Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@23:31:16 GMT

در حاشیه دیدار سلطانی فر و پهلوان عباس زندی

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۲۵۱۳

در حاشیه دیدار سلطانی فر و پهلوان عباس زندی

مسعود سلطانی فر عصر دیروز با حضور در منزل عباس زندی از این قهرمان کشتی جهان عیادت کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سلطانی وزیر ورزش و جوانان در منزل عباس زندی یکی از اولین طلایه داران ایران در رقابت های کشتی جهان نیز حضور یافت و با او دیدار و گفت و گو کرد.


در این دیدار دکتر سلطانی فر و عباس زندی به مرور دوران پرافتخار این کشتی گیر ارزنده ایران پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زندی 86 ساله در مسابقات جهانی 1954 بالاتر از عصمت آتلی ترک قهرمان جهان شد.


وزیر ورزش و جوانان از نقش ارزنده پیشکسوتانی نظیر عباس زندی در پیشرفت چشمگیر کشتی به نیکی یاد کرد و از او به عنوان پدر کشتی ایران نام برد.


دکتر سلطانی فر گفت: وقتی عباس زندی در سال ١٣٢٨ پهلوان ایران بوده و بازوبند پهلوانی را به دست آورده و دوران پرافتخاری را نیز در کشتی سپری کرده او را باید پدر کشتی ایران بدانیم.


وزیر ورزش و جوانان، خدمات عباس زندی به کشتی ایران در دوران قهرمانی و سپس پرورش ورزشکاران را شایسته تقدیر دانست و خاطر نشان ساخت: تجربیات این پیشکسوتان می تواند همچنان برای ورزش ایران سودمند باشد و باید قدر آنها را بدانیم.


در این دیدار عباس زندی اهمیت به جایگاه پیشکسوت از سوی دکتر سلطانی فر را ستود و با اشاره به پیشرفت کشتی ایران از مدیریت رسول خادم به نیکی یاد کرد و گفت: حمایت وزیر ورزش و جوانان از کشتی که مردم عاشقانه آن را دوست دارند واقعا با ارزش است.


این پیشکسوت ارزنده کشتی ایران و قهرمان اسبق کشتی جهان گفت: موفقیت کشتی آزاد به دلیل کشتی پهلوانی ایران است به همین دلیل از توجه ویژه وزیر به کشتی پهلوانی تشکر می کنم و امیدوارم با حمایت های بیشتر جایگاه کشتی پهلوانی ایران که پتانسیل بیشتری دارد، ارتقا پیدا کند.

مسعود سلطانی‌فر وزارت ورزش و جوانان

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی گفت: ویژه برنامه «ایرانی پهلوان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.

محسن رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه برنامه ایرانی پهلوان به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میدان تاریخی امام (ره) و با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان اصفهان روبه‌رو شد.

وی افزود: در ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان تلاش بر این بود تا وجه پهلوانی ورزشکاران اصفهان در یک مکان تاریخی و پر مخاطب به نمایش گذاشته شود که این تلاش‌های بی‌وقفه با تلاش همکارانم در هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر واقع شد.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی با اشاره به هدف برگزاری ویژه‌برنامه پهلوان ایرانی گفت: با توجه به هم‌زمانی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و هفته فرهنگی اصفهان، سعی بر این شد تا رشته‌های ورزشی‌ای که ریشه تاریخی و فرهنگی اصفهان را در بطن خود جا داده‌اند، در منظر عموم به نمایش گذاشته شوند تا شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این شهر، به تاریخچه عظیم ورزشی شهر اصفهان پی ببرند و بتوان نهال شجاعت، انسانیت و میهن‌پرستی که اصلی‌ترین خصلت پهلوان است را در قلب آن‌ها نهادینه کرد.

رویگری با اشاره به دستاورد ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان و ایجاد فضایی شاد در میدان تاریخی (ره) بیان کرد: در زمان برگزاری این ویژه‌برنامه، شور و حال بسیار شادی فضای میدان تاریخی امام (ره) را پر کرده بود، همچنین حضور پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز موجب ایجاد انگیزه رشادت و پهلوانی در نوجوانان شد.

وی با اشاره به تنوع رویدادها و برنامه‌های ورزشی در نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه پیران گود، مسابقات مینی‌گلف و رویداد پیاده‌روی سحرخیزان اصفهان از جمله سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری است که شهروندان اصفهانی برای دستیابی به زمان و مکان دقیق این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر، می‌توانند با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://shahrvt@ از اخبار مطلع شوند.

کد خبر 748810

دیگر خبرها

  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • کیومرث هاشمی مهمان ویژه فینال/ وزیر ورزش کنار ملی‌پوشان ایران
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!