Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز زهرا ساعی با اشاره به تصویب کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر و دیدگاه مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر و به دنبال آن وجود قاچاق گسترده، هرساله شاهد وارد شدن آسیب های فراوانی از این ناحیه هستیم. آسیب هایی از قبیل اعتیاد جوانان و صدور احکام مجازات برای سرپرستان خانواده ها که هرکدام آغازگر آسیب های فراوان دیگری است و زندگی اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه «مبارزه جدی با قاچاقچیان عمده و سرکردگان باندهای تولید و توزیع مواد مخدر اصلی اساسی و اولویت دار برای نظام اسلامی است» افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی به دنبال این است در مواردی که به قانون نیاز است بررسی های لازم را انجام دهد. لذا باید در موضوع مبارزه با تولید کنندگان و توزیع کنندگان عمده مواد مخدر، صدای واحدی از ارکان نظام بلند شود.

ساعی با اشاره به دغدغه خانواده ها و نگرانی آنها از مواجهه با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر گفت: اکثر افراد درگیر در موضوع مواد مخدر از اقشار ضعیف و آسیب دیده جامعه هستند که به دلیل مشکلات گوناگون با این معضل، دست و پنجه نرم می کنند. مشکلاتی از قبیل فقر مالی و دانشی و یا مواجهه با ناراحتی های روحی بعضا افراد را به سمت مواد مخدر می کشاند که عاقبت آن، مواجهه با قانون و مجازات است.

این عضو فراکسیون زنان درباره چگونگی تاثیر تصویب این قانون بر خانواده گفت: فردی دارای همسر و فرزند را در نظر گیرید که به دلیل همراه داشتن مواد مخدر آن هم اندکی بیشتر از مقدار تعیین شده در قانون دستگیر می شود که این فرد از اعضای باندهای مخوف توزیع مواد مخدر نیست و قصدی هم برای چنین کاری ندارد. اگر حکم این فرد، حبس ابد یا اعدام باشد نه تنها این حکم با جرم تناسب ندارد که یک خانواده به دلیل فقدان سرپرست یا یکی از اعضای خود، وارد بحران بزرگی می شود که می تواند تمامی اعضای آن را درگیر کند.

وی در پایان و در جمع بندی به ایسناگفت: خانواده ای که یکی از اعضای خود را به دلیل مواد مخدر از دست می دهد درگیر بحران هایی از قبیل فقر مالی، تشدید فشار بر مادر و دختران خانواده، سرشکستگی در جامعه و تقویت عوامل بزه ساز در اعضای خانواده می شود. با توجه به تمامی این شرایط در تلاشیم تا با تصویب این طرح حداقل میزان تعیین شده برای به همراه داشتن مواد مخدر که مستوجب حبس ابد یا اعدام می شود را ارتقا دهیم تا افراد ضعیف با احکام قوی، مجازات نشوند و احکام افراد گناهکاری که سابقه دار نیستند نیز به نحو متناسب صادر شود.

700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان