Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بخشودگي سود تسهيلات پرونده‌هاي با مانده اصل بدهي حداکثر چهارصد ميليون ريال به بانک هاي عامل ابلاغ شد. در مراحل قبلي اجراي اين طرح 380 هزار و 443 پرونده تعيين تکليف شده اند.

به گزارش سرويس اقتصادي جام نيـوز، اين بخشودگي صرفاً مشمول بدهکاران بانک هاي ملي ايران، سپه، کشاورزي، تجارت، صادرات ايران، ملت و رفاه کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بخشودگي سود تسهيلات پرونده‌هاي با مانده اصل بدهي حداکثر چهارصد ميليون ريال، صرفا براي «مانده مطالبات تسهيلات اعطايي يارانه‌اي مورد حمايت دولت، حوادث غيرمترقبه و مسکن روستايي» و «مانده مطالبات امهال شده آسيب ديدگان ناشي از حوادث غيرمترقبه مشمول بندهاي (د) تبصره 11 قانون بودجه سال هاي 1393 و 1394 و بند (و) تبصره 13 قانون بودجه سال 1395 (اعم از سررسيد شده قبل از سال 1395 و طي سال 1395)» به بانک هاي عامل ابلاغ شده و بر اين اساس، اين بانک ها بايد حداکثر تا تاريخ 31 مرداد 1396 اقدام کنند.

پس از پايان مهلت تعيين شده و ارزيابي عملکرد بانک ها در مورد اجراي مفاد ماده 2 آيين نامه اجرايي تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور و با توجه به امکان تأمين منابع، در مرحله بعدي نسبت به تغيير اولويت‌ها در زمينه بخشش سود تسهيلات تصميم گيري خواهد شد.

بر اساس گزارش عملکرد بانک هاي عامل در زمينه بخشودگي سود، تا تاريخ 18 تير ماه سال جاري، براي اجراي اولويت هاي مرحله اول و دوم در مجموع بالغ بر 14 هزار و 183 ميلياردريال بابت بخشودگي سود از کل سهميه تعيين شده براي بانک ها مصرف شده است و در نتيجه 380 هزار و 443 پرونده تعيين تکليف شده اند.

بانک مرکزي همانگونه که در اطلاعيه هاي قبلي خود اعلام کرد، در راستاي اجراي مفاد ماده 2 آيين نامه اجرايي تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 کل کشور که در سال 1396 به موجب مفاد بند (و) تبصره 16 قانون بودجه نيز تمديد شده است و موضوع بخشودگي سود متعلق به تسهيلات تا يک ميليارد ريال منوط به بازپرداخت اصل تسهيلات و بخشش تمام وجه ‌التزا‌م‌هاي متعلقه در زمان تسويه، اين بانک پس از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون موصوف از سوي دولت در تاريخ 3‏ بهمن 1395 نسبت به ابلاغ آئين‌نامه اجرايي و تدوين دستورالعمل اجرايي مربوط به بخشودگي سود تسهيلات کمتر از يک ميليارد ريال با تدوين اولويت‌هايي در دستورالعمل اقدام کرد.

بانک مرکزي با توجه به محدوديت منابع در نظر گرفته شده در مفاد قانوني، ناگزير شد اولويت‌هايي در مفاد دستورالعمل اجرايي طرح مورد اشاره مدنظر قرار دهد. در اولين مرحله سهميه‌ بخشودگي سود تسهيلات کمتر از يک ميليارد ريال براي تسهيلات تا سقف يک صد ميليون ريال را به بانک هاي ملي ايران، سپه، کشاورزي، تجارت و صادرات ايران، ابلاغ و در مرحله دوم مقرر شد بخشودگي سود تسهيلات براي پرونده‌هاي تا سقف 250 ميليون ريال بدهي بابت اصل، در صورت تقاضاي بدهکار و واريز اصل بدهي، اقدام شود.

پس از آن و در تاريخ 18 ارديبهشت ماه سال جاري، مرحله سوم بخشودگي سود تسهيلات براي پرونده‌هاي تا سقف 250 ميليون ريال بدهي بابت اصل، درصورت تقاضاي بدهکار و واريز اصل بدهي تا تاريخ 31 خردادماه سال جاري صرفاً براي اولويت هاي «مانده مطالبات تسهيلات اعطايي يارانه‌اي مورد حمايت دولت، حوادث غيرمترقبه و مسکن روستايي» و «مانده مطالبات امهال شده آسيب ديدگان ناشي از حوادث غيرمترقبه» ابلاغ شد که در اين مرحله بانک هاي ملت، رفاه کارگران و توسعه صادرات ايران نيز به بانک هاي عامل اجراي طرح مورد اشاره اضافه شدند.

در حال حاضر مرحله چهارم طرح اشاره شده براي بخشودگي سود تسهيلات با مانده اصل بدهي حداکثر چهارصد ميليون ريال به بانک هاي عامل ابلاغ شده و بانک هاي ملي ايران، سپه، کشاورزي، تجارت، صادرات ايران، ملت و رفاه کارگران حداکثر تا تاريخ 31 مرداد 1396 اين مرحله را اجرا مي کنند.
تسنيم
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است