Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، این گزارش که با همکاری شرکت امنیت سایبری ساینس (Cyence) تهیه شده است، زیان های اقتصادی احتمالی ناشی از هک فرضی یک شرکت میزبان فایل و حملات سایبری به سیستم های عامل رایانه های شرکت های سراسر جهان بررسی شده است.


بنابر این گزارش، هزینه های اقتصادی ناشی از حمله فرضی به این شرکت فرضی میزبان بسیار فراتر از خسارات حمله باج افزار واناکرای (WannaCry) است که در ماه مه رایانه های بسیاری را در بیش از 100 کشور آلوده ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هزینه های اقتصادی به طور معمول ناشی از وقفه در روند امور و تعمیر رایانه ها می شود. پیش از گزارش مشترک شرکت بیمه لویدز و ساینس، دولت آمریکا به صنایع هشدار داده بود که هکرها در پی حمله به بخش های هسته ای و انرژی این کشور هستند.


به نوشته رویترز، در ماه ژوئن ویروسی به نام نات پتیا (NotPetya) که در ابتدا رایانه های شرکت های اوکراینی را آلوده کرده بود، درسراسر جهان منتشر شد و با رمزنگاری اطلاعات رایانه های آلوده، آنان را از کار انداخت و فعالیت بنادر، دفاتر حقوقی و کارخانه ها را مختل و 850 میلیون دلار زیان وارد کرد. در حمله فرضی شرکت لویدز، هکرها با وارد ساختن کدهای آلوده به نرم افزار یک شرکت میزبان فایل، رایانه های کاربران را یک سال بعد دچار اختلال می کنند.


این بدافزار تا آن زمان در میان رایانه های مشتریان این شرکت فرضی گسترش یافته و از شرکت های مالی تا هتل ها را آلوده کرده و منجر به کاهش درآمد آنها و سایر زیان ها می شوند. میانگین خسارات مالی ناشی از این چنین اختلالی از 4.6 میلیارد دلار تا 53 میلیارد دلار برآورد شده است.


با این حال این گزارش معتقد است که خسارات واقعی بسیار بیشتر بوده و بالغ بر 121 میلیارد دلار می باشد. با توجه به نقصان کنونی خط مشی بیمه ای شرکت ها، حدود 45 میلیارد دلار از این زیان غیرقابل جبران است. میانگین خسارات ناشی از هک سیستم های عامل رایانه ها نیز از 9.7 میلیارد دلار تا 28.7 میلیارد دلار متغیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپادهای مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد