Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حوزه کارگری ضمن دادن نمره مردودی به وزارت کار گفت: انتخابات تمام شده اما شعارهای رئیس‌جمهور در مناظرات مبنی بر ایجاد اشتغال از یاد نرفته است.

فرامرز توفیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مدل جدید اشتغال‌زایی دولت در قالب طرح کارورزی و مهارت‌آموزی حین اشتغال در نهایت محکوم به شکست است، اظهار داشت: یکی از دلایلی که آن را محکوم به شکست می‌دانیم، عدم انجام کار علمی و زیربنایی بر روی این طرح‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مناظرات اتنخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری اکنون به اتمام رسیده اما شعارهای آن زمان آقای رئیس‌جمهور مبنی بر توجه به ایجاد اشتغال و افزایش فرصت‌های شغلی از یاد نرفته است و در این زمینه انتظار داریم که طرح‌های اشتغال‌زایی دولت براساس سه‌جانبه‌گرایی باشد.
این فعال کارگری خاطرنشان کرد: با وجود آنکه وزارت کار دائماً بر طبل سه جانبه‌گرایی می‌کوبد اما در دو سال اخیر هیچگونه سه‌جانبه‌گرایی در طرح‌ها، لوایح و اقدامات حوزه کار و کارگری این وزارت‌خانه مشاهده نشده است.
توفیقی افزود: نمونه‌های نبود سه‌جانبه‌گرایی همان لایحه اصلاحیه قانون کار، بخشنامه‌های یک شبه باطل شده، طرح‌های جدید اشتغال‌زایی و مدل امنیت شغلی است که نشان می‌دهد دولت تنها در شعار به موضوع سه جانبه‌گرایی توجه می‌کند. توفیقی افزود: ضمانت ایجاد اشتغال به خروج از رکود گره خورده است.
وی با انتقاد از عدم اجرای قانون امنیت شغلی کارگران ادامه داد: در این باره هیچ اقدام مؤثری در دوره آقای ربیعی صورت نپذیرفته است در حالی که وعده داده بودند موضوع امنیت شغلی کارگران هر چه سریع‌تر اجرایی شود.
این فعال کارگری از نماینده رسمی وزارت کار درخواست کرد تا در یک نشست، نقاط ضعف و آسیب‌های طرح‌های جدید اشتغال‌زایی بررسی شده و سه جانبه‌گرایی به طور جدی از سوی مسئولان دنبال شود.
توفیقی افزود: در حوزه روابط کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمره مردودی می‌دهم چرا که اقدامات چند سال اخیر در این حوزه کارشناسی نبوده است. بنا بر گزارش‌های رسمی سازمان تأمین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش این سازمان نزدیک به 13 میلیون نفر برآورد می‌شود که بخش اصلی نیروی کار تولیدی کشورمان هستند. اما 95 درصد کارگران قرارداد موقت دارند.
این فعال کارگری خاطرنشان کرد: اثرات خسارت‌بار جریمه‌های بیمه سبب غبارآلود کردن فضای کسب و کار شده و می‌تواند منجر به کاهش اشتغال و ناپایدار شدن مشاغل فعلی شود و خسارت آن بسیار بیشتر از اثرات کسری بودجه تأمین اجتماعی است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است

سیدحسین حسینی در جلسه شکل گیری شهر مولد استان بوشهر با حضور استاندار، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریا پایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

 وی شهر‌های مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهر‌های مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهر‌های مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانواده‌ها دارند و در اجرایی‌شدن شهر‌های مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، افزود: شهر‌های مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوار‌ها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهر با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده و نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در آیین امضای این قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است