Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@10:54:45 GMT

حاملگی پرخطر در کمین این زنان است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۶۷۳۴۴

حاملگی پرخطر در کمین این زنان است

فلو شیب طب مادر و جنین در مورد مهم‌ترین راه‌های های پیشگیری، تشخیص و درمان بارداری‌های پرخطر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، لاله اسلامیان، فلو شیب طب مادر و جنین، درمورد مهم ترین اقدامات موثر برای داشتندوران بارداری سالم، گفت: در وهله اول باید قبل از اقدام به بارداری چند نکته اساسی برای سنجش وضعیت سلامت و آمادگی فرد برای باردار شدن مورد بررسی قرار گیرد که یکی از این موارد انجام آزمایش های مربوط به وضعیت قند خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر مادر بیماری هایی همچون دیابت،اختلالات تیروئیدی، مشکلات التهابی روده و لوپوس دارد، باید در ابتدا میزان قند خون وی کنترل شود و در صورت داشتناختلالات تیروئیدیباید این عارضه نیز تحت کنترل قرار گیرد و اگر به مشکلات روده و یا لوپوس دچار بود باید در همان دوره خاموش بیماری نسبت به بارداری اقدام کند، در غیر این صورت با عوارض زیادی روبرو می شود.

این فلوشیب طب مادر و جنین با اشاره به اینکه بارداری در سنین کمتر از ۱۹ سال و بالای ۳۵ سال هم ،حاملگی پرخطرمحسوب می شود، افزود: هر فردی که قصد بارداری دارد باید از قبل از آن بررسی های لازم را انجام دهد و علاوه بر این اقدام انتخاب شیوه زندگی مناسب، دوری از اضطراب، مصرف مواد غذایی سالم ، دوری از استعمال سیگار و الکل را در راس اقدامات پیشگیرانه خود برای داشتن دوران بارداری سالم قرار دهد.

وی مطرح کرد: قبل از بارداری یک سری سوال از فرد راجع به وجود بیماری های خاص و اینکه آیا تحت درمان بوده یا خیر و همچنین در مورد سوابق وجود بیماری ها در خانواده سوال می شود و علاوه بر آن معاینه بالینی و یک سری بررسی های آزمایشگاهی نیز از او انجام می گیرد، به طور کلی برای داشتن دوران بارداری بی خطر و سالم ، فرد نباید کم خون ، مبتلا به مشکلات کبد و کلیه ها و دیابت کنترل نشده باشد زیرا این نوع دیابت احتمال سقط جنین و ناهنجاری های جنین را افزایش می دهد.

اسلامیان گفت : قند خون بالا حوالی لقاح می تواند پایه گذار ناهنجاری های مادر زادی باشد، البته این ناهنجاری ها در ماه چهارم بارداری قابل تشخیص است از سوی دیگر با کنترل خوب دیابت، رژیم غذایی و درمان مناسب برای افراد مبتلا به دیابت از عوارض بعدی بارداری مثل پر فشاری خون،زایمان زودرسپیشگیری می شود زیرا گاهی اوقات قند خون بالا ، خانم را به سمت اغمای دیابتی می برد که در این صورت شانس از دست دادن نوزا پنج برابر دیگران می شود .

وی با اشاره به مهم ترین نشانه هایی که هر خانم بارداری با دیدن آن باید به پزشک مراجعه کند، ادامه داد: خانم های باردار باید با دیدن نشانه هایی همچون خونریزی، دل درد شدید، تب، سردرد شدید، سوزش شدید سر دل به پزشک مراجعه کنند و علاوه بر آن تا هفته ۲۸ بارداری هر ماه یک بار (۴هفته)؛ از هفته ۲۸ تا ۳۶ هر ۲ هفته یک بار و سپس هر هفته ویزیت شوند؛ زیرا در این زمان ممکن است خانم دچار پرفشاری خون شده یا به دنبال آن تشنج کند یا دچار سردرد شدید شود؛ بنابراین خانمی که در بارداری قبلی ،حاملگی خارج از رحمداشته در سونوگرافی که در اوایل بارداری انجام می دهد،حاملگی خارج از رحممشخص می شود.

ین فلوشیپ مادر و جنین تصریح کرد : از ماه هشتم ( هفته ۲۸ ) بارداری به بعد زمانی است که جنین بیشترین وزن گیری را دارد، مادران باید از همه مواد غذایی استفاده کنند، از برنج- گوشت- تخم مرغ – آجیل- سالاد- انواع جوانه ها و غیره- البته اگر خانمی کمتر فعالیت دارد به کالری کمتری هم نیاز دارد؛ خانم ها باید مراقب باشند چاق نشوند ،همچنین نباید وزن از دست بدهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان اعلام کرد که رزمندگانش ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا، یک کاروان مکانیزه ارتش رژیم صهیونیستی را در کمین ترکیبی گرفتار کردند.

مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که سحرگاه روز جمعه منتشر کرد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مجاهدانش کاروان نظامی صهیونیست‌ها را با موشک های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

کد خبر 6088856

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • فیلم| عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم
  • فیلم/ عملیات کمین حزب‌الله در رویسات العلم
  • (ویدئو) کمین پیچیده حزب الله برای ارتش اسرائیل
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!