Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: یکهزار و 800 نفر از دانشجویان استان در قالب 32 گروه جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخص،مهدی برزگر مسوول بسیج دانشجویی استان در نشست خبری با موضوع اردوهای جهادی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الامر(عج) قزوزبن برگزار شد، اظهار کرد: یکهزار و ۸۰۰ نفر از دانشجویان استان در قالب ۳۲ گروه جهادی به منظور خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اردوها ۱۰ تا ۱۲ روزه خواهد بود افزود: ۳ گروه در حوزه پزشکی در محور آموزش‌های پیشگیری، درمان، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی، ۱۲ گروه در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، ۲ گروه اقتصاد مقاومتی و باقی گروه‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی و ساخت‌و ساز به فعالیت می‌پردازند.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه در این دوره‌ها دانشجویان غیر بسیجی هم فعالیت دارند بیان کرد: دوره‌های بسیج سازندگی محدود به حوزه‌های عمرانی نیست بلکه افراد جهت کار در تمام حوزه‌های تعریف شده حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: خدمات رسانی به روستاها معمولا به صورت متمرکز و جداگانه است اما برای بهره مندی از خدمات پزشکی ممکن است افراد به یک روستای مرکزی مراجعه کنند.

برزگر با اشاره به زمان‌بر بودن برخی پروژه‌ها اذعان داشت: برنامه‌ریزی شده تا پایان شهرویور ماه جهادگران در قالب ۵ گروه به مدت ۱۰ روز در مناطق محروم حضور یابند تا بتوانند طرح‌های نیمه کاره را به اتمام رسانند.

این مسوول با اشاره به خدمات مناسب دانشگاه‌ علوم پزشکی و اداره آبفای استان گفت: هدف از اعزام جهادگران به مناطق محروم برقراری عدالت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: شرکت در اردوهای جهادی موجب تربیت مدیرانی جوان با روحیه جهادی برای خدمات رسانی به جامعه آینده خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه مناطق هدف با هماهنگی کمیته امداد انتخاب شده‌اند اضافه کرد: سال گذشته طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد توانستیم افراد محروم را شناسایی و به مرمت و بازسازی منازلی که در حال تخریب بود بپردازیم.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین عنوان کرد: خدمات لازم از قبیل ساخت سرویس بهداشتی، غسال خانه، خانه عالم و آبرسانی به روستاها از خدماتی بود که توسط جهادگران انجام شد.

ارائه خدمات رایگان به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توسط جهادگران بسیجی

وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته ۲۵۰ میلیون تومان خدمات رایگان توسط جهادگران به مناطق محروم ارائه شده، گفت: در ایام نوروز امسال بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در قالب خدمات مختلف به روستاییان ارائه شد.

این مسوول با اشاره به اینکه تعداد ۲ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت داشتند، تشریح کرد: الموت شرقی و غربی، طارم، آوج، آبگرم و ضیاءآباد مناطقی هستند که برای اجرای طرح‌های جهادی انتخاب شده‌اند.

برزگر بیان کرد: به درخواست دانشجویان طی تفاهم نامه‌ای با سازمان عتبات استان، ۳ گروه ۴۰ نفره برای خدمات رسانی به شهر مصیب در عراق اعزام می‌شوند.

مسوول بسیج دانشجویی استان قزوین با ابراز نارضایتی از حمایت مسوولان گفت: در طول فعالیت ۴ ساله اردوهای جهادی، مسوولان ارشد استان هیچگاه از پروژه‌ها بازدید نکردند.

این مسوول با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره طرح ولایت در سطح کشور تشریح کرد: سهم استان قزوین در این دوره ۶۰ نفر است که در قالب گروه خواهران و برادران در دوره‌های ۴۵ روزه برگزار خواهد شد.

برزگر ادامه داد: همه ساله طرح ولایت به صورت کشوری با حضور ۵۰۰ نفر از دانشجویان علاقه‌مند اجرا می‌شود که امسال نیز نهمین دوره آن در سطح استان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: طرح ولایت در ۴ محور؛ معرفتی-اخلاقی- تربیتی، بصیرتی، مهارتی و آموزشی در غالب کارگروه، کلاس‌ها و همایش‌ها در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

برزگر ابراز کرد: طرح ولایت امسال متفاوت با سال‌های قبل در چند دانشگاه استان از ۳۱ تیرماه تا ۷ مرداد به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و سه دوره یک روزه در مهر، آبان و آذر خواهیم داشت که با فراخوان دانشجویان شرکت‌کننده صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

کد خبر 849620 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران بسیج سازندگی خبر ویژه سرلشگر حسین سلامی

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان