Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:35:38 GMT

بزرگداشت جین فوندا و رابرت ردفورد در ونیز

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۱۲۲۷

بزرگداشت جین فوندا و رابرت ردفورد در ونیز

فرهنگ>سینما - جشنواره فیلم ونیز با اهدای جایزه شیر طلایی از یک عمر دستاورد هنری رابرت ردفورد و جین فوندا تقدیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جین فوندا و رابرت ردفورد دو تن از بازیگران سرشناس سینمای آمریکا برای نخستین نمایش فیلمن «روح‌هایمان در شب» به جشنواره ونیز سفر می‌کنند و یک روز پیش از نمایش فیلم برای یک عمر دستاورد هنری شیر طلایی جشنواره را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «روح‌هایمان در شب» در بخش غیررقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود. فیلم با اقتباس از رمان کنت هاروف با فیلمنامه‌ای از مایکل اچ‌وبر ساخته شده است. داستان فیلم درباره زنی تنها به نام ادی مور (جین فوندا)‌ است که ناگهان به دیدار همسایه‌اش لوییس واترز (رابرت ردفورد) می‌رود که از قرار او نیز سال‌ها است که تنها زندگی می‌کند. ‌آن‌ها در شهری کوچک سال‌ها همسایه بوده‌اند اما ارتباط اندکی با هم دارند.

آلبرتو باربرا دبیر جشنواره فیلم ونیز با اشاره به اهدای جایزه افتخاری شیر طلایی به فوندا و ردفورد آن‌ها را بازیگرانی خارق‌العاده توصیف کرد. او در ادامه به جشنواره ساندنس اشاره و ردفورد را برای پایه‌گذاری چنین رویداد درخشانی در دنیای فیلمسازی تحسین کرد.

«روح‌هایمان در شب» محصول کمپانی نتفلیکس است. این کمپانی پیش از این نیز با چند اثر به جشنواره فیلم کن پا گذاشته بود. از آنجا که نتفلیکس شرکتی برای عرضه استریم ویدئو است، حضورش در کن با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد که عمده آن درباره نقش این گونه شرکت‌ها در محدود شدن بازار اکران فیلم‌های در سالن‌های سینما است.

در این میان آلبرتو باربرا دیدگاه متفاوتی دارد و با روی باز از حضور محصولات نتفلیکس در جشنواره ونیز استقبال کرده است.

هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۸ تا ۱۸ شهریور (۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر) برگزار خواهد شد.

منبع: ورایتی/ ۱۷ جولای

58241

کلید واژه‌ها : بازیگران سینمای جهان - جوایز سینمای جهان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مدیر مدرسه» به اکران آنلاین رسید
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • تحریم صهیونیست‌ها در دوسالانه هنری ونیز
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز