Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 18 هزار نفر روز یعنی تعداد یکهزار و 800 دختر و پسر در اردوهای هجرت دانش اموزی شروع به فعالیت کرده اند که در برخی شهرستان ها فعالیت آنها جنبه عملیاتی به خود گرفته و برخی نیز هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،سرهنگ سید محمد لطیف ارجمند در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: یکی از برنامه های بسیج دانش اموزیدر تابستان امسالاردوهای هجرت دانش آموزی و اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این برنامه کار مشترکی است که با همکاری اداره کل اموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد جلسه اش برگزار می شود و اجرای آن توسط حوزه های دانش آموزی خواهر و برادر در هشت شهرستان و 15 حوزه مقاومت استان عملیاتی می شود.

ارجمند ابراز کرد: هدف از برگزاری تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر به کار گیری، شناسایی ،هدایت، استفاده از قابلیت ها و توانمندی های دانش آموزان و مشارکت آنها در نگهداری فضاهای گروهی، آشنایی با فرهنگ کار و تلاش ، تقویت حس مسئولیت و مشارکت پذیری و تقویت دینی و اخلاقی در اردوهای دانش آموزی است .

وی اظهار کرد: با توجه به تعاملی که با اداره کل آموزش و پرورش و بسیج سازندگی به عمل آمده است یکی از محورهای اساسی و عملکردی در حوزه این اردوها بحث زیبا سازی، رنگ آمیزی، دیوار نویسی در مدارس است.

ارجمند با اشره به اینکه باید تلاش و فداکاری را به نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال داد و ان را نهادینه کرد، گفت:دشمنان به دنبال این هستندکه انحراف را از نوجوانان و جوانان کشور شروع کنند و ماموریت دارند که روحیه جهاد و تفکر را از نسل امروز دانش اموزان جدا کنند.

وی ادامه داد: وظیفه مسئولان است که روحیه جهادی را در قشر دانش اموزی نهادینه کنند و با تقویت حس مسئولیت و مشارکت پذیری آنها در اجرای کارهای خدمات رسانی به آحاد جامعه و کمک به دولت قدم بردارند .

فعالیت یکهزار و 800 نفر دختر و پسر در اردوهای هجرت دانش آموزی شروع شد

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 18 هزار نفر روز یعنی تعداد یکهزار و 800 نفر دختر و پسر در اردوهای هجرت دانش اموزی شروع به فعالیت کرده اند که در برخی شهرستان ها فعالیت آنها جنبه عملیاتی به خود گرفته و برخی نیز هفته آینده فعالیت خود را اغاز خواهند کرد

وی بیان کرد: تلاش این است که در همین تابستان 1800 دانش آموز خواهر و برادر هم حضور فیزیکی در این برنامه ها داشته باشند و این برنامه ها را مدیریت کنند.

ارجمند ابراز داشت:امسال در اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه یکهزار و 530 نفر روز از این حوزه های دانش آموزی در سطح شهرستان ها مشارکت دارند.

وی افزود: از اهداف اردوهای یک روزه ایجاد شادابی و نشاط میان دانش آموزان، شرکت در آبادانی روستا و محلات کمتر برخوردار شهری و ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم است.

ارجمند عنوان کرد: این دانش آموزان با سفر به مناطق محروم از نزدیک فقر و محرومیت ها را مشاهده کرده و محرومیت زدایی می کنند.

وی ادامه داد: از اهداف دیگر این اردوها این است که دانش اموزان وضعیت خدمات انقلاب به این روستا را مشاهده کنند و با افرادی که در این مناطق زندگی می کنند همنشین شوند و وضعیت قبل از انقلاب و فعلی را جویا شوند و ببینند که انقلاب اسلامی چه خدمات گسترده ای را در مناطق محروم انجام داده است وتکلیف ما برای آینده چیست.

ارجمند یاداور شد: تقویت قوای روحی و جسمی دانش آموزان، بالا بردن رشد خلاقیت و شکوفایی استعدادها و اعتماد به نفس،کسب تجربه، افزایش مهارت های تخصصی و عمومی از دیگر اهداف این اردوها است.

برگزاری کلاس های غقیدتی و فنی برای دانش آموزان بسیجی

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همه در شهرستان ها اعلام کرده ایم در این اردوها و نشست ها برروی مسائل اعتقادی، بصیرتی، اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند و

از ظرفیت روحانیون، طلاب و اساتید دانشگاهی در این کلاس ها استفاده و کلاس های علمی، فنی، اخلاقی و تربیتی برگزار شود.

وی گفت: در حوزه اخلاقی بحث نماز در این مجامع گروهی تاکید شده است.

ارجمند عنوان ابراز داشت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و تمرین فعالیت های گروهی و آشنایی دانش اموزان با خدمات انقلاب اسلامی است و با همین روحیه جهادی و انقلابی و بسیجی می توانیم کشور را بسازیم.

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید با همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها، دولت را کمک کرد تا در سالی که به این نام مزین شده گام های مثبتی برداشته و دانش اموزان را با این فرهنگ آشنا کنیم و در این راه قدمی برداریم.

اولویت خدمات رسانی با فضاهای اموزشی فرسوده و مناطق محروم است

ارجمند تصریح کرد: در بحث اردوهای هجرت با تعامل و نشستی که با استان داشتیم و کمیته هایی نیز در شهرستان ها برگزار شد اولویت با مدارسی که فرسوده بوده و از لحاظ فضاهای آموزشی و وضعیت ظاهری کمتر برخوردار هستند و باید مرمت و زیبا سازی شوند.

شناسایی مناطق محروم استان از سوی اداره کل اموزش و پرورش انجام شده و اردوهای جهادی در روستاهایی که با مرکز استان مسافت طولانی تری دارند و از امکانات آموزشی کمتری برخوردار هستند و در فقر آموزشی به سر می برند برگزار می شود.

استقبال چشمگیر دانش اموزان کهگیلویه و بویراحمدی از طرح هجرت

وی به استقبال چشمگیر دانش اموزان استان از اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات و ظرفیت کم حوزه های مقاومت دانش آموزی و کمبود نیروی انسانی در این حوزه ها، عرصه فعالیت دانش اموزان بیشتر در حوزه پیشگام و دبیرستانی است و اگر عرصه را به این دانش لموزان واگذار کنیم در این برنامه ها حضور می یابند و استقبال چشمگیری نشان می دهند.

ارجمند به واکنش مردم به اردوهای جهادی در مناطق محروم نیز اشاره کرد و افزود: وقتی مردم در مناطق محروم تلاش بسیج و دانش آموزانی که در این سن و سال با عشق و علاقه در مدارس خدمت رسانی می کنند را می بینند خوشحال می شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین تاثیرات اردوهای جهادی این است که وقتی مردم روحیه ایثار و از خود گذشتگی را در دانش آموزان بسیجی مشاهده می کنند معتقد می شوند که اگر این انقلاب تاکنون روی پای خودش ایستاده مرهون همین روحیه ایثار و از خود گذشتگی ها است.

وی در پایان افزود: در سال گذشته چنین برنامه ای در مدارس و روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد و بیش از یکهزار و 800 نفر در نقاط مختلف به خدمات رسانی به مردم مشغول بودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمد خانی در نشست اعضای شورای اندیشه‌ورز اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: اوقات فراغت را نباید مخصوص تابستان بدانیم. تلاش ما این است که این مهم را در جلسات مختلف مطرح کنیم که مقداری جا افتاده و پیش‌نویسی هم در این ارتباط ذیل سند تحول تهیه شده است که در هیئت دولت تصویب خواهد شد و ناظر بر اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و در طول سال تحصیلی است.

وی به میدان‌داری گروه‌های مردمی در زمینه اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: هر کدام از گروه‌هایی که از دستگاه‌های حاکمیتی مجوز دارند می‌توانند در این زمینه شریک آموزش و پرورش باشند.

خانی افزود: تلاش برای نمایاندن چهره و فضای مدرسه به‌عنوان یک محیط جذاب، هدف‌گذاری برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی برای مشارکت دانش‌آموزان، توجه به هویت ملی دانش‌آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یک‌روزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزش‌دیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانش‌آموزان از دیگر ویژگی‌های ممتاز اوقات فراغت ۱۴۰۳ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: محور برنامه‌های اوقات فراغت براساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیتی شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی برنامه‌ریزی شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگی، هنری، ادوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۱ کارویژه برای امسال تعریف شده است، گفت: غیر از مدارس بسیاری از پایگاه‌ها و مجتمع‌ها و کانون‌ها و حتی ظرفیت‌های عشایری و مساجد به عنوان موقعیت‌ها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده‌اند.

خانی گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۲۰ هزار مدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانش‌آموزان شامل بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

ثبت‌نام اوقات فراغت در نورینو انجام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از ظرفیت‌های اولیای دانش‌آموزان مورد توجه است، گفت: ثبت‌نام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام می‌شود.

به گفته خانی، اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، برنامه عمومی و همگانی ۷*۷، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانش‌آموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامه‌ریزی‌شده امسال برای اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شد
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • آغاز مرحله جدید طرح یسنا در کهگیلویه و بویراحمد