Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:20:29 GMT

خودمراقبتی در مهدهای کودک اردبیل آموزش داده شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۵۳۱۵

خودمراقبتی در مهدهای کودک اردبیل آموزش داده شود

اردبیل – مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ضروری است شیوه‌های خودمراقبتی و تعاملات اجتماعی در مهدهای کودک استان به کودکان آموزش داده شود.

بهزاد ستاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادثی که گاه و بی گاه در کشور و برای کودکان رخ می‌دهد، تصریح کرد: بخشی از دلایل وقوع کودک‌آزاری به ضعف اطلاعات کودک و والدین برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از کودکان ممکن است از مصادیق آزار و اذیت اطلاعی نداشته و ناخواسته قربانی کودک‌آزاری شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تأکید کرد: موضوع قتل آتنا اصلانی هشداری است که به ضرورت توسعه آموزش‌ها برای کودک و والدین تأکید دارد.

ستاری افزود: خود مراقبتی و نحوه برخورد با افراد در سطح اجتماع در مهدهای کودک آموزش داده می‌شود و این مهم به عنوان یک برنامه کلیدی دنبال خواهد شد.

وی با تأکید به ضرورت آموزش والدین گفت: در مقوله کودک‌آزاری خانواده به ویژه مادر نقش کلیدی دارد و خانواده‌ها می‌بایست روی فرزندان خود نظارت داشته و کودک را از آسیب‌ها دور کنند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در برخی مواقع تنها گذاشتن کودک با اقوام و دوستان از جمله خاله و دایی امری عادی تلقی می‌شود اما لازم است خانواده‌ها هوشیارانه از بروز آسیب احتمالی جلوگیری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد

رامین نارویی مدیرعامل انجمن سرای امید و همدلی حامی کودکان سیستان و بلوچستان گفت: شخصیت دوران کودکی همانند پی یک ساختمان بوده، بنابراین زمانی می‌توانیم روی یک پی ساختمانی بنا کنیم که مستحکم باشد، در واقع تربیت یک فرآیند است که باید حتما از دوران کودکی شکل بگیرد.

وی اظهارداشت: نقش پدر و مادر در شکل گیری شخصیت، رفتار و احساسات کودکان بسیار موثری و تعیین کننده است.

لیلا سایگانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انجام کار‌های فرهنگی و آموزشی، سبب ارتقای شاخص‌های آگاه سازی، شناسایی و پرورش استعداد‌ها و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

در پایان ضمن تجلیل از کودکان نمونه خاش، از مسوولان و حامیان حقوق کودکان و خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این شهرستان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان