Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@19:31:21 GMT

جانباختگان حادثه‌ مجلس شهیدمحسوب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۶۳۳۴۵

جانباختگان حادثه‌ مجلس شهیدمحسوب می‌شوند

نایب رئیس مجلس گفت: نشست شورای تامین استانداری فردا(سه‌شنبه) برگزار شده و لیست جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی مجلس به بنیاد شهید اعلام می‌شود.
به گزارش جهان نيوز، نشست مشترک مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 26 تیرماه) با حضور شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و استاندار تهران با هدف بررسی وضعیت پرونده جانباختگان و مجروحان حادثه تروریستی مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود پزشکیان در تشریح این نشست گفت: نشست امروز به منظور تعیین تکلیف وضعیت اطلاق عنوان شهید یا جانباز به جانباختگان حادثه تروریستی مجلس انجام شد، رئیس بنیاد شهید پذیرفتند که سریع تر وضعیت پرونده این افراد را تعیین تکلیف و شهدا را تحت پوشش قرار دهد؛ همچنین وضعیت مجروحان این حادثه باید در وهله اول در کمیسیون پزشکی بررسی و سپس بر اساس میزان آسیب، درصد جانبازی برای آنان تعیین و خدمات لازم به آنها ارائه شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: در نهایت مقرر شد فردا جلسه شورای تامین استانداری برگزار و لیست شهدا و مجروحان این حادثه به بنیاد شهید اعلام شده و سپس بر اساس لیست ارائه شده اطلاق عنوان شهید و جانباز به آنها تحقق یابد.
سید محمد علی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید نیز با حضور در این نشست، با بیان اینکه روال قانونی اطلاق عنوان شهید یا جانباز به جانباختگان حادثه تروریستی مجلس در حال پیگیری و بررسی است، گفت: پرونده این افراد باید تکمیل شده و بعد از طی مراحل قانونی از سوی شورای تامین استانداری به بنیاد شهید ارائه و تحت پوشش قرار گیرند و در واقع بعد از اعلام شورای تامین طی یک هفته جانبازان و شهدای این حادثه را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
وی ادامه داد: پرونده مجروحان این حادثه نیز باید به کمیسیون پزشکی ارائه و بعد از تعیین درصد بر مبنای رای کمیسیون پزشکی افرادی که ضوابط بنیاد شهید شامل آنها می شود را تحت پوشش قرار می دهیم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و مجروحان شهرستانی حادثه تروریستی مجلس باید به ادارات کل مراجعه و فرم پر کنند همچنین خانواده شهدا و مجروحان تهرانی این حادثه نیز باید هر چه سریع تر به بنیاد شهید تهران مراجعه و اسامی مجروحان و شهدا را اعلام کنند.
منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عروج شهادت گونۀ سردار سرتیپ «سیدمجید ای افت» را تسلیت گفت.

رئیس مجلس، در این پیام نوشت:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

عروج شهادت‌گونۀ سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ پاسدار سیدمجید ای افت موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی با اخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه ازجمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژۀ شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمة (ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانۀ کنگرۀ بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را بر عهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینۀ افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ای افت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانوادۀ صبور و گران‌قدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6096826

دیگر خبرها

  • شهادت ۵۲ فلسطینی دیگر در غزه/ شمار شهدا به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر رسید
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت