Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، دومین جلسه شورای سالمندان شهریار در ساعت 10صبح روز شنبه 24/4/1396 در محل فرمانداری شهرستان با حضور جناب فرنیاپور معاون محترم سیاسی و انتظامی فرمانداری ، رییس اداره بهزیستی ،شهرداران ،رؤسای ادارات و سایر اعضا به دبیری بهزیستی شهرستان شهریار با دستور جلسه در خصوص 1_تشکیل کمیته های تخصصی شورای سالمندان شهرستان 2_ ارائه ابلاغ رؤسا و اعضای کمیته های تخصصی 3_ بررسی مشکلات سالمندان شهرستان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

_ در ابتدای جلسه جناب آقای فرنیانپور ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در جلسه وتشکر از حضور به موقع مدعوین .با اشاره به جلسه گذشته در خصوص گسترش سالمندی در جهان وایران به ایراد سخن پرداختند . سپس جناب اقای نورانی رییس اداره بهزیستی شهرستان شهریار و دبیر جلسه با عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه ضمن اشاره به آیین نامه ی اجرایی تشکیل شورای سالمندان در برنامه توسعه ی سوم در سال 1383 بر اهمیت امر سالمندی در جهان و ایران پرداختند. ایشان گفتند که حدود 600 میلیون نفر از جمعیت جهان را سالمندان تشکیل می دهند. همچنین در سرشماری سال 1390 در کشور این جمعیت حدود 8/7 درصد از جمعیت را تشکیل داده و حدود 6 میلیون نفر برآورد شده است. در سال 1400تخمین زده می شود که جمعیت سالمندی ایران به 5/15 میلیون نفر برسد.که حدود 10/جمعیت کل را شامل خواهد شد . پیش بینی می شود تا سال 2020 غالب بر بر 1 میلیارد نفر جمعیت سالمند در دنیا وجود داشته باشد. با عنایت به سبک زندگی موجود بسیاری از سالمندان بستر گرا و دچار معلولیت می شوند. این مشکلات ایجاد زیر ساخت ها ی لازم در خصوص نیازهای دارویی و درمانی ، فیزیو تراپی، خدمات بیمه ای و سایر حمایت های اجتماعی و روانی برای سالمندان را میطلبد.آقای نورانی هدف تدوین شورای سالمندان را پیشگیری از بروز مشکلات بحرانی برای جامعه ی سالمندی عنوان نمود.ایشان افزود که در حال حاضر در شهرستان شهریار 7 مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان وجود دارد که 430 سالمند در این مراکز نگهداری می شوند. از این تعداد 135 سالمند مجهول الهویه هستند. 151 خانواده نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های نگهداری از یارانه دولتی برای نگهداری از سالمند خود بهره مند هستند. در ادامه جناب آقای فرنیان پور به این نکته اشاره کردند که ادارات ، ارگانها و تک تک افراد واعضای جامعه باید در خصوص کمک به سالمندان تر غیب و تشویق شوند. و همچنین در رابطه با حضور اعضای شورا های اسلامی وادارات خدمات رسان در کمیته های تخصصی اشاره کرده و رؤسا و اعضای کمیته ها را به شرح ذیل قرائت نمودند.

1- کمیته تخصصی امورفرهنگی ،ورزشی و پژوهشی:

ریاست کمیته :

آقای دکتر عابدی رییس محترم دانشگاه پیام نور شهرستان شهریار،

اعضای کمیته :

جناب آقای اسدی شهردار محترم فردوسیه ، جناب آقای زارع شهردار محترم شاهد شهر، جناب آقای شوندی شهردار محترم اندیشه ،جناب آقای سلامت بخش شهردار محترم وحیدیه ،جناب آقای کرم زاده شهردار محترم صبا شهر ،جناب آقای میر زمانی شهردار محترم باغستان ،جناب آقای رهنما شهردار محترم شهریار ، جناب آقای رسولی نیا رییس محترم اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهریار ، جناب آقا ی سجادی رییس محترم اداره تامین اجتماعی شهرستان شهریار ،جناب آقای مرادی رییس محترم اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان شهریار ،جناب آقای خلیلی رییس محترم اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان شهریار

2-کمیته تخصصی امور حقوقی و قانونی :

ریاست کمیته :

جناب آقای حسین زاده دادستان محترم شهرستان شهریار ،

اعضای کمیته :

جناب سرهنگ مکرمی اصل فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان شهریار ،جناب آقای رهنما شهردار محترم شهریار

3- کمیته تخصصی امور عمرانی وزیر بنایی :

ریاست کمیته :

جناب آقای امینی معاون محترم فنی عمرانی فرمانداری شهرستان شهریار ،

اعضای کمیته :

جناب آقای اسدی شهردار محترم فردوسیه ،جناب آقای سلامت بخش شهردار محترم وحیدیه ،جناب آقای رهنما شهردار محترم شهریار ،جناب آقای میر زمانی شهردار محترم باغستان ،جناب آقای کرم زاده شهردار محترم صبا ،جناب آقای شوندی شهردار محترم اندیشه ،جناب آقای زارع شهردار محترم شاهد شهر ،ریاست محترم اداره راه و شهرسازی شهرستان شهریار

4-کمیته تخصصی بهداشتی درمانی و توانبخشی :

ریاست کمیته :

جناب آقای دکتر ناصح رییس محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار ،

اعضای کمیته :

جناب آقا ی سجادی رییس محترم اداره تامین اجتماعی شهرستان شهریار ،جناب آقای مرادی رییس محترم اداره بیمه خدمات درمانی شهرستان شهریار

در ادامه ضمن بحث و بررسی و استفاده از نظرات و پیشنهادات سایر اعضای جلسه موارد ذیل به تصویب رسید.

مصوبات جلسه:

1- مقرر گردید اصلاحاتی در کمیته های تخصصی صورت گیرد واحکام مورد نظر توسط بهزیستی صادر گردد .

- در کمیته تخصصی امور عمرانی و زیر بنایی ادارات خدمات رسان (برق ، گاز ،آب و فاضلاب ) حضور داشته باشند .

- در کمیته تخصصی امور فرهنگی ،ورزشی و پژوهشی ادارات آموزش و پرورش ، ورزش وجوانان ، شهردارییها و شوراهای اسلامی نیز حضور داشته باشند..

- به جای آقای دکتر باقری رییس دانشگاه آزاد ، آقای دکتر عا بدی رییس دانشگاه پیام نور ریا ست کمیته مورد نظر را عهده دار شوند .

- در کمیته بهداشتی ، درمانی و توانبخشی ، کمیته امداد امام خمینی و اداره آموزش و پرورش نیز حضور داشته باشند گردد .

2- هر یک از کمیته ها موظف هستند ماهانه یک نشست تخصصی برگزار نموده واعضای محترم حضوری فعال در جلسات داشته با شند ونتیجه ونقطه نظرات تخصصی خود را جهت جمعبندی به دبیر خانه شورا (اداره بهزیستی ) اعلام نمایند .

3- اعضا و یا نماینده های عضو کمیته ها ی شورای ساماندهی سالمندان جهت حضور در جلسات باید ثابت باشند؛

4- اعضای کمیته ها باید برای فعالیت و پیگیری مصوبات وقت کافی ولازم را را داشته باشند؛

5- اولویتها مشخص ودسته بندی شده ودر حد توان ادارات در دستور کار امسال ادارات قرار گیرد .

6- هریک از ادارات افراد علاقمند وپیگیر در این خصوص را به عنوان مشاور تعیین و به دبیر خانه شورا (اداره بهزیستی ) اعلام نمایند .

7- همه ادارات و سازمانها در رابطه با بانک اطلاعاتی سالمندان اقدام ونتیجه را به دبیر خانه شورا اعلام نمایند .

8- اعضای شوراهای اسلامی هم می توانند درکمیته ها حضور داشته باشند . مقتضی است در این خصوص رؤ سای محترم کمیته ها بررسی های لازم را صورت داده و اعضای علاقمند و پیگیر را جهت صدور حکم به دبیر خانه اعلام نمایند .

9- مقرر گردید مکانهایی در پارکها جهت ارائه مشاوره رایگان به سالمندان ایجاد گردیده و مسوؤل محترم مرکز سالمندان شریف در این رابطه همکاری لازم را داشته و توسط اداره بهزیستی پیگیری شود .

در پایان این جلسه ابلاغ هر یک از مسوؤلین و اعضای کمیته ها نیز به آنها ارائه شد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

شهردار اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در هفدهمین برنامه «مردم سلام» در جمع اهالی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکرم که فرصتی ایجاد شد تا در خدمت شهروندان این منطقه باشم و مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را بشنوم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شهرداری حضور در مساجد منتخب شهر است، چراکه می‌خواهیم در این برنامه‌ها بیشتر شنونده باشیم و شهروندان درخواست‌های خود را از شهرداری مطرح کنند، افزود: این درخواست‌ها پس از پیاده‌سازی بررسی خواهد شد و آن بخش از انتظارات که در چارچوب اختیارات شهرداری است، از طریق بخش‌های مختلف این نهاد پیگیری می‌شود.‌

شهردار اصفهان گفت: سه ماه بعد مجموعه شهرداری مجدد در این مسجد حاضر و اقداماتی که برای رفع مشکلات انجام شده است را مطرح خواهیم کرد.

قاسم‌زاده تاکید کرد: مهم‌ترین هدف اجرای طرح «مردم سلام» شنیدن نظرات شهروندان و پیشنهادات شهروندان در اداره شهر است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش این است که مشکلات شهروندان بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها به‌منظور افزایش سطح رفاه و زندگی بهتر شهروندان انجام شود.

کد خبر 747336

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان