Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عصر امروز مراسم خاکسپاری مریم میرزاخانی، نابغه ریاضی در آمریکا برگزار می شود. این مراسم به وقت ایران در ساعت ۱۵:۳۰ و به صورت خصوصی برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر مراسم بزرگداشتی در روز پنجشنبه در مسجد جامع شهرک غرب برپا خواهد شد.

همچنین قرار است که در روز شنبه هفته آینده مراسم یادبودی در کالیفرنیا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم میرزاخانی در دوران تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران، برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی در سال‌های ۱۹۹۴ (هنگ‌کنگ) و ۱۹۹۵ (کانادا) شد و در این سال به عنوان نخستین دانش‌آموز ایرانی جایزه نمرهٔ کامل شد.

وی نخستین دختری بود که به تیم المپیاد ریاضی ایران راه یافت؛ نخستین دختری بود که در المپیاد ریاضی ایران طلا گرفت؛ نخستین کسی بود که دو سال مدال طلا گرفت و نخستین فردی بود که در آزمون المپیاد ریاضی جهانی نمرهٔ کامل گرفت.

سپس در سال ۱۹۹۹ کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه شریف و دکترای خود را در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد به سرپرستی «کورتیس مک‌مولن» از برندگان مدال فیلدز گرفت.

از مریم میرزاخانی به عنوان یکی از ده ذهنِ جوان برگزیدهٔ سال ۲۰۰۵ از سوی نشریه پاپیولار ساینس در آمریکا و ذهن برتر در رشتهٔ ریاضیات تجلیل شد.

میرزاخانی برنده جوایزی چون جایزه ستر از انجمن ریاضی آمریکا در سال ۲۰۱۳، جایزه کلی و مدال فیلدز در سال ۲۰۱۴ بود.

وی از یازدهم شهریور ماه ۱۳۸۷ (اول سپتامبر ۲۰۰۸) در دانشگاه استنفورد استاد دانشگاه و پژوهشگر رشتهٔ ریاضیات بود. پیش از این، او استاد دانشگاه پرینستون نیز بود.

مریم میرزاخانی در روز شنبه، ۲۴ تیرماه در آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان در گذشت.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2922247742983902729 برچسب‌ها : مدال فیلدز مریم میرزاخانی پیکر مریم میرزاخانی عصر امروز در آمریکا دفن می شود لینک کوتاه : اخبار مرتبط دفن مرحوم میرزاخانی در آمریکا / مراسم یادبود در تهران یکشنبه 25 تیر 1396 11:22 مراسم یادبود بزرگداشت مریم میرزاخانی در خانه ریاضی +تصاویر دوشنبه 26 تیر 1396 10:33 پوستر مریم میرزاخانی منتشر شد +عکس سه شنبه 27 تیر 1396 10:12

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها صحنه‌های تکاندهنده از نبرد موصل پدر آتنا چه چیزی می خواهد؟ سنگسار در ملاء عام...! خواص جادویی زنجبیل برای مردان آزادی برادر رئیس جمهور با 60 میلیارد تومان وثیقه خارج کردن 13 کیلو مو از معده یک دختر +عکس گزارشی از شهرک جذامی‌های مشهد+عکس این زن در برابر اردوغان می ایستد!+عکس قاتل نباید به زادگاهش بازگردد کشف موشک های آمریکایی در سوریه سرباز اسیرشده میرجاوه زنده است لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها همبرگر با طعم گوشت اسب ۱۲ میلیارد نفت از طریق زنجانی فروخته شد اشتباهاتی که سبب آسیب خودرو می‌شود جزئیات تصویب یک فوریتی طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه/ طرح قوی تر و محکم تری در راه است لحظه تمیز کردن جرم گوش اگر تایر خودرو در هنگام رانندگی ترکید چه کنیم؟! خسارت در سلفی ۲۰۰ هزار دلاری! نحوه دریافت خسارت افت قیمت خودرو آیا عرضه آیفون 7 اس و آیفون 8 تأخیر خواهد داشت؟ معرفی کنسول بازی جدید شرکت آتاری + عکس آخرین مطالب همه سایت 13:08 پیکر مریم میرزاخانی عصر امروز در آمریکا دفن می شود 13:08 رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بازداشت شد 13:00 همبرگر با طعم گوشت اسب 12:55 کارت‌های قدیمی سربازی فاقد اعتبارند 12:53 ۱۲ میلیارد نفت از طریق زنجانی فروخته شد 12:52 ثبت‌سفارش‌ واردات خودرو متوقف شد 12:48 اشتباهاتی که سبب آسیب خودرو می‌شود 12:40 دستگیری پلیس های قلابی / سرقت برای خوشگذارانی +عکس 12:39 جزئیات تصویب یک فوریتی طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه/ طرح قوی تر و محکم تری در راه است 12:38 تبریک فارسی AFC به مهدی طارمی+ عکس فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۳۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز پاسداشت مقام معلم، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان قدر استاد و با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد گشایش یافت.

وی افزود: ۴۵ نفر از استادان، مدرسان و هنرجویان رشته خوشنویسی استان با به نمایش گذاشتن آثار خود در نمایشگاه قدر استاد، روز معلم را گرامی داشتند.

فرجی اضافه کرد: در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی خوشنویسی در قالب نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، کتابت نستعلیق، سیاه‌مشق، ثلث و نقاشی‌خط به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از آنها مضامینی مرتبط با جایگاه علم و دانش را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

حضور هنرمند خوشنویس چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه جهانی هنر‌های قرآنی

وی با بیان اینکه آثاری از استادان محمد ابراهیمیان، جمشید مردانی، علیرضا بسیج، بیژن روحی، محمود ضیائی، علیرضا امامیان، خدابخش چمن و طیبه امیرخانی در نمایشگاه قدر استاد در معرض دید عموم قرار گرفته است، ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پذیرای علاقمندان است.

فرجی افزود: قاسم همتی، آرشام کوهی فایق، نادر طاهری، افسانه کریمی، نرجس رئیسی، الهه حیدری، محمود محمودی، عنایت‌الله صالحی، صفرعلی امیدی، سمیه خدادادی، آذر درخشنده، جمیله خدابخشی، مجتبی بسیج، بهره حسینی، زینب ضیائی، مریم رئیسی، مرضیه شفاعتی فر، مسلم امیدیان، بیژن روحی، علی صادقی زاده، نجمه صالح زاده، مریم حیدری مریم هاشمی، مهدی فرازنده، مهلا نجفی، سمیه صادقی، فرشته محمدی، آمنه موسوی، صادق خاکسار حقانی، نجمه فتاحی، خدیجه سلیمانی، حشمت‌الله اصلانی، علیرضا محمدی، مریم عسگری، بهمن تاج‌بخش، الهام عابدی و مسعود شرافت نیز از جمله هنرمندانی هستند که در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید گمنام در اشکذر + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مطهر ۴ شهیدتازه تفحص شده - اصفهان
  • مراسم تشییع پیکر ۴ شهید در اصفهان آغاز شد
  • برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جهانگیر بیات در ماهدشت
  • مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی در دیلم
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد