Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@14:02:01 GMT

وضعیت چادرهای زائران در عرفات و منا

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۲۷۱۹

به گزارش شریان نیوز،چادرهای عرفات و منا که قرار است محل اسکان بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی باشد، توسط هیات اعزامی حج و زیارت کشورمان درحال بازنگری و رفع نقایص است.

به گزارش ایسنا، چادرهای محل اسکان زائران ایرانی در سرزمین عرفات با توجه به اندک زمان توقف حجاج که معمولا یک شبانه‌روز است، تا کنون به شیوه‌ای سنتی برپا می‌شد که این سازمان با توجه به تجربه‌ی گذشته، امسال آن‌ها را تغییر داده و به سیستم خنک‌کننده گازی مجهز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضایی - نماینده سازمان حج و زیارت - که برای آخرین پیگیری‌ها به عربستان رفته است، درباره‌ی وضعیت چادرهای محل اسکان زائران در عرفات و منا که هر سال با معضلاتی همراه بوده است، گفت: در سرزمین عرفات همه ساله از چادرهای سنتی استفاده می‌شد و چند سالی بود که به کولرهای آبی برای خنک کردن مجهز شده بود، اما با توجه به این‌که امسال شاهد گرمای شدید هوا در فصل حج هستیم، تصمیم گرفته شد چادرهای عرفات به کولرهای گازی تجهیز شود. ارتفاع چادرها نیز بلندتر و نوع آن هم به‌روزتر شده است.

به گفته‌ او، چادرهای محل اسکان زائران ایرانی در عرفات به سرعت درحال آماده‌سازی و تجهیز است.

رضایی درباره‌ی وضعیت اسکان در منا نیز توضیح داد: در این سرزمین، چادرهایی از قبل نصب شده که نواقص و امکانات آن درحال بازنگری است. تمام کولرهای چادرهای این منطقه نیز به سیستم گازی تغییر پیدا کرده تا در شرایطی که گرمای هوای این منطقه که بین ۵۰ تا ۵۷ درجه است، زائران آرامش بیشتری داشته باشند. او در عین حال به سختی‌های سرزمین منا و عرفات در عربستان اشاره کرد و افزود: به هر حال تلاش می‌شود امکانات نسبی برای زائران ایرانی تامین شود.

هم‌اکنون هیاتی از سازمان حج و زیارت به سرپرستی حمید محمدی ـ رییس این سازمان ـ در عربستان به سر می‌برد تا با پیگیری آخرین اقدامات در بخش حمل و نقل هوایی، مسکن و تغذیه، فضا را برای پذیرایی از زائران ایرانی مهیا کنند.

اعزام زائران ایرانی به عربستان براساس اعلام قبلی سازمان حج و زیارت، از هشتم مردادماه آغاز می‌شود. ایرانی‌ها تحت تاثیر روابط سیاسی دو کشور که از سال ۹۴ یکطرفه و از سوی عربستان قطع شد، به مدت یک‌سال از حج تمتع محروم شدند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از هما، حسام قربانعلی گفت: تاکنون زائران استان‌های تهران، مشهد، زاهدان و اهواز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه جده منتقل شده اند.

وی بیان‌داشت: عملیات بازگشت زائران علاوه بر استان تهران از ایستگاه‌های پروازی تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و مشهد تا پایان روز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

قربانعلی خاطرنشان‌کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو پرواز برای انتقال عمره‌گزاران استان‌های تهران و تبریز برنامه‌ریزی شده که پرواز نخست با شماره پرواز ۱۵۹۱ در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه جده پرواز و در ساعت ۱۳ و ۴۰ وارد فرودگاه تبریز خواهد شد.

وی گفت: پرواز دوم نیز از فرودگاه جده با شماره پرواز ۱۵۰۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۲۳ و ۵۵ دقیقه امشب وارد فرودگاه حضرت امام (ره) می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • ۱۵۰۰ عمره‌گزار ایرانی از فرودگاه جده بازگشتند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد