Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهيد حميد مختار‌بند ‌يکي‌ از شهداي مدافع حرم است که با ديدن جنايات شغال‌هاي تکفيري تاب نياورد و مختاروار و جان‌برکف به پا خاست و با خلق حماسه ديگري در قيامي خونين منتقم خون حسينيان زمانه شد و مختار حرم ماند. به گزارش خبرگزاري تسنيم از قم، شهداي مدافع حرم آن قهرمانان عرصه نبرد، تنها پيروز اين عرصه نبوده‌اند چراکه در آن زمان که ايمانشان در بوته آزمايش قرار گرفت در آن آزمون سخت، بين دل و دينشان، دين و ايمان خويش را برگزيدند، ايماني که از عشق حسين فاطمه نشأت گرفته است و جوش‌وخروش حسيني در آن جاري و ساري است جوششي که اگر ذره‌اي از آن در کالبد جسم خاکي دميده شود روح و جاني تازه خواهد يافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال شهداي مدافع حرم اين مردان غيرتمند مختار زمان خود شده و با دفاع از حريم حرم اهل‌بيت حسين(ع) بار ديگر منتقم خون سالار شهيدان شدند و با آرمان انتقام از يزيديان زمانه به پا خاسته و خود را به قافله عشق رساندند.
شهيد حميد مختار بند نيز يکي ديگر از شهداي مدافع حرم است که با ديدن جنايات شغال‌هاي تکفيري تاب نياورد و مختاروار و جان‌برکف به پا خاست و با خلق حماسه ديگري در قيامي خونين منتقم خون حسينيان زمانه شد و مختار حرم ماند.
به همين منظور به گفت‌وگو با همسر شهيد مدافع حرم حاج حميد مختار بند پرداختيم.
منيره فخيمي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در قم، با اشاره به آغاز زندگي مشترک خود با همسر شهيدش اظهار داشت: زندگي سراسر عطوفت ما به‌واسطه يکي از دوستان شهيد که نسبت فاميلي دوري با خانواده ما داشتند و به دليل علاقه من به حرفه و شغل پاسداري، به درخواست ازدواجشان پاسخ مثبت دادم و در تيرماه سال 60 طي مراسمي ساده زندگي مشترک خود را آغاز کرديم . حاصل اين ازدواج چهار فرزند، دو دختر به نام‌هاي طيبه و زهرا خانم و دو پسر به نام‌هاي آقا محمود و محمدحسين و تعداد 8 نوه دختري و پسري است.

اثبات صدق ادعاي شهيد با حضور در آتش جنگ سوريه
همسر شهيد مدافع حرم حميد مختار بند با اشاره به بخشي از زندگي شهيد تصريح کرد: با توجه به اينکه دوران پايان تحصيلات متوسطه ايشان هم‌زمان با شروع انقلاب بود آشنايي با حضرت امام خميني (ره) و جذبه شخصيت والاي ايشان حياتي نو در کالبد طالبان حقيقت دميد، به‌گونه‌اي که جوانان انقلابي احساس توليدي جديد در فضاي سرشار از معنويت و پويايي مي‌کردند. شهيد هم همانند ديگر جوانان انقلابي در آن ايام بخشي از وقت خود را صرف مطالعه و افزايش معرفت و بصيرت، و بخش ديگر را به حضور درصحنه‌هاي مخالفت با نظام محکوم شاهنشاهي مي‌گذراند. و بعد از پيروزي انقلاب نيز از نخستين کساني بود که لباس مقدس سپاه را با عنوان پرافتخار پاسدار انقلاب بر تن کرد. حاج حميد با شروع غائله‌ کردستان چند ماهي براي مبارزه با ضدانقلاب به آنجا رفت و سپس با شروع جنگ تحميلي نيز چند سالي براي نبرد با دشمن بعثي در جبهه‌هاي نبرد حضور فعالي داشتند.
وي يکي از مهم‌ترين رموز عاقبت‌به‌خيري همسر خويش را اطاعت از مقام ولايت و گوش به کلام ولي داشتن مي‌دانست و افزود: اين ولايت‌پذيري منجر به ثبات در صراط مستقيمي شد که درنهايت با شهادتش خاتمه يافت. چنانکه با تمام وجود به حقانيت وجود مبارک امام خامنه‌اي و کلام ايشان اعتقاد داشتند و در صحبت‌هايشان مي‌گفتند اگر آقا بفرمايد وارد آتش شو، اين کار را خواهم کرد، و به‌راستي‌که صدق ادعاي خود را با حضور در آتش جنگ سوريه به اثبات رساند و به مصداق جمله (فاز فازا عظيما) نائل آمد.
آرزوي شهادت درراه حق و اتمام نعمت خداوند بر شهيد
بانو فخيمي با سوز و آهي گلوگير و سنگين به بيان ويژگي‌هاي همسر شهيدش پرداخت و عنوان کرد: در نمازهاي خاضعانه و عاشقانه خود به‌ويژه نماز شب‌هايش، که مقيد به آن بود، هيچ‌يک از قنوت‌هايش را بدون گريه و تضرع و طلب شهادت سپري نمي‌کرد. در زمان سکونت در شهر قم، نماز جماعت صبح ايشان با دويدن از مسير مسجد تا خانه ترک نمي‌شد به‌طوري‌که اين کار را برنامه ورزشي خود قرار داده بود و معمولاً بين الطلوعين را با اقامه نماز جماعت و ورزش و قرائت قرآن، زيارت عاشورا و دعاي عهد و ديگر ادعيه تا طلوع آفتاب بيدار سپري مي‌کرد. همين‌طور گرفتن روزه‌هاي مستحبي که گرماي هوا هم مانع انجامش نمي‌شد. حاج حميد طلبه نبود ولي با خوي طلبگي خود نسبت به انجام منکر و ترک معروف در جامعه بي‌تفاوت نبود. بسيار دلسوز و مهربان و گره‌گشا، براي اطرافيانش و همه هم نوعانش بود، دلسوزي و مهرباني و انسان دوستيش را با حضور در جبهه سوريه چه زيبا به تصوير کشيد و وسعت شعاع و دامنه علاقه خود را به هم نوعانش، با نثار جانش، چقدر خوب نشان داد.

همسر شهيد مدافع حرم از تصميم بزرگ زندگيشان و اعزام به سوريه مي‌گويد: مرداد سال 93 آغاز يک تصميمي بزرگ، غيورانه و شجاعانه که حاصل يک‌عمر زندگي عابدانه و خالصانه براي همسرم بود. تصميم براي هجرت و جهاد در کشوري ديگر و دور از وطن، که هرکسي نمي‌تواند در اين سن و سال چنين تصميم سرنوشت‌سازي بگيرد. چنانکه او دفاع از حرم اهل‌بيت (ع) را توفيق و لطف الهي در حق خود مي‌دانست و با غنيمت شمردن اين فرصت طلايي، با بصيرت بالا به قافله مدافعان حرم پيوست و چنان روحش را پرورش و صيقل داده بود که بدون هيچ‌گونه وابستگي به دنيا و يا خانه و مال به‌راحتي با کوله باري از غيرت و مردانگي بار سفر به سوريه را بست. او در دنيا زيست ولي به آن دل نبست و همواره مي‌گفت اگر خداوند مرگم را شهادت درراه خودش قرار دهد برمن اتمام نعمت کرده است.
با اين اميد که سايه‌سرم ابدي شده زندگي مي‌کنم
وي با اشاره به همفکري با همسر شهيد خويش خاطرنشان کرد: بر اساس اعتقادات و فرهنگ‌سازي به‌جامانده از جبهه‌هاي دفاع مقدس، شهادت در خانواده‌هاي ما با عنوان خانواده شهيد دفاع مقدس، مسئله‌اي حل‌شده و باارزش بالا مطرح مي‌شود. درواقع با مرور خاطرات دفاع مقدس با عنوان سيماني که به‌پاي انقلاب ريخته مي‌شود، دل خود را آرام مي‌کنيم و در حال حاضر ما با اعتقاد به اينکه شهادت سرمايه و سعادتي دنيوي و اخروي محسوب شده، به آرامش رسيده‌ايم و اگرنه خلأ نبود عزيزانمان با گذر هيچ زماني هرگز پر نخواهد شد، باوجود مشکلات بسيار از اينکه شهيد به آرزوي خود دست‌يافته ما هم شاکر و خوشحاليم و با اين اميد که سايه‌سرم ابدي شده زندگي مي‌کنم.

بانو فخيمي با اشاره به خاطرات شيرين روزهاي آخر با همسر شهيدش يادآور شد: در مدتي که حاج حميد در سوريه حضور داشتند چند باري به ديدنشان رفتم. از ايشان خواستم بعد از شرکت در هر عملياتي بلافاصله خبر سلامتي‌اش را به من اطلاع دهد. هر وقت تماس مي‌گرفت صحبت خود را با ذکر لاحول و لا قوة الا بالله شروع مي‌کرد، به تأسي از مقتدايش اباعبدالله الحسين که خبر سلامتي خود را به اهل‌بيت حرم با اين ذکر اعلام مي‌فرمود. به دليل ارادت و علاقه بسياري که به حضرت زهرا(س) داشتند عنوان جهادي خود را (ابو زهرا) برگزيده بود. يک سال از رفتنش به سوريه مي‌گذشت. به او گفتم: حاج حميد ديگر نمي‌خواهي برگردي؟ گفت: حاج‌خانم محال است با پاي خودم برگردم مگر اينکه مرا (بياورند). به ما گفته بودند اول محرم براي شرکت در مراسم زنجيرزني به ايران مي‌آيد و ما در انتظار ديدن او به سر مي‌برديم که اول محرم، پيکر مطهرش را برايمان آوردند.
آيا ممکن است شهيد را دوست داشت و آرمانش را نه؟
بانو فخيمي خطاب به هم نوعان خود در پاسداشت خون شهدا گفت: ما شهدا را دوست داريم و آن‌ها را انسان‌هاي بزرگي مي‌دانيم مردان مردي که درخطرها سينه را در مقابل دشمن سپر کرده و اسلام و کشورمان را از آسيب حفظ مي‌کنند تا ما شب به‌راحتي سر بر بستر گذاريم. آيا گريه بر شهدا به‌تنهايي براي اداي حق آن‌ها کافي است؟ آيا ممکن است شهيد را دوست داشت و آرمانش را نه؟ شهدا رهرو مي‌خواهند، از ما مي‌خواهند که اهدافشان را دنبال کنيم و با چشمي اشک‌بار خطاب به همسر شهيد خويش مي‌گويد: حاج حميد، افتخارم، تو دين خود را به اسلام ادا کردي، با ايثارت حسين زمانت را ياري کردي، حال نوبت ماست که سيد علي خامنه‌اي را ياري کنيم اما چگونه؟ مصاديق ياري ايشان کدام است؟ دخترم، خواهرم، به‌يقين بدان که حجاب تو از مصاديق بارز و کليدي ياري حسين زمان و وفاداري به خون شهداست.

به گفته همسر شهيد مدافع حرم، اطاعت از ولي‌فقيه، پشتيباني از نظام مقدس جمهوري اسلامي، خدمت به مردم، انجام واجبات و ترک محرمات نه‌تنها ما را به رستگاري اخروي مي‌رساند، بلکه باعث مي‌شود در محضر شهدا شرمنده نباشيم و آن‌ها از ما راضي باشند. دخترم، خواهرم، يک صحبت ديگر، با قناعت و ساده زيستي خود و پرهيز از مدگرايي و مديريت هزينه‌هاي زندگي به مردانمان مهلت بدهيم، که قدري برنامه‌ريزي معنوي هم داشته باشند و همه‌وقتشان صرف تأمين امور معاش زندگي نشود، چراکه کار زياد، آن‌ها را خسته و از توفيقاتي چون نشاط در عبادت، شرکت در نماز جماعت و کمک به ديگران بازمي‌دارد و اين ظلمي است در حق آن‌ها. و سعي کنيم مصداق اين کلام نوراني امام علي (ع) در توصيف همسرش زهراي اطهر(س)باشيم که فرمودند: ايشان را بهترين ياور در اطاعت خداوند يافتم.
فرازي از وصيت‌نامه شهيد حميد مختار بند
برادران بزرگوار در حال حاضر دشمن مثل زمان جنگ از روبه‌رو و با تانک و توپ و تفنگ وارد نشده است زيرا در آن جنگ شکست خورد و به جنگ پنهان و سرد کنوني روي آورد و اکنون با قاطي کردن حق و باطل افکار و عقايد بسيجيان و جان‌برکفان ولايت را هدف قرار داده است. درست مثل زمان حضرت علي(ع) در جنگ صفين که حق و باطل را براي اصحاب ايشان مشتبه کردند و نهايتاً جبهه‌ي پيروان امام شکست خورد.
ازآنجايي‌که تاريخ - به فرمايش قرآن کريم - براي عبرت گرفتن آيندگان است و براي اينکه انسان مجدداً به اشتباهات گذشته دچار نشود بايد از عملکرد گذشتگان عبرت گرفت.
از همين رو طبق فرمايش مقام معظم رهبري الآن هم در جنگ با دشمن اسلام و مسلمين هستيم با اين تفاوت که شيوه جنگ آن‌ها فرق کرده (مثل جنگ صفين) و بايد هوشيار بود. آنجا که حق و باطل قاطي مي‌شود و قرآن‌ها بر سر ني مي‌رود بايد حق را از ميان تمام سياه نمايي‌ها تشخيص داد تا گمراه نشد.
حديث از معصوم داريم که دوران آخرالزمان فتنه‌ها يکي پس از ديگري اتفاق مي‌افتد و تعدادي را از مسير خارج مي‌کند و اصلاً کار فتنه، گرفتن ياران وفادار حق و گمراه کردن آن‌ها است. ااز اين رو گاهي مي‌بينيم فلان شخص که در جنگ و انقلاب آن‌همه خدمت کرده از خط ولايت جداشده و گوش‌به‌فرمان ولايت نيست.
ولايت مانند ستوني است که هميشه و در همه‌ بحران‌ها و مسائل پيش رو بايد به او اقتدا کنيم و اگر در اقتدا به ولايت شک کرديم، همان کاري را انجام داده‌ايم که دشمن مي‌خواهد و ايجاد شک و شبهه يعني برانداختن تيرک خيمه‌ جمهوري اسلامي.
گزارش از الهام پناهي فر
انتهايي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون مجوز فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است اما حضورشان به عنوان تماشاگر مشکلی ندارد.

مهرعلی باران‌چشمه روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و بانوان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی در خصوص فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد: پیشتر اعلام شد که فعالیت بانوان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای این راهم گفت: قرار است که اواخر خردادماه امسال مسابقات جهانی ورزش زورخانه‌ای با حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک در اصفهان برگزار شود. این رقابت‌ها به مدت ۲ روز در بخش تیمی و هنرهای فردی برگزار خواهد شد.

باران‌چشمه ادامه داد: با توجه به گستره این ورزش در سطح جهان، برای شرکت در این رویداد از ۲۵ کشور دعوت شد که تاکنون حضور ۱۲ کشور قطعی است. برای نخستین بار بنا داریم جوایز دلاری را برای این مسابقات در نظر بگیریم که هنوز میزان دقیق مشخص نشده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قهرمانی تیم ایران در ورزش های زورخانه ای جهان (فیلم) تکرار قهرمانی جمهوری آذربایجان در مسابقات زورخانه ای

دیگر خبرها

  • تصمیم مهم مالک جدید در خصوص علی خطیر |‌ باد به پرچم نکونام می‌وزد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است