Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ضرورت تعیین استاندارد‌های اجباری برای معادن کشور،آخرین خبر‌ها از کمیته تعامل فراکسیون امید با دولت درباره تشکیل کابینه دوازدهم،واکنش نسبت به عدم ابلاغ برنامه ششم در کمیسیون تلفیق و فراکسیون ولایی در دست مطالعه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری میزان،ضرورت تعیین استاندارد‌های اجباری برای معادن کشور،آخرین خبر‌ها از کمیته تعامل فراکسیون امید با دولت درباره تشکیل کابینه دوازدهم،واکنش نسبت به عدم ابلاغ برنامه ششم در کمیسیون تلفیق و فراکسیون ولایی در دست مطالعه است و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. ضرورت تعیین استاندارد‌های اجباری برای معادن کشور باشگاه خبرنگاران جوان:حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن درباره افزایش شاخص‌های استاندارد معادن کشور اظهار داشت: باید موضوع استاندارد سازی را به همه بخش‌ها از جمله معادن تسری دهیم.

وی افزود: اگر این مسئله در حوزه معادن تدوین نشده باید استاندار‌های اجباری را به سرعت تدوین کرد، همچنین لزوم تعیین استاندارد‌های تشویقی و اختیاری در این زمینه امری ضروری است تا حوادثی مانند معدن یورت زمستان تکرار نشود.

فولادگر با بیان اینکه برای ارتقاء شاخص‌های استاندارد معادن می‌توان از طریق الزام قانون، همه را موظف به رعایت آن کرد، گفت: می‌توان معدن داران را تشویق به انجام کار‌های پژوهشی کرد.

عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: براساس ابلاغیه وزارت صنعت بهره‌برداران معادنی که برای پژوهش‌های کاربردی اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی کنند از پرداخت حقوق دولتی معادن تا ده درصد و حداکثر ۵۰ میلیارد ریال در هر سال معاف خواهند شد.

آخرین خبر‌ها از کمیته تعامل فراکسیون امید با دولت درباره تشکیل کابینه دوازدهم

تسنیم: الیاس حضرتی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین نتایج مذاکرات کمیته ۵ نفره که از سوی فراکسیون امید به منظور تعامل با دولت برای بستن کابینه تشکیل شده است، اظهار داشت: کمیته تعامل لیستی را که حاوی شاخص‌های مختلف بود، معین و در بین اعضای فراکسیون امید توزیع کرد و نتایج این ارزیابی نمایندگان را جمع‌آوری و تبدیل به جدول کرد.

وی افزود: در خروجی این جدول، وزرا براساس عملکردشان به ترتیب حائز رتبه‌ای شدند که تا اینجای کار ۵ نفر از آنهاحائز امتیازات بالا و قابل قبولی هستند و ۶ - ۷ نفر آخر این جدول نیز متاسفانه امتیاز قابل قبولی کسب نکرده‌اند.

حضرتی گفت: مقرر شد آقای روحانی نتایج بررسی بر روی جدول ارزیابی کارنامه ورزا را تا دو هفته آینده اعلام کند.

کشف دارایی‌های جدید کاسپین به‌میزان ۵۰۰ میلیارد توسط دستگاه اطلاعاتی

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری در کمیسیون اقتصادی پارلمان خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح، مؤسسات مالی و اعتباری مشکل‌دار ذیل بانک‌های معتبر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه "در حال بررسی این طرح هستیم"، ادامه داد: در این طرح به‌دنبال تعیین تکلیف سپرده‌گذاران هستیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات ایجادشده، برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه مردم نیز باید در نظام بانکی سپرده‌گذاری کنند، افزود: به‌دلیل اینکه برخی از مدیران مؤسسات مالی که امروز دچار مشکلات شده‌اند دارای سواد پولی و مالی نیستند برای سپرده‌گذاران مشکلات فراوانی ایجاد کرده‌اند.

زارع با اعلام اینکه بدهی مؤسسه مالی و اعتباری کاسپین حدود ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های این مؤسسه شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اخیراً حدود ۵۰۰ میلیارد از دارایی‌های جدید این مؤسسه مالی و اعتباری کشف شده، اظهار داشت: نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی در حال شناسایی اموال و املاک این مؤسسه مالی و اعتباری هستند تا از طریق فروش آن‌ها مشکلات سپرده‌گذاران حل شود.

واکنش نسبت به عدم ابلاغ برنامه ششم در کمیسیون تلفیق و فراکسیون ولایی در دست مطالعه است

فارس:حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه خود به رئیس مجلس جهت رسیدگی به عدم ابلاغ برنامه ششم از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها گفت: پس از مامور شدن نایب‌رئیس و معاونت نظارت از سوی رئیس مجلس، جهت پیگیری موضوع، گویا اتفاق خاص دیگری در این باره نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه رئیس مجلس در این گونه موارد، خطیرتر از این‌ها است، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که رئیس مجلس در صحن علنی در این باره به دولت تذکر دهد، دقیقاً همانگونه که درباره دولت قبل برخورد می‌شد که اگر اشتباهی صورت می‌گرفت غوغا به پا می‌شد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: درباره عدم ابلاغ برنامه ششم، راهکار‌هایی در کمیسیون تلفیق برنامه و نیز فراکسیون نمایندگان ولایی داریم؛ البته نمی‌خواهیم که جنبه سیاسی پیدا کند بلکه می‌خواهیم برنامه ششم به جلو برود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان از جانب مردم و موکلان خود برای پیگیری اجرای برنامه ششم تحت فشار هستند، عنوان داشت: ایثارگران، کشاورزان، بازنشستگان و کارگران همه به دنبال اجرای مصوبات مربوط به خودشان هستند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، گفت: راهکار‌های قانونی برای پاسخ خواستن از دولت درباره عدم ابلاغ برنامه ششم وجود دارد که در فراکسیون بر روی آن‌ها مطالعه می‌کنیم.

رئیس مجلس با تغییر اساسنامه وزارت خارجه موافقت کرد

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی وضع دیپلماسی اقتصادی و ساماندهی آن وظیفه وزارت امور خارجه است که خوشبختانه در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: ما بر این اعتقادیم که باید اساسنامه وزارت امور خارجه عوض شود؛ چراکه جنس وزارت امور خارجه ما امنیتی سیاسی است، در حالی که باید این رویکرد اقتصادی و امنیتی ـ. سیاسی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: یک خلاء اساسنامه‌ای و قوانینی در وزارت امور خارجه شاهد هستیم که در برنامه ششم توسعه هم ما در این زمینه حکمی دادیم، اما این حکم نیازمند زیرحکم‌هایی است.

پورابراهیمی ادامه داد: مهمترین کار و برنامه ما در کمیسیون اقتصادی که با هماهنگی کمیسیون امنیت می‌توانیم پیگیری کنیم، اصلاح اساسنامه وزارت امور خارجه است که قطعاً تا جنس اساسنامه تغییر نکند، رویکرد آن هم تغییر نخواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: با برخی فشار‌هایی که به مجلس وارد شد همچنین سوالی که بنده از وزیر امور خارجه کردم و به صحن علنی مجلس انتقال داده شد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفت، اما چون زیربنا و ساختار روی فضای اساسنامه سیاسی امنیتی نشسته است، بنابراین باید این ساختار تغییر پیدا کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: ما به دنبال تغییر ساختار این اساسنامه هستیم و موافقت رئیس مجلس را در باره تغییر اساسنامه وزارت امور خارجه گرفتیم و امیدواریم به زودی به این موضوع بپردازیم.

مشورت دولت با مجلس موجب کارآمدی بیشتر کابینه خواهد شد

تسنیم:غلامرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس برآورد درستی از وضعیت وزارت‌خانه‌ها دارند، گفت: تا آنجا که بنده می‌دانم دولت محترم مشورتی با مجلس درباره کابینه دوازدهم نداشته و این نگاه، رفتار درستی برای انتخاب وزرا و کابینه نمی‌تواند باشد چرا که کمیسیون‌های تخصصی و نمایندگان مجلس می‌تواند کمک مناسبی به دولت برای موفقیت بیشتر کنند.

محجوب گفت: انتظار می‌رود دولت محترم در معرفی اعضای کابینه، نگرانی و مطالبه‌های جدی قشر کارگر را درک کرده و مورد توجه قرار دهد؛ کارگران با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و انتظار به حق آن‌ها این که وزرای به مجلس معرفی شوند که مطالبات اقشار کارگری را دغدغه اصلی خود بدانند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یکی از مطالبات اساسی کارگران، بهبود وضعیت اشتغال است در شرایط کنونی بیکاری جوانان و کارگران موجب نگرانی عموم مردم شده و دولت باید تمام اهتمام خود را برای رفع این نگرانی به کار بگیرد و زمینه اشتغال جوانان و کارگران را با توجه به تولید ملی فراهم کند.



فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود

خبرگزاری بسیج:مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر رکن جامعه برای حیات و بالندگی است.

وی افزود: تقویت احساس مسئولیت افراد جامعه ویژگی بسیار مهمی است که امر به معروف دارد. طبیعتا همه باید تلاش کنند که آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت قرار بگیرند و پشتوانه قوی داشته باشند برای اینکه بتوانند در جامه کژی ها و آسیب ها را یادآوری کرده و از اینکه به نوامیس مردم تعرض شود جلوگیری کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان تصریح کرد: ما قانون بسیار متقن امر به معروف و نهی از منکر را داریم و مردم عزیز ما صرفا هم برای انجام امر به معروف و نهی از منکر منتظر قانون نبودند ولی متولیان مسئولیت خودشان را به انجام رساندند که این قانون را تصویب کردند وگرنه همیشه یکی از بحث هایی که حتی ویل دورانت هم به عنوان یک مستشرق وقتی به نقطه قوت یک جامعه اسلامی اشاره می کند بحث امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می کند.

اصلانی تاکید کرد: اینکه جوامع اسلامی و کشور ما پا برجاست و در واقع حیات دارد به خاطر این است که مردم نسبت به هم احساس مسئولیت دارند و اجازه دارند که نسبت به حاکمیت امر به معروف کنند و امیر المومنین مولا علی (ع) می فرمایند که یکی از وجوه بسیار مهم این است که مردم به حاکمان امر به معروف کنند و آنها باید به این مسئله توجه کنند.

وی گفت: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه تقویت شود و مردم این اطمینان را داشته باشند که وقتی در این موضوع مهم شرکت می کنند پشتوانه ای دارند. متاسفانه اراذل و اوباش در جامعه نا امنی به وجود می آورند که طبیعتا اگر تا وقتی پلیس وارد عمل نشده کسی جلوی آنها را نگیرد اینها آسیب می رسانند.

مسئول بسیج جامعه زنان اظهار داشت: مردم غیرتمند ما اجازه نمی دهند که اینها امنیت خانواده و کودکان را به مخاطره بیندازند و وارد عمل می شوند. این کار بسیار ارزشمندی است که نظیرش را ما در دنیا خیلی کم داریم چون آنقدر دنیا توسط فرهنگ منحط غربی به سمت فرد گرایی سوق داده شده که مسئولیت پذیری در جوامع رو به افول است و این فقط جامعه اسلامی ماست که این امر الهی را ارج می نهد و دنبال می کند و لذا باید توجه داشت که کار آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خیلی دقیق و قوی انجام بگیرد و کسانی که به این افراد ارزشمند حمله می کنند باید به اشد مجازات برسند.

انتهای پیام/


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

آفتاب‌‌نیوز :

 در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رئیس پلیس کشور ضمن تاکید بر تداوم فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب و طرح نورِ فراجا، از کم کاری و کم تحرکی برخی از دستگاه‌ها گلایه شد.

در این نشست از پلیس به عنوان حافظ و ارتقاء دهنده امنیت روانی و اجتماعیِ ایران اسلامی تقدیر شد.

اعضای این کمیسیون ضمن قول همکاری در تقویت همه جانبه فراجا در راستای مواجهه موثر با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از طرح نور، تاکید کردند: ضرورت انجام ماموریت‌های بر زمین مانده سایر دستگاه‌ها و متولیان در این زمینه به شدت احساس می‌شود؛ و نباید پلیس در این میان تنها بماند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تاکید رئیس مجلس بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی