Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با حضور کارشناسان دادگستری ۷ استان کشور در گرگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی افتخاری مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی با حضور کارشناسان دادگستری 7 استان کشور در گرگان، اظهار داشت: نزدیک به 2 سال است به ویژه پس از تاکید مقام معظم رهبری موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی مورد تاکید و اولویت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و عمومی را در قالب یک شیوه‌نامه به استان‎ها ابلاغ کردیم و استان گلستان یکی از استان‎های خوبی بود که در اجرای این شیوه‎نامه کوشا بود.

مدیرکل پیشگیری های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: امسال آغاز سمینار تصرفات غیر قانونی اراضی ملی از 2 ماه گذشته آغاز شد و استان‎هایی که اقدامات خوبی داشتند متناسب با وظایفی که در سازمان‎ها دارند در استان فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: از استان‎هایی که از حوزه اراضی، تصرف و جذابیتی ظرفیت خوبی دارد برای نخستین سمینار تصرف غیرقانونی اراضی ملی و عمومی کشور دعوت شده است.

افتخاری اظهار کرد: هدف از این همایش این است هماهنگی‎هایی بهتری به موضوعات پیرامون تصرف غیرقانونی اراضی ملی و عمومی که در این همایش مطرح است ایجاد کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این مراسم گفت: نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی با حضور 7 استان امروز و فردا در گرگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: کارشناسانی از استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی و البرز در 2 روز برگزاری این سمینار در قالب 8 پنل، درباره تصرفات غیرقانونی اراضی و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و تبادل نظر می‌کنند.

وی اظهار کرد: آقای الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این سمینار حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود
  • بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی