Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل آبشت پیش از ظهر امروز در برنامه گردهمایی انتقال تجربیات پروژه الگوسازی مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه از طریق استقرار کشاورزی پایدار اظهار کرد: مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه بسیار مهم بود، احیای این دریاچه از سال 2014 آغاز شد و با مشارکت دستگاه‌های مختلف ازجمله جهاد کشاورزی در روستاهای اطراف دریاچه اقدامات مثبتی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدامات مثبتی توسط مردم و دستگاه‌های مربوطه استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی برای احیای دریاچه ارومیه در حال انجام هستند تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تصریح کرد: در اولین قدم برنامه جامع مدیریت دریاچه ارومیه ما در سال 87 برنامه‌ای را تدوین کرده، پس از آن به تصویب رساندیم و سرانجام این برنامه در سال 2014 اجرا شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات اولویت‌دار برنامه جامع مدیریت دریاچه ارومیه است که در تالاب بین‌المللی گاوخونی کلیات این برنامه نیز تصویب شده است؛ و با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و جوامع محلی این کار انجام خواهد شد که امیدواریم با جدیت دستگاه‌ها این موضوع پیگیری شود.

آبشت ادامه داد: تدوین جامع احیای تالاب گاوخونی با مشارکت کلیه دستگاه‌های مربوطه و جوامع محلی که به عنوان اولین قدم در جهت احیای این اکوسیستم مهم و بین‌المللی صورت گرفته که مهم است.

وی ابراز کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوب و مثبت برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و حوضه آبریز زاینده‌رود باشیم چرا که احیای گاوخونی بدون احیای رودخانه زاینده‌رود معنا و مفهومی ندارد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت دریاچه ارومیه

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان