Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، کاظم جلالی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با تشریح طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه گفت: پس از برجام تصور می شد رفتار آمریکایی ها به سمت عقلانیت برود با این حال شاهدیم که بیش از 60 طرح علیه جمهوری اسلامی ایران توسط کنگره و سنای آمریکا مطرح شده است و هر روز شاهد طرح های ضد ایرانی توسط آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران همواره نشان داده اند که در مقابل زیاده خواهی های آمریکا مقاوم هستند و تحریم ها روی آنان اثر ندارد، البته آمریکایی ها خود می دانند که تحریم ها علیه ایران بر آنان اثر ندارد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پای میز مذاکره رفت زیرا ما همواره بر اساس حق طلبی عمل کرده ایم و این آمریکایی ها بودند که زیر حرف خود زده اند.
وی با اشاره به این که آمریکایی ها نماد اصیل ایران مانند سپاه را مورد هجمه قرار می دهند،گفت: سپاه نهاد برآمده از نظام است ممکن است ما بگو مگوهای خانوادگی و داخلی داشته باشیم ولی این بگو مگوها نباید آنان را وسوسه کند، و آمریکایی ها بدانند که سپاه خط قرمز نیروهای انقلاب است.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نیروی قدس نیرویی ضد تروریست و طرفدار مستضعفان جهان است ،خاطرنشان کرد:نیروی قدس در منطقه از هر قشری که مورد هجمه قرار می گیرد دفاع می کند.نیروی قدس ما از مسیحیان، آشوریان و همه کسانی که مورد هجمه تروریست ها در منطقه بودند حمایت و دفاع کرد و به اختلاف دینی،مذهبی و نژادی کاری ندارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه از همکاری و مشارکت همه فراکسیونهای مجلس شورای اسلامی در تدوین طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه خبرداد و درخصوص اجزای این طرح گفت:در بخش اول به تعاریف اشاره شده است همچنین در بخش دوم به تعیین راهبردها پرداخته شده است، در بخش سوم به حمایت آمریکا از تروریسم پرداخته و شواهدی ارائه شده است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بخش چهارم این طرح،به نقض حقوق بشر توسط آمریکا پرداخته است اظهار کرد: امروز سیاست آمریکایی ها تناقض جدی دارد از یک سو دم از دموکراسی می زنند و از سویی دیگر طرفدار تروریست ها و خشونت طلبی در منطقه هستند.آنان از عربستان جنایت کار حمایت می کنند عربستانی که در یمن جنایت های زیادی کرده است.
وی افزود: در بخش دیگری از این طرح به مجازات ها و اقدامات مقابله با آمریکایی ها اشاره شده است، این که اقدامات ما به صورت پلکانی خواهد بود و اگر آنان بخواهند اقدامات جدیدی علیه ایران لحاظ کنند اقدامات ما هم علیه آنان بیشتر می شود.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامیی با بیان اینکه در بخش دیگری از این طرح به مقابله با تحریم های اقتصادی و موضوع اتباع ایرانی پرداخته شده است،ادامه داد: تمامی این اقدامات، بخش کوچکی از شمشیر برنده نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکایی هاست اگر آنان بخواهند علیه ایران اقدام کنند با رفتار مقابله جویانه ما مواجه می شوند از این رو بهتر است رفتار خود را اصلاح کنند.

**باید با شرکت های آمریکایی هم در طرح مقابله با آمریکا برخورد می کردیم
به گزارش ایرنا نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: همه کسانی که مخالف این طرح هستند دلیل مخالفتشان این طرح نیست بلکه تاکیدشان این است که این طرح پاسخگوی همه دشمنی آمریکا نیست و باید قوی تر مقابل آمریکایی ها بایستیم.
حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه آنان شش میلیارد دلار از اموال ملت ایران را ربودند و ما باید راهکاری داشته باشیم که آن را از حلقوم آنان بیرون آوریم.،ادامه داد: ما نظرمان این بود که در این طرح باید با شرکت هایی که به نفع آمریکایی ها گام برداشته اند مقابله کنیم همچنین باید با شرکت توتال که با حمایت آمریکایی ها به ایران آمده مقابله شود.
وی تصریح کرد: همچنین ما نظرمان این بود که پایگاه های آمریکایی در منطقه باید جمع آوری شوند، درست است که در این طرح به تقویت موشکی پرداخته شده ولی رزمایش موشکی و پرتاب های موشکی ما که چند سالی تعدیل شده در این طرح نیامده است.
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این گسترش نیروی قدس هم باید در این طرح بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

**سپاه و نیروی قدس امروز آمریکا را عصبانی کرده اند
این در حالی است که عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با یک فوریت این طرح گفت: امروز آمریکا در سراسر جهان وارد یک مقابله با ملت ها و تضییع حقوق مردم شده و نگاه خصمانه و ماجراجویانه در منطقه خلیج فارس دارد.
اکبر رنجبرزاده با تاکید براینکه آمریکا عامل همه خونریزی ها در منطقه است و همواره با جمهوری اسلامی ایران در تقابل جدی بوده است،اظهار کرد: سپاه پاسداران و نیروی قدس که حامی مظلومان هستند، امروز توانسته اند آمریکا را عصبانی کنند و حامی جدی برای ملت های منطقه هستند.
وی تاکید کرد: هر حرکتی که آمریکا انجام می دهد مساوی با استکبار ومکیدن خون ملت هاست، اگر آمریکا در عرصه جهانی حضور یافته برای تضییع حقوق ملت هاست و بنابر این همه باید با برنامه ریزی با اقدامات آمریکا مقابله کنیم.
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و نیروهای مسلح با پشتوانه مجلس شورای اسلامی آماده مقابله با آمریکا هستند.
سیام**9121 خبرنگار:سمیه لاری
انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899452

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید