Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حقانی از اینکه احداث باغ کتاب حدود 10سال طول کشید و با وجود تخصیص بودجه 320 میلیارد تومانی اولیه، در الحاقیه بعدی باز هم 77 میلیارد تومان برای احداث باغ کتاب تخصیص یافت، گلایه کرد.
وی تاکید کرد که روند احداث این پروژه مطابق برنامه نبوده و هنوز هم با پیمانکاران این پروژه تسویه حساب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقانی همچنین واگذاری باغ کتاب به شرکت نشر سپهر وابسته به شهرداری تهران را غیرقانونی و بدون مصوبه شورای شهر دانست و اظهار کرد: این واگذاری حتی بدون اطلاع و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور فرهنگی است، انجام شده که این اقدام نیز غیرقانونی است.
وی همچنین به قرارداد 11 ساله شهرداری تهران با برنامه صدای شهر اشاره کرد و افزود: با گذشت 11 سال، این قرارداد را لغو و با حوزه هنری قرارداد منعقد شده که منطبق با قانون نیست و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

* استفاده از عکس گورخر برای مفاهیم ترافیکی و شهری!
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با نشان دادن پوستری که بر روی آن تصویر یک گورخر دیده می شد؛ این سبک تبلیغ از سوی شهرداری و حوزه هنری در مورد مسائل ترافیکی را عجیب و نامفهوم توصیف کرد و گفت: جالب این است که در این پوستر جملاتی مانند «از خودمان شروع کنیم» و «احترام به عابر پیاده» هم دیده می شود.
حقانی، قرارداد اخیر شهرداری تهران با حوزه هنری را دارای ارزش 800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اینکه قرارداد اولیه هیچگونه بازخوردی نداشته اما شاهد قرارداد دوباره شهرداری با حوزه هنری به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان هستیم.

* واکنش معاون شهردار تهران به اظهارات حقانی
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران پس از سخنان حقانی و با گرفتن وقت از هیات رئیسه شورا، به صحبت های این عضو شورا واکنش نشان داد.
ناصر امانی ابتدا به پوستر گورخر اشاره کرد و گفت: ما در فراخوانی از اقشار مختلف خواسته ایم که طرح های هنری و گرافیکی خود در مورد ترافیک را به ما ارائه کنند و پوستر مذکور هم از سوی یکی از افراد ارسال شده که در اصل متعلق به متروی پاریس است و هرگز هم جایی منتشر نشده است.
وی از حقانی بخاطر اینکه قبل از اطلاع یافتن از ماهیت دقیق این پوستر با او صحبتی نداشته گلایه کرد و گفت: یکی از مدیران معزول شهرداری تهران اطلاعات غلطی به آقای حقانی می دهد و او هم بدون بررسی متاسفانه این موضوعات را در صحن شورا بیان می کند که در شان این نهاد نیست.
امانی همچنین واگذاری باغ کتاب به موسسه نشر کتاب را مطابق با اساسنامه سازمان فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: باغ کتاب یک پروژه بزرگ فرهنگی در خاورمیانه است؛ لطفا اینقدر به چهره آن چنگ نزنید و لکه دارش نکنید!
وی همچنین ارقام اعلام شده از سوی حقانی در مورد هزینه های احداث باغ کتاب را نادرست عنوان کرد و گفت: در مجموع 280 میلیارد تومان هزینه شد که 220 میلیارد برای ساخت ابنیه و 60 میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات هزینه شده است.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539/9343**1625

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

به گزارش هم‌میهن، او افزود: شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.

او گفت: تمام این موضوعات سیاسی است و این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آن‌ها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد.

او افزود: چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آن‌ها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟