Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار مرکزی خاتم توانمند‌سازی روستاییان را از مهمترین برنامه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تقویت مهارت‌های کارآفرینی روستاییان و آموزش باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بخشدار مرکزی خاتم در گفتگو باطنین خاتم،درباره علت نامگذاری سال جدید به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری اظهار داشت:از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند تا کنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی تا حد مطلوبی به اهداف خود رسیده ولی در حوزه اقتصادی با ضعفهای عمده ای روبرو می باشد و علت اینکه معظم له در این چند سال شعارهای اقتصادی را انتخاب میکنند تلاش برای ایجاد عزم ملی برای رفع این نقص عمده در بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کاظمی نسب گفت: با نگاهی به روند نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در ده سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد.

وی تحقق شعار سال را در گرو همدلی،اتحاد و وفاق بین آحاد مردم،مسئولین و سران قوای سه گانه دانست و افزود:شرط اولیه تحقق شعار سال، همدلی و اتحاد است و بعد از آن مد نظر قرار دادن سند چشم انداز 1404 به عنوان نقشه راه رسیدن به توسعه پایدار است.

محرومیت زدایی در سایه تولید و اشتغال

بخشدار مرکزی خاتم در ادامه با اشاره به مهمترین اقدامات این نهاد در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:مهمترین هدف دولت تدبیر و امید درروستاها محرومیت زدایی در سایه تولید و اشتغال است.

وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی در زمینه حمایت از مشاغل خرد روستایی خدمات شایانی ارائه شده است که مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه تقویت بخش کشاورزی و دامداری، توسعه کشتهای گلخانه ای ،کشت گیاهان کم آبخواه، توسعه دام های نوین است.

اعطای تسهیلات درحوزه های اشتغال روستایی

محمد کاظمی نسب اعطای تسهیلات به روستاییان را از مهمترین اقدامات در راستای ارتقای سطح تولید در روستاها عنوان و خاطر نشان کرد: در سال جاری در زمینه تولید و اشتغال حدود یک میلیارد و 583 میلیون تومان به کشاورزان و دامداران از طریق بانکهای عامل کشاورزی پست بانک و صندوق کارآفرین امید به روستاییان اعطا شد.

وی از پیگیری اجرای طرح ترسیب کربن در دهستان چاهک خبر داد و اظهار داشت: پروژه ترسیب‌ کربن، گام موثری جهت توان افزایی روستاییان است.

توان افزایی روستاییان مهمترین محور اقتصاد مقاومتی

بخشدار مرکزی در ادامه توان افزایی روستاییان را از مهمترین برنامه ها در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطر نشان کرد: توجه بیشتر به تقویت مهارت‌های کارآفرینی روستاییان از اهداف دولت است که با اعطای تسهیلات بانکی و ارایه اموزشهای حین عمل قابل تحقق است.

محمد کاظمی نسب گفت: بسته جدید حمایتی از صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی بزودی از طریق بانکهای کشاورزی و پست بانک در دسترس عموم کشاورزان و روستاییان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر