Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به فارس در حاشیه برگزاری بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، نشست مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور جمعی از مدیران فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.
از جمله اهدافی که برای این نشست تعریف شده تبیین برنامه‌ها و تبادل نظر در خصوص فعالیت‌های حوزه فرهنگی و قرآن و عترت این دانشگاه‌ها، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست حسام الدین علامه، قائم مقام برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت طی سخنانی با اشاره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: خوشبختانه شاهد رشد فعالیت ‌های فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم. همچنین در تلاش حال برنامه‌ریزی برای مشارکت بیشتر دانشجویان در این‌گونه فعالیت‌ها هستیم.
وی در ادامه به گسترش فضای تازه طی سه سال اخیر در بخش فعالیت های فرهنگی اشاره و بیان کرد: این فضا در جهت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های جامع و هدف‌مندی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد شده است، که نشان از رشد و ارتقاء این حوزه در دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان علوم پزشکی دارد.
قائم مقام برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست به بحث کرسی های آزاد اندیشی اشاره و اذعان کرد: برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع دین و دنیای معاصر و علوم بین رشته‌ای در حوزه سلامت و شیوه برگزاری این کرسی‌ها، برنامه‌ای را تدوین کرده‌ایم که بعد از تائید نهایی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
علامه مبحث توانمندسازی مدیران و کارشناسان دانشگاهی را یکی دیگر از برنامه ها که در اولویت اجرا قرار گرفته است، عنوان و اظهار کرد: با تدوین آیین نامه های آموزشی که برای مدیران و کارشناسان در نظر گرفته شده است قصد داریم این فعالان را با مسائل روز و مخصوصاً آسیب‌های فضای مجازی آشنا کنیم.
وی در ادامه صحبت های خود در این نشست بحث پایش و غربالگری نگرش دانشجویان در مباحث فرهنگی را یکی دیگر از برنامه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: پیمایش و غربالگری سلامت دانشجویان و بحث پایش سلامت روان دانشجویان از اولویت‌ها بوده است و در این میان شناخت رفتار و غربالگری ارزش‌ها و نگرش دانشجویان نیز برای برنامه‌ریزی و مداخله فرهنگی بسیار مهم و قابل بررسی است.
قائم مقام برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین به رشد بودجه فرهنگی سال جاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره و عنوان کرد: امسال در حوزه معاونت فرهنگی شاهد رشد ۶۸ درصدی بوده ایم که این موضوع می‌تواند در رشد فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بسیار موثر باشد.
در بخش دیگری از این نشست امیر للـه‌گانی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، طی سخنانی به گسترش فعالیت ها در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: افرادی که از دور این قبیل فعالیت ها را رصد می کنند، مطلع هستند که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با قدرت و مؤثر در حال فعالیت است.
وی افزود: یکی از اهدافی که دنبال می کنیم، جذب حداکثری دانشجویان است که خوشبختانه شاهد موفقیت های خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی بوده ایم.
لله گانی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت 700 نشریه دانشجویی اشاره و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی بسیار پویا در حال فعالیت هستند و انجمن‌های علمی دانشجویی بسیاری نیز در این مدت شکل گرفته است.
للـه ‌گانی هدف از فعالیت‌ های فرهنگی را تعالی فرهنگی دانشجویان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف فعالیت ‌های فرهنگی در دانشگاه ‌ها جلوگیری از آسیب‌ های اجتماعی است. امروز با انجام فعالیت ‌های تدوین شده فرهنگی که در دانشگاه ‌ها انجام شده است توانسته‌ایم بستر مناسبی برای تمرین دانشجویان در بحث مشارکت اجتماعی فراهم کنیم.
در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت فعالیت قرآنی در عملکرد مدیران و کارشناسان فرهنگی به ساختار مناسب فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مورد یکی از دانشگاه ‌های پیشتاز است.
وی در پایان صحبت های خود به برشمردن اهداف اجرای فعالیت ‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: این اهداف شامل «جذب حداکثری دانشگاهیان به فعالیت‌های قرآنی»، «ارتقا کیفی فعالیت‌های قرآنی»، «تاثیرگذاری از فعالیت‌های قرآنی انجام شده» است که با این سه هدف فعالیت ‌های قرآنی را برنامه ‌ریزی کرده‌ایم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی