Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارك آبي اوشن و نيروگاه آب شيرين كن جنوب جزيره كيش با حضور معاون اول رئيس جمهور به بهره برداري رسيد

بهره برداري از پارك آبي اوشن با حضور معاون اول رييس جمهور
به گزارش خبرگزاري آريا ،پارك آبي اوشن نخستين تم پارك آبي رو باز ايران توسط دكتر جهانگيري در جزيره كيش افتتاح شد.
اين پارك آبي با سرمايه گذاري 1850 ميليارد ريال و در زميني به مساحت 56 هزار متر مربع احداث شده است و مي تواند روزانه پذيراي 3000 نفر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورداري از بلندترين رايدهاي ايران و ايجاد نخستين تم پارك آبي رو باز از ويژگي هاي اين طرح استو
پارك آبي اوشن توسط بخش خصوصي به بهره برداري رسيده و براي 400 نفر اشتغال زايي مستقيم ايجاد كرده است.
نيروگاه آب شيرين كن جنوب جزيره كيش با حضور دكتر جهانگيري افتتاح شد
نيروگاه آب شيرين كن جنوب جزيره كيش با ظرفيت توليد 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مكعب آب شيرين در روز با حضور معاون اول رييس جمهور افتتاح شد.اين طرح در مساحت 50 هزار متر مربع احداث شده و در فاز يك آن تا كنون 950 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
اين طرح براي 80 نفر اشتغال زايي مستقيم ايجاد كرده است. واحدهاي نيروگاه، توربين گازهاي 20 و 30 مگاواتي بوده كه خروجي گاز اگزوز آنها دو دستگاه «بويلر بخار » را جهت توليد بخشي از ظرفيت آب شيرين تغذيه خواهد كرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،  میزان ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۲به عدد ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر۱.۴ درصد افزایش داشته است. در این بین میزان ظرفیت نیروگاه‌های گازی کشور با ۳.۱ درصد افزایش به رقم ۲۳ هزار ۳۳۰ مگاوات رسید که ۲۵.۳ درصد از کل ظرفیت تولید نیروگاهی کشور را شامل می‌شود.

با توجه به این اعداد و ارقام افزایش بهره‌بری و ظرفیت تولید نیروگاهی در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل برنامه‌ها و اهداف این بخش بسیار حائز اهمیت است.

افزایش ظرفیت از طریق تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نیروگاهی، افزایش کارایی و رفع محدودیت‌های تولید نیروگاه‌های حرارتی و جایگزینی نیروگاه‌های فرسوده، برنامه‌ریزی برای احداث و بهره‌برداری از حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط صنایع بزرگ و بهره‌برداری از ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با احداث و رویکرد افزایش بازدهی از اهم برنامه‌های این حوزه است.

در سال ۱۴۰۲ افزایش ۲۰۰۰ مگاوات توان عملی و رفع محدودیت نیروگاه‌های بخار، ‌ اخذ مصوبه ۲۰۰۰ مگاوات احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک توسط صنایع با استفاده از ساز و کار تهاتر انرژی که تاکنون ظرفیت ۳۱۴۲.۷ مگاوات در ۵۲ ساختگاه پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر را دریافت کرده‌اند را شاهد بودیم.

همچنین احداث و بهره‌برداری از ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی بعد از اخذ مصوبه وزیر نیرو با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید که تاکنون ۲۰۷۳ مگاوات از ۴۰۰۰ مگاوات در دست احداث است، دیگر عملکرد مهم سال گذشته بوده است.

از طرفی اخذ مصوبه احداث نیروگاه‌های بادی در چارچوب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید هم از دیگر دستاوردهای سال ۱۴۰۲ بوده است.

مقرر شده است برای سال جدید، بهره‌برداری از ۱۱، ۷۲۵ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی شامل ۲۵۹۶ مگاوات نیروگاه حرارتی بزرگ و مقیاس متوسط و ۹، ۱۲۹ مگاوات نیروگاه‌های بخش صنایع صورت گیرد. همچنین مناقصه برای  احداث نیروگاه‌های بادی صورت پذیرد تا جذب سرمایه در این بخش نیز انجام شده و توسعه  تا این انرژی پاک بیش از پیش گسترش یابد.

با این دست اقدامات امید است ناترازی در صنعت برق کشور از بین رفته و شاهد رشد و تعالی این صنعت  نسبت به ادوار گذشته باشیم تا با مهیا شدن زیرساخت‌ها این صنعت برای سرمایه‌گذاران جذابیت بیشتری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) دشت سر آمل
  • افتتاح ۸۱ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری در نیمه اول سال
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است