Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@18:59:25 GMT

صهیونیزم‌ستیزی به معنای یهودستیزی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۲۳۰۶

صهیونیزم‌ستیزی به معنای یهودستیزی نیست

به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از آرتوز شوا، اساف رونل، دبیر سرویس بین الملل روزنامه هاآرتز اسرائیل اظهارات اخیر امانوئل مکرون درباره این که صهیونیزم ستیزی شکل تازه ای از یهودستیزی است را مورد انتقاد قرار داد.

مکرون روز یک شنبه گفت: «ما هیچگاه تسلیم پیام های نفرت آمیز نخواهیم شد، ما هیچ گاه تسلیم صهیونیزم ستیزی نخواهیم شد، چرا که ابداع دوباره یهود ستیزی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونل در پاسخ به ماکرون در توییتر، این مقایسه را رد کرد و صهیونیزم را «ذاتا نژادپرستانه» خواند. او همچنین از صهیونیزم ستیزی به عنوان «مقاومتی» در برابر دیو مدرن صهیونیزم ستایش کرد.

او نوشت: «رییس جمهور امانوئل مکرون عزیز، اشتباه می کنید- صهیونیزم ستیزی مقاومت درباره نژادپرستی ذاتی صهیونیزم امروزی است. این یهودستیزی نیست».

دبیر روزنامه چپ گرای هاآرتز در ادامه و در پی بحث با امانوئل ناوون، کارشناسی سیاست خارجی فرانسوی- اسرائیلی، صهیونیزم را به آپارتاید متهم کرد.

رونل همچنی برخلاف بسیاری از چپ گراها، نه اشغالگری های 1967، بلکه تاسیس رژیم اسرائیل در سال 1948 را به عنوان نمونه «آپارتاید» ذکر می کند.

این اظهارات رونل با واکنش تند هواداران اسرائیل رو به رو شد تا جایی که او مجبور شد بار دیگر جواب منتقدان را بدهد.

او در توییتر خود نوشت: «فعالان هوادار اسرائیل به خاطر آن چه نوشتم به روزنامه من حمله کردند. [این حملات] چیزهای زیادی درباره درک آنها از آزادی رسانه و آزادی بیان می گوید».

روزنامه نگار هاآرتز بار دیگر صبح امروز در توییتر خود به «قاطی کردن» یهودستیزی و صهیونیزم ستیزی حمله کرد و رژیم اسرائیل را متهم کرد که «یهودستیزان صهیونیست» را مبری می کند.

او نوشت: «قاطی کردن یهودستیزی با صهیونیزم ستیزی تنها به مبارزه علیه یهودستیزی ضربه می زند. همچنین به درد ماستمالی یهودستیزان صهیونیست می خورد».

آخرین اخبار، تحلیل‌هایویژهو صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان درصفحه بین‌الملل

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران

روزنامه نیویورک تایمز گزارشی از تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران در شبانه روز پنج شنبه و جمعه [هفته گذشته] را به نقل از سه مقام اسرائیلی که نامشان فاش نشده، منتشر کرد که می‌گویند طرح اولیه حمله تلافی‌جویانه شامل حمله متقابل «بسیار گسترده‌تری به اهداف نظامی» از جمله در نزدیکی تهران بود.

 

به گزارش دنیای اقتصاد؛ این روزنامه ادعا کرد: همانطور که به طور گسترده گزارش شده است، اسرائیل برنامه‌های خود برای پاسخ فوری به حمله مستقیم بی‌سابقه جمهوری اسلامی در ۱۳ تا ۱۴ آوریل را پس از آن که مدعی شد اکثر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را با کمک ائتلاف به رهبری آمریکا خنثی کرده است، کنار گذاشت.

نیویورک تایمز مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی به‌دنبال فشار متحدان خود موافقت کردند آن را محدودتر کنند.

به نوشته نیویورک تایمز، یک چنین حمله وسیع و خسارت‌باری نمی‌توانست از سوی ایران نادیده گرفته شود و خطر ضدحمله مرگبار ایران را به‌دنبال داشت که می‌توانست خاورمیانه را به لبه یک درگیری بزرگ منطقه‌ای بکشاند.

روایت نیویورک تایمز همچنین ادعا می‌کند که اسرائیل ابتدا حمله را برای دوشنبه شب، ۱۵ آوریل برنامه‌ریزی کرده بود، اما در آخرین لحظه از ترس اینکه حزب‌الله ممکن است «شدت حملات خود به شمال اسرائیل را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد» این برنامه را تغییر داد. در این گزارش مشخص نشده که آیا این ارزیابی قبل از حمله در شب پنج شنبه-جمعه تغییر کرده است یا خیر.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • وقتی درخشش کای هاورتس حرص توییتر چلسی را در می‌آورد! / عکس
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • حماس: سفر هنیه به ترکیه به معنای جایگزینی میانجی‌گری قطر و مصر نخواهد بود