها به چشم می‌خورد. هم چنین این برنامه از HIPS پشتیبانی نمی‌کند. توسط HIPS می‌توان بدافزارها را بر اساس نوع رفتار آن‌ها شناسایی کرد.


2. Comodo

یکی از بهترین فایروال‌های موجود در این لیست که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و از HIPS نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری فوق‌العاده‌ای برای برنامه ساخته شده است. شما می‌توانید از قابلیت Memory Firewall استفاده کنید و شبکه را برای مبانی مختلف بررسی نمایید.


3. PeerBlock

اگر از جمله کاربرانی هستید که از تورنت استفاده می‌کنند یا به هر ترتیبی، در معرض اشتراک‌گذاری فایل‌ها قرار دارید، این فایروال مخصوص شما است. در این برنامه می‌توانید انواع پورت های ورودی و خروجی را کنترل کنید و در صورت نیاز IP برخی از دستگاه‌ها را به لیست سیاه برنامه اضافه کنید تا نتوانند با شما ارتباطی برقرار کنند. آخرین ورژن از این برنامه پایدار می‌باشد و همچنین بروزرسانی‌های آن به شکل خودکار انجام می‌شود.


4. Tinywall

کم‌حجم‌ترین فایروال موجود در این لیست است که تنها ۱ مگابایت از فضای شما را اشغال خواهد کرد. این فایروال به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید از آن همراه با فایروال ویندوز استفاده کنید. برخلاف دیگر فایروال‌های موجود در این لیست، این برنامه شما را با پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی مزاحم مواجه نخواهد کرد.


5. GlassWire

یکی از جدیدترین فایروال‌های موجود می‌باشد که می‌توانید آن را به طور مستقیم یا از طریق آنتی‌ویروس 360 Security دانلود کنید. این برنامه ترافیک و مصرف داده‌های شما را به نمایش می گذارد (ترفندستان) و با استفاده از آن می‌توانید از میزان مصرف انواع برنامه‌های خود باخبر شوید. عیب این برنامه با وجود رابط کاربری مدرنی که دارد این است که نمی‌تواند به درستی امنیت سیستم شما را فراهم کند و با وجود لیست سفید و لیست سیاهی که دارد، تمامی موارد امنیتی در آن رعایت نمی‌شود.


6. Windows Firewall

بله،‌ خود فایروال ویندوز شما! پس از سابقه‌ای بلندمدت که مایکروسافت از XP تا به الان کسب کرده است، فایروال اصلی ویندوز ارتقا پیدا کرده و می‌تواند سد موارد امنیتی بسیار زیادی شود. این برنامه توسط انواع تست‌های مختلف بهینه‌سازی شده است و برای هر چیزی اعلامیه نخواهد داد. تهدیدات مختلف نمی‌توانند در مقابل این فایروال مخفی شوند و رابط کاربری Firewall ویندوز بسیار ساده است.

با سبک ترین گوشی هوشمند جهان آشنا شوید

باشگاه خبرنگاران جوان:هم اکنون کمپانی Elari گوشی هوشمندی به نام Elari NanoPhone C را که عنوان سبک ترین گوشی جهان را به خود اختصاص داده در دسترس کاربران قرار داده است. وزن این گوشی 30 گرم است.

سایز صفحه نمایش TFT این گوشی تنها یک اینچ بوده و رزولوشن آن 96 در 128 پیکسل می باشد و ضخامت آن 7.6 میلی‌متر با پهنای 35.5 میلی‌متر و طول آن 94.4 میلی‌متر با وزن 30 گرم وزن در هند عرضه می شود.

نانو فون سی قادر است با یک گوشی هوشمند اندرویدی یا دستگاهی با سیتم عامل ios جفت شده و به کاربر اجازه برقراری تماس دهد.

لازم به ذکر است؛ سبک ترین گوشی جهان در حال حاضر در هند با قیمت 3940 روپیه به فروش می رسد.

گفتنی است؛ قدرت این دستگاه از پردازنده MT6261D مدیاتک قدرت به دست می آید و رم آن 32 مگابایت با حافظه داخلی 32 مگابایت و دارای یک باتری 480 میلی‌آمپر ساعتی می باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» ارائه می‌شوند، بر اساس قوانین جدید انگلیس باید همه دستگاه‌های هوشمند حداقل استاندارد‌های امنیتی را رعایت کنند و فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» همراه هستند ممنوع خواهند شد.

وزارت علوم، نوآوری و فناوری اعلام کرد که اقدامات لازم برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر هک و حملات سایبری از روز دوشنبه اجرایی می‌شود.

این بدان معناست که سازندگان تلفن‌ها، تلویزیون‌ها و در‌های هوشمند و غیره، اکنون از نظر قانونی ملزم به محافظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت در برابر دسترسی مجرمان سایبری هستند و از کاربران خواسته می‌شود  رمز‌های عبور ساده و رایج خود را تغییر دهند.

همچنین شرکت‌ها باید جزئیات تماس خود را منتشر کنند تا مشکلات احتمالی گزارش شود و زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های امنیتی شفاف باشد.

امید است که اقدامات جدید به مشتریان در خرید و استفاده از محصولات در زمانی که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها با سرعت فزاینده‌ای مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند، کمک کند.

روسیو کونچا، مدیر خط‌مشی و حمایت از شرکت «Who» گفت: دفتر ایمنی و استاندارد‌های محصول (OPSS) باید راهنمایی‌های روشنی را به صنعت ارائه کند و آماده باشد که در صورت زیر پا گذاشتن قانون، اقدامات اجرایی قوی علیه تولیدکنندگان انجام دهد، همچنین از برند‌های دستگاه‌های هوشمند انتظار می‌رود که از همان روز اول مشتریان خود را به درستی راهنمایی کنند و اطمینان حاصل کنند که خریداران می‌توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که دستگاه هایشان پشتیبانی می‌شود را بیابند و خرید‌های آگاهانه انجام دهند.

جاناتان بری، وزیر علوم و فناوری، گفت: «از آنجایی که زندگی روزمره به طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های هوشمند وابسته می‌شود، تهدیدات ایجاد شده توسط اینترنت چند برابر و حتی بزرگتر می‌شوند.

از امروز به بعد، با معرفی نخستین قوانین جهانی حریم خصوصی، داده‌ها و امور مالی شخصی آنها اطمینان حاصل می‌کند، مصرف کنندگان از اینکه دستگاه‌های هوشمند آنها در برابر مجرمان سایبری محافظت می‌شود، آرامش بیشتری خواهند داشت. ما متعهد هستیم که بریتانیا را به امن‌ترین مکان در جهان برای آنلاین بودن تبدیل کنیم و این مقررات جدید جهشی قابل توجه به سمت دنیای دیجیتال امن‌تر است.

این قوانین به عنوان بخشی از رژیم امنیت محصول و زیرساخت‌های مخابراتی (PSTI) اعمال می‌شوند که هدف آن تقویت انعطاف پذیری انگلیس در برابر جرایم سایبری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • حال موسیقی ایران خوب است