Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرمسار - رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه این سازمان در حوزه اجتماعی به ۲۱۳پرونده ارجاع شده از سوی دادگاه شهرستان رسیدگی کرده است، گفت: در ۲۲ مورد پرونده از طلاق زوجین جلوگیری شد.

محمد نسیمی به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی گرمسار به‌منظور فعالیت در حوزه اجتماعی راه‌اندازی شد تا به مشکلات و معضلات جامعه رسیدگی کند، ابراز داشت: طی سال گذشته ۱۲۳ مورد مراجعه برای اختلافات خانوادگی و ۳۰۰ مورد پذیرش برای ترک اعتیاد صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تماس‌های برقرارشده با اورژانس اجتماعی ۳۶ مورد کودک‌آزاری، هفت مورد همسر آزاری، دو مورد سالمند آزاری، سه مورد خودکشی، شش مورد اختلاف خانوادگی، دو مورد کودک خیابانی، ۱۳ مورد زنان آسیب‌دیده، سه مورد فرار از منزل را شامل می‌شود.

۱۵۰۰ نفر گرمساری از آموزش‌های خانواده بهره مند شدند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار همچنین ضمن بیان اینکه شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه همسر آزاری، خشونت، خودکشی، کودک‌آزاری، مشاجره و تخطی از اخلاق و سلامت روان با شماره۱۲۳ این اورژانس تماس برقرار کنند، ابراز داشت: طی سال جاری تاکنون ۵۱ مورد تماس با اورژانس برقرار شد که از این تعداد هفت مورد را زنان آسیب‌دیده شامل می‌شوند.

نسیمی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۷۴ مورد طلاق به بهزیستی ارجاع داده شد، تصریح کرد: یک هزار و ۵۶۵ نفر از آموزش خانواده و ۳۳۷ نفر نیز از مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

وی ضمن بیان اینکه با برگزاری جلسات آموزشی، شهروندان جامعه هدف نیازهای آموزشی خود را فرامی‌گیرند، افزود: از طریق نهادهای آموزشی با اعزام مددکاران اجتماعی و مربی به مدارس و مهدهای کودک‌ها بیش از یک هزار و ۶۲۵ نفر پیشگیری از اعتیاد در شهر و روستاهای گرمسار آموزش دیدند.

۱۸۰۰ کودک گرمساری بینایی سنجی شدند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار همچنین بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۶ مورد کودک رهاشده در سطح شهرستان به این سازمان تحویل داده شد، ابراز داشت: از این تعداد شش کودک با شناسایی هویت به آغوش خانواده برگردانده شدند و همچنین سایر کودکان در صورت عدم شناسایی هویت یا فاقد صلاحیت والدین با طی شدن مراحل قانونی و دستورالعمل‌های سازمانی به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

نسیمی بابیان اینکه ۴۱۱ خانواده مشاوره درمان بیماری تنبلی چشم دریافت کردند، تصریح کرد: طی سال گذشته حدود ۶۳۶ کودک در گرمسار غربالگری شنوایی شدند و یک هزار و ۸۱۰ کودک سه تا شش‌ساله مورد معاینه تنبلی چشم قرار گرفتند.

وی افزود: یک هزار و ۸۸۰ نفر در سطح گرمسار با تشکیل پرونده تحت پوشش بخش اجتماعی حمایتی وتوان بخشی این اداره هستند که در راستای اجرای اهداف واگذاری بخش حمایتی از معلولان تاکنون یک هزار و ۱۰۰ پرونده به بخش خصوصی واگذارشده است.

خانواده‌های دارای ۲ معلول صاحب‌خانه می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه ۱۰۰ پرونده توان‌بخشی جدید معلولان طی سال گذشته در شهرستان واگذارشده است، ابراز داشت: ۳۳ نفر از این افراد در مراکز توان‌بخش پذیرش شدند و در راستای صدور کارت‌های هوشمند معلولان نیز طی دو سال گذشته بیش از ۵۱۰ مورد کارت با تشکیل گروه‌های معلولان صادر شد.

نسیمی در ادامه تعداد مستمری‌بگیر و امداد بگیرانی که در سازمان تأمین اجتماعی پرونده داشته‌اند را ۶۷۸ نفر ذکر کرد و گفت: بهزیستی گرمسار از تمام ظرفیت‌های خود در دو حوزه اختصاص مستمری و مددرسانی استفاده می‌کند تا با حمایت از این قشر آسیب‌پذیر شرایط حضور آنان را در جامعه فراهم آورد.

وی یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های سال جاری را خانه‌دار شدن تمامی خانواده‌های دارای دو معلول طی دو سال آینده اعلام کرد و افزود: در حوزه توان‌بخشی به معلولان کمک‌هزینه درمان، حق پرستاری، وسایل توان‌بخشی، پرداخت شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی ارائه می‌شود تا معلولان نزد خانواده باشند.

اشتغال معلولان مهمترین دغدغه مسئولان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه اشتغال از مباحث توان‌بخشی و توانمندسازی معلولان است ابراز داشت:برای رسیدن به زندگی مستقل و قطع وابستگی معلولان شهرستان موسسه خیریه کارگاه‌های حمایتی باهدف ایجاد کارگاه‌های حمایتی و تولیدی در فضاهای مجتمع‌های روستایی فند، کردوان، داورآباد با تمام امکانات لازم راه‌اندازی می‌شود.

نسیمی در ادامه تصریح کرد:متأسفانه مشکل اصلی معلولان عدم به‌کارگیری آنان توسط کارفرماها است که امیدواریم با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی ویژه معلولان در فضای مانند شهرک‌های صنعتی اشتغال پایدار که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان برای این قشر از جامعهبه شمار می‌رود، برطرف شود.

وی بابیان اینکه دو موسسه مردم‌نهاد تحت نظارت بهزیستی در گرمسار وجود دارد، افزود: برای ایجاد مؤسسات جدید در راستای حمایت از معلولان هیچ محدودیتی نداریم و در این راستا از ایجاد مراکز نگهداری کودکان نیز حمایت خواهیم کرد.

مرکز مشاوره ژنتیک در گرمسار راه‌اندازی می شود

رئیس اداره بهزیستی گرمسار بابیان اینکه بیش از ۱۶۰ فعالیت و وظیفه برای بهزیستی تعریف‌شده است، ابراز داشت: رسالت بهزیستی فراتر از تحت پوشش بردن معلولان است و توان بخشی، پیشگیری و فعالیت در حوزه اجتماعی از جمله اقداماتی به شمار می‌رود که بهزیستی از آن به‌عنوان خدمات‌دهی به اقشار مختلف جامعه بهره می‌گیرد.

نسیمی از دیگر خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیرانه را مشاوره ژنتیک برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی سال جاری بهزیستی، مشاوره ژنتیک برای تمرکز بیشتر به‌منظور جلوگیری از معلولیت است که به‌زودی مرکز مشاوره ژنتیکگرمسار راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: مرکز مشاوره ژنتیکی می‌تواند با مشاوره به‌موقع، به‌ویژه درزمینهٔ ازدواج و تشخیص و ارجاع به سطوح بعدی عاملی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها محسوب شود که در این راستا تاکنون بیش از ۳۲ مورد از خانواده‌ها شناسایی‌شده‌اند که در صورت نیاز به انجام آزمایش‌های ژنتیکی این کار در مرحله نخست به‌طور رایگان و در مراحل بعدی با همکاری سازمان بهزیستی به انجام می‌رسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: نقش روانشناسان در مراحل زندگی انسان‌ها کاملا مشهود است و بحران ها و حوادث سبب افزایش اختلالات روانی مانند افسردگی، خشونت، خودکشی‌ و غیره می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روانشناسان در جامعه سالم نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: کمک روانشناسان به افراد جامعه برای مهار احساسات و رفتارهای خود و مدیریت رفتارها سبب می‌شود اقشار جامعه زندگی با کیفیت تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از اهداف سازمان بهزیستی را برنامه‌ریزی جهت ارتقا سلامت روان آحاد جامعه بیان و عنوان کرد: 212 مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در سراسر استان با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه فردی و خانوادگی خدمات ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: مشاوران روانشناسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره تحصیلی، ازدواج، ارتقاء توانمندی معنوی ورود می‌کنند و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

بریمانی خدمات مشاوره حضوری را بخش دیگری از اقدامات روانشناسانه دانست و گفت: 166301 نفر سال گذشته با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصین خدمات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی را بخش دیگری از اقدامات در مراکز مشاوره اعلام کرد و افزود: در یک سال اخیر  194568 نفر در تماس با خط 1480 "صدای مشاور"، خواستار برطرف کردن مشکلات روانشناختی در زمینه کودک و نوجوان، فردی و خانوادگی، مشاوره شغلی و تحصیلی، مشاوره قبل از ازدواج، توانایی تصمیم گیری صحیح و تقویت مهارت  زندگی شدند.

بریمانی با تاکید بر اینکه به تقویت مهارت  بین فردی نیاز داریم گفت: با مشاوره تلفنی موضوعات مختلف دریافت و خدمات مشاوره ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و 300 نفر از جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته اشاره کرد و افزود: مشاوره قبل ازدواج در پیشگیری از جدایی و طلاق زوجین نقش دارد و با آموزش پیش از ازدواج توانمندی فردی در انتخاب همسر افزایش می‌یابد.

وی تشکیل خانواده موفق جهت ثبات خانواده در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج را موثر در تحکیم خانواده عنوان کرد.

بریمانی تاکید کرد: سال گذشته 14099 زوج مازندرانی جهت افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت داشتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ارتقای سلامت روانشناختی زوجین، تحکیم خانواده، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی را از اهداف برنامه پیشگیرانه سازمان بهزیستی در حوزه خانواده دانست.

 وی گفت: 15411 نفر نیز تاکنون از آموزش زندگی خانواده بهره‌مند شدند و 44099 نفر هم از آموزش‌های مهارت زندگی استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به انتخاب همسر و مقوله مهم ازدواج اظهار کرد: 9680 نفر سال گذشته در مراکز مشاوره استان جهت ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره دریافت کردند.

بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی را نیز بخش دیگری از اقدامات بیان کرد و افزود: 46361 زوج سال گذشته در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره ای دریافت کردند که بیش از 23 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است .

وی از دلایل طلاق را عدم مسوولیت پذیری، کمبود مهارت‌های زندگی، خیانت، اعتیاد، دخالت و خشونت عنوان کرد.‌

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد