Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد- معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: فرهنگ و هنر این استان ریشه دار و صاحب شناسنامه است و ایران زمین پازلی از اقوام مختلف با فرهنگهای گوناگون است که نادیده گرفتن آنها در موضوع مدیریت و مهندسی فرهنگی ، بخشی از فرهنگ و هنر ایران را محو کرده و موجب شکل گیری خلائ فرهنگی می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین، شیرزاد بسطامی صبح سه شنبه در دومین آیین گرامیداشت اهالی فرهنگ و هنر لرستان که تحت عنوان «نوئه دارُ» که به کیانوش نورمحمدی شاعر پیشکسوت خرم آبادی اختصاص داشت، اظهارداشت: در اوج دوران حکومت های اسلامی در ایران ، شعر و ادبیات به عنوان یک ژانر هنری شاخص ، جایگاه ویژه ای یافت و شاعرانی همچون خیام، حافظ ، سعدی ، مولانا ، فردوسی و ... هر کدام وزنه هایی قابل تامل در عرصه ی هنر بشریت هستند .

وی افزود: هر صامت و مصوت در شعر یک نت موسیقی است و شعر یک سمفونی اتس که دنیا را زیباتر و خوش نواتر می کند .

بسطامیتاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دنبال بستر سازی خلاقیت و کشف زوایای پنهان ادبیات فولکلور در استان است و از همین روی از تمامی صاحبان قلم می خواهد که با خرد جمعی و در قالب اتاق های فکر ، در جهت احیای شعر و داستان به عنوان طلایه دار ادبیات فلکلور ، به ارائه ی برنامه و نظر پرداخته و اداره کل را در این زمینه یاری و همراهی کنند .

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر این استان ریشه دار و صاحب شناسنامه است، ابراز داشت: ایران زمین پازلی از اقوام مختلف با فرهنگهای گوناگون است که نادیده گرفتن آنها در موضوع مدیریت و مهندسی فرهنگی ، بخشی از فرهنگ و هنر ایران را محو کرده و موجب شکل گیری خلائ فرهنگی می شود .

وی تصریح کرد : ادبیات فولکلور لرستان که بستر گسترش فرهنگ غنی این خطه از ایران است ، هم از حیث زبانی که مبتنی بر گویش های اصیل است و هم از حیث موسیقایی و صور خیال ، بی هیچ شک و شبهه ای قابلیت و ظرفیت آن را دارد که جانی اصیل و تازه در روح ادبیات ایران بدمد

بسطامی تصریح کرد: ادبیات فولکلور لرستان که بستر گسترش فرهنگ غنی این خطه از ایران است ، هم از حیث زبانی که مبتنی بر گویش های اصیل است و هم از حیث موسیقایی و صور خیال ، بی هیچ شک و شبهه ای قابلیت و ظرفیت آن را دارد که جانی اصیل و تازه در روح ادبیات ایران بدمد .

وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به دنبال بستر سازی خلاقیت و کشف زوایای پنهان ادبیات فولکلور در استان است و از همین روی از تمامی صاحبان قلم می خواهد که با خرد جمعی و در قالب اتاق های فکر ، در جهت احیای شعر و داستان به عنوان طلایه دار ادبیات فلکلور ، به ارائه ی برنامه و نظر پرداخته و اداره کل را در این زمینه یاری و همراهی کنند .

بسطامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه ی « کیانوش نورمحمدی» در شعر استان لرستان گفت: نورمحمدی سیمرغی است که از یک سیمرغ دیگر بر جای مانده و سالها در جهت احیای شعر و ادبیات غنی استان گام برداشته و امروز که به دلیل بیماری ، جسمی بیمار دارد نیازمند حمایت و دلگرمی متولیان و اصحاب فرهنگ و هنر استان است .

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت:فرهنگ و هنر این استان ریشه دار و صاحب شناسنامه است و ایران زمین پازلی از اقوام مختلف با فرهنگهای گوناگون است که نادیده گرفتن آنها در موضوع مدیریت و مهندسی فرهنگی ، بخشی از فرهنگ و هنر ایران را محو کرده و موجب شکل گیری خلائ فرهنگی می شود .

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود