Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات در موسسه سرم رازی در 3 حوزه فرآورده های بیولوژیک انسانی، دام و طیور و نیز تحقیقات دامپزشکی است که متناظر با فعالیت سازمان دامپزشکی شکل می گیرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر تغییر رویکرد تحقیقاتی موسسه رازی در راستای عملیاتی شدن تحقیقات ، گفت : تحقیقات انجام شده یا به فرآورده مورد نیاز کشور تبدیل می شود یا به پروتکلی تبدیل خواهد شد که در سطح کشور قابلیت اجرا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش روابط عمومی موسسه رازی، دکتر مسعود هاشم زاده در نشست مشترک مسئولان موسسه رازی با مدیران کل دامپزشکی منطقه چهار کشور که در موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) در حال برگزاری است، اظهار داشت : برگزاری این جلسات، ارتباطات و هم فکری ها می تواند در جهت رسیدن به اهدافی که موسسه رازی و سازمان های دامپزشکی دنبال می کنند، بسیار مفید و موثر باشد.
وی با اشاره به رویکردها تحقیقاتی موسسه رازی افزود: اقداماتی برای رفع اشکالات ساختاری در جهت بهره برداری از مطالعات محققین موسسه در دستور کار قرار گرفته چراکه بر این باوریم ساختارهای اجرایی و مطالعاتی کشور باید در همه رده های تشکیلاتی انسجام و پیوستگی در بدنه های سازمانی داشته باشد، در غیر این صورت تحقیقات انجام شده به درستی اجرایی نخواهد شد.
رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه مطالعات و اجرا 2 بال بسیار مهم برای سیستم محسوب می شود، خاطرنشان کرد : شورای پژوهشی در راس تشکیلات پژوهشی در نظر گرفته شده که از رئیس و معاونین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی تشکیل و نماینده وزرات بهداشت و تعدادی مشاور نیز دراین شورا حضور دارند.
وی با اشاره به تشکیل کمیته علمی- فنی در زیرمجموعه این شورا، گفت: نحوه انتخاب طرح های تحقیقاتی بر اساس خطوط اصلی تعیین شده توسط شورای پژوهشی صورت می گیرد و امید است با این تغییر رویکرد در حوزه تحقیقات بتوانیم بهتر از گذشته درموسسه رازی فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: عناوین تحقیقاتی که در گروه های تخصصی تعیین می شود، لزوما توسط موسسه رازی اجرا نمی شود و باتوجه به امکانات موجود ممکن است در برخی موارد به دانشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان سفارش تحقیق داده شود و پس از جمع بندی نتایج تحقیقاتی، محصول تولید شده یا به فرآورده مورد نیاز کشور تبدیل شده و یا به پروتکلی تبدیل خواهد شد که در سطح کشور قابلیت اجرا داشته باشد.
رئیس موسسه رازی تاکید کرد: از تحقیقات غیرعملیاتی جلوگیری به عمل می آید.
وی با اشاره به رویکرد مرتبط با آموزش و ترویج بهداشت در موسسه رازی، گفت: در این زمینه خلا جدی وجود دارد و از محققین موسسه رازی در این حوزه به درستی بهره گفته نشده است، در این راستا مشکلات موجود در سطح دامداری و مرغداری ها براورد شده و برای گروه های هدف، سمینارهای آموزشی برای رشد و توسعه بهداشت برگزار می شود.
دکتر هاشم زاده تاکید کرد : این نشست ها علاوه بر نقد و بررسی عملکردها و احصا ایرادات، می تواند در جهت رفع مشکلات موجود بسیار تاثیرگذار باشد.
بنابراین گزارش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تولید 40 محصول متنوع، بزرگترین مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات در کشور است.
بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی در سال 1329 با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش های قدیمی موسسه رازی است.
در این بخش 40 نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می گیرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه ای مناسب است.
در این بخش سالانه بیش از 50 هزار سر، انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می شود.
تمام واکسن ها و فرآورده های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می شوند، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش های کنترلی اجرا می شود.
بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم پیش از این از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داده است.
موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت ترین سرم های درمانی جهان را تولید می کند.
این موسسه بهترین سرم های درمانی جهان را تولید می کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیاست، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم های این موسسه برای درمان گزیدگی ها هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا