Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی از آغاز اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در 24 روستای استان به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا فرجی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده با دستور کار بررسی اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی، گفت: 51 درصد روستاییان استان را زنان تشکیل می‌دهند که برنامه نداشتن برای این جمعیت به معنای غافل شدن از وضعیت نیمی از جمعیت روستایی استان مرکزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طرح توانمندسازی زنان روستایی طبق بررسی‌های انجام شده با بومی‌سازی طرح‌های مشابه در کشورهای مالزی و بنگلادش که نتایج موفقی داشته‌اند، تهیه شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سلامت و بهداشت و اشتغالزایی را در بر می‌گیرد و هدف از اجرای این طرح توانمندسازی زنان برای بهره‌گیری از استعدادها و توانایی‌هایشان است.

فرجی با تاکید بر بالا رفتن سن ازدواج دختران روستایی عنوان کرد: زنان در روستاها مشکلات متعددی دارند و یکی از مشکلات نبود امکان ازدواج برای آنهاست که در این شرایط یک زن باید توانایی درآمدزایی داشته باشد و از سلامت جسم و روان نیز بهره‌مند باشد.

وی افزود: گروه هدف این طرح زنان 15 تا 50 ساله است و محوریت و اولویت طرح با زنان سرپرست خانوار و نیز زنان دارای خلاقیت و مهارت است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: از هر شهرستان در استان دو روستا انتخاب شده است که در مجموع 24 روستا در استان مرکزی برای اجرای طرح هدف‌گذاری شده است. از این تعداد سه روستا توسط دهیار زن اداره می‌شود.

فرجی با بیان اینکه در هر روستا حداکثر 50 زن باید برای اجرای پروژه در نظر گرفته شوند، در خصوص روند اجرای پروژه، عنوان کرد: کمیته استانی متشکل از سازمان‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی، خانه سازمان‌های مردم نهاد، جهاد دانشگاهی و... تشکیل می‌شود و ذیل این کمیته، در شهرستان‌ها نیز کمیته تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: موقعیت، پتانسیل‌ها و مشکلات روستاهای هدف‌گذاری شده، در کمیته شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته و نقشه راه طبق پروژه در نظر گرفته می‌شود. به عنوان نمونه در بخش اشتغال، ظرفیت‌های موجود بررسی و با همکاری فنی‌وحرفه‌ای مقدمات آموزش بانوان مهیا می‌شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: در هر روستا باید یک زن به عنوان رابط بین کمیته و دیگر اعضای جامعه هدف و تسهیل‌گر آموزش داده شود که با استفاده از ظرفیت فرهنگی بومی روند اجرای طرح تسهیل‌ شود.

فرجی تاکید کرد: در روند اجرای پروژه مسئله فرهنگ بومی منطقه مورد توجه قرار دارد و پروژه در هر روستا با توجه به اقتضائات فرهنگی، اقتصادی و دیگر ظرفیت‌ها تعریف و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای پروژه در روستاهای هدف‌گذاری شده باید به سرعت شروع شود و اسفندماه ارزیابی اقدامات انجام شده توسط کمیته استانی، ارائه می‌شود. زنان فعال‌تر و روستاهای شاخص از نظر نحوه اجرای طرح در جشنواره‌ای که برای این منظور برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد

حسین اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با در مدار قرار گرفتن این مخزن، آب شرب بیش از ۲ هزار نفر از روستاییان منطقه کلهرود به صورت پایدار تأمین می‌شود، اظهار داشت: با اجرای این پروژه آب شرب ساکنان روستاهای کلهرود محله قلعه، سر بیشه و تکلر از توابع شاهین‌شهر و میمه با فشار یکسان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از اجرای این پروژه مردم منطقه گاهی با افت فشار آب مواجه می‌شدند، افزود: هدف از اجرای این پروژه افزایش حجم ذخیره این مخزن است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حجم محدود مخزن قبلی ۱۵۰ متر مکعبی روستای کلهرود که به دلیل گذر زمان فرسوده شده بود، در برخی از فصول سال باعث سرریز شدن آن و هدر رفت آب می‌شد.

اکبریان افزود: عملیات احداث مخزن بتنی زمینی ۲۵۰ متر مکعبی کلهرود هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان به همراه داشت که از محل اعتبارات عمرانی تأمین شد.

وی به نوسازی شبکه آب روستای کلهرود در سال‌های اخیر پرداخت و تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از هشت کیلومتر از شبکه روستایی کلهرود اصلاح و بازسازی شد چرا که قطر شبکه توزیع آب روستای کلهرود ۵۰ میلیمتر بود که موجب رسوب گیری جدار شبکه و به دنبال آن افت فشار آب می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطر نشان کرد: با اصلاح شبکه توزیع آب شرب روستای کلهرود قطر لوله‌ها به ۹۰، ۱۱۰ و ۱۶۰ میلیمتر افزایش یافت که به صورت ثقلی آب از شبکه به مخزن منتقل می‌شود و آب شرب روستای کلهرود از یک رشته قنات با دبی سه لیتر در ثانیه تأمین می‌شود.

کد خبر 6097898

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان